Aplikacija koja fotografije pretvara u neverovatne portrete, pod udarom teških kritika

Izvor: Piplmetar.rs, 12.Dec.2022, 07:30

Lensa AI se probio na vrh popularnosti App Store-a, a njegovi umetnički portreti su brzo postigli uspeh. Funkcioniše tako što korisnici napune njegov sistem sa 10 ili 20 svojih fotografija, koje se zatim unose i procesuiraju kroz mannequin veštačke inteligencije, da bi napravio portrete u različitim umetničkim stilovima i za koje na kraju, morate da platite da bi dobili pristup slikama.
Slike su postale viralne jer ih korisnici postavljaju na društvene mreže i počinju da >> Pročitaj celu vest na sajtu Piplmetar.rs << ih koriste kao avatare. Uporedo sa uspehom stiže zabrinutost zbog načina na koje bi sistem veštačke inteligencije i drugi slični alati, mogli da naruše privatnost ljudi koji ga koriste i autorska prava ljudi koji su stvorili umetničke stilove koje aplikacija pozajmljuje.
Ovo nije prvi slučaj jer sličan downside se javio 2019. godine oko FaceApp, a onda se ista stvar dogodila 2020. sa drugom aplikacijom pod nazivom Reface, koja je omogućila ljudima da stave svoju sliku na poznate GIF-ove. Slike su postale viralne – ali raste briga o tome kako bi kompanija koja stoji iza ove aplikacije mogla da koristi generisane slike.
U oba slučaja, aplikacije su nastojale da uvere korisnike kako se generisane slike čuvaju samo za potrebe rada aplikacije i da neće biti zloupotrebljene. Zabrinutost proizilazi iz nedovoljno preciznih formulacija i opštih odredbi u pogledu prava korisnika na slike koje su postavili.

Lensa AI je bio predmet sličnih kritika, kao rezultat nedovoljno preciznih formulacija. Njegovi uslovi daju mu „sva prava na vaš korisnički sadržaj“, što uključuje mogućnost njihovog korišćenja u širokom spektru različitih namena. Iz brojnih kritika javnosti krije se zabrinutost da bi upotreba AI u umetnosti, učinila umetnike beskorisnim. Međutim tvorci AI softvera imaju objašnjenje:
„AI proizvodi jedinstvene slike zasnovane na principima izvedenim iz podataka, ali ne može samostalno da zamisli stvari. Slično kao što bioskop nije ubio pozorište, a računovodstveni softver nije iskorenio profesiju, veštačka inteligencija neće zameniti umetnike, ali može postati odličan alat za pomoć.“
„Takođe verujemo da bi sve veća dostupnost alata sa veštačkom inteligencijom samo učinila umetnost koju je napravio čovek, vrednijom i cenjenom, pošto svaka industrijalizacija donosi veću vrednost ručno izrađenim delima.”
Međutim, takav stav je doveo originate još žešćih kritika, posebno od strane ljudi koji su primetili da se u AI podacima za obradu umetničkih slika, koriste stilovi umetnika i da na taj način praktično kradu njihov rad i delo, prenosi Self sustaining.
„Koristite rad drugih da oponašate i trenirate računar i na taj način replicirate stil pravih umetnika, napisao je jedan korisnik. „Nikada neću podržati nijednu ovakvu kompaniju, a vidim da mnogi dele isto mišljenje.”
Kakav je vaš stav i mišljenje povodom AI “umetnosti”?
Opširnije
Izvor: Benchmark.rs

Nastavak na Piplmetar.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Piplmetar.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Piplmetar.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.