Ah, ta matematika PROKLETA! Treći dan upisne groznice, danas MATURANTE čeka kombinovani TEST!

Izvor: SrbijaDanas.com, 20.Jun.2018, 08:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ah, ta matematika PROKLETA! Treći dan upisne groznice, danas MATURANTE čeka kombinovani TEST!

Osmaci širom Srbije juče su rešavali test iz matematike

, drugi od ukupno tri završna ispita na maloj maturi!

Pročitajte i:

Većina đaka se požalila da su zadaci iz matematike bili mnogo teži nego iz srpskog jezika! Prema njihovim rečima, najviše muke zadali su im oni iz geometrije, kao i računanje procenata. Prosvetni stručnjaci priznaju da su zadaci na završnom testu bili teži, ali i s druge strane rešivi, jer su ih đaci već radili >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << u školi.

Inače, danas, poslednjeg dana ispita, osmaci polažu kombinovani test iz pet predmeta koji čine biologija, geografija, istorija, fizika i hemija.

Najviša muka, žale se mali maturanti, zadala su im poslednja dva zadatka koje je retko koji đak uradio do kraja. U problematičnom 19. zadatku od učenika se tražilo da na osnovu zapremine kocke izračunaju površinu i dužinu stranice. Konačno, u 20. zadatku tražilo se da na osnovnu podataka izračunaju cenu prstena od datog materijala, kao i zaradu prodavca. Ovo je ujedno bio i jedini zadatak koji su učenici mogli da reše na čak tri načina.

- Dosta dobro sam uradio, iako je test iz matematike bio dosta teži nego srpski. Najteži mi je bio pretposlednji zadatak u kome su nam date četiri kocke i njihova zapremina i trebalo je odrediti njihovu površinu, to nisam znao da uradim. Ni 20. zadatak nije bio ništa lakši. Imali smo vrednosti belog zlata, pa smo na osnovu toga morali da izračunamo cenu prstena. Izgubio sam mnogo vremena na tim proračunima, pa sam možda u žurbi pogrešio. Ali očekujem da mi je 17 zadataka tačno - rekao je učenik Osnovne škole "Vuk Karadžić" u Beogradu.

Iako je stigao da uradi ceo test, i njegov vršnjak iz Osnovne škole "Milan Đ. Milićević" "preznojio se" dok je rešio poslednje zadatke.

- Jedva sam uspeo sve da uradim, jer su baš bili preteški zadaci. Imali smo šest pitanja iz geometrije, oko kojih sam se najviše namučio. Za rešavanje mi je trebalo mnogo formula. Ipak, najteži zadatak mi je bio 20, u kom smo morali da računamo procente. Zbunilo me što su rekli da ima više načina da se reši zadatak - objasnio je on.

I stručnjaci tvrde da su poslednja dva zadatka bila teška i da pripadaju "naprednom nivou", jer zahtevaju znanje formula i računskih operacija. Nastavnik matematike Miodrag Sokić smatra da su problematični zadaci, koji su osmacima stvorili najveće muke, izuzetno teški, pa će samo najbolji učenici doći do tačnog rešenja.

- Đaci su potpuno u pravu, poslednja dva zadatka su vrlo teška! To ne znači da nije trebalo da budu na završnom testu, nego upravo suprotno. Što se tiče 19. zadatka, geometrija je inače teška, a ovaj zadatak posebno. Njega ne mogu da urade svi učenici, samo oni đaci koji sve shvataju kada je u pitanju trodimenzionalnost mogu da idu pravo ka rešenju! Učenik koji ne shvata odnos zapremina, površina i dužina ne može ni da krene da rešava ovaj zadatak čiji postupak je vrlo kratak, ali izrazito težak - kaže Sokić i dodaje:

- Poslednji zadatak na testu je težak, ali lakši od prethodnog. Sam postupak je mnogo dug, potrebno je dosta vremena za njegovo rešavanje. Što je postupak duži, đaci gube koncentraciju i postoji veća mogućnost za grešku - objašnjava nastavnik matematike.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.