A kako ćete doći do Beograda na vodi?

Izvor: Mondo, 20.Okt.2014, 21:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

A kako ćete doći do Beograda na vodi?

Skoro nerešivo pitanje prilikom izgradnje projekta Beograd na vodi u Savskom amfiteatru je opterećenost saobraćaja, a infrastruktura podrazumeva velika finansijska ulaganja za koja Beograd nema para, kažu arhitekte.

Foto: Fonet/Nenad Đorđević

Srbija nije sposobna ta tolika ulaganja, rekla je večeras arhitekta Milica Bajić-Brković na tribini pod nazivom "Kuda vodi Beograd na vodi", koju je organizovala Nova stranka.

Milica Bajić-Brković je ukazala >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << da čitava zamisao da se izgradi Beograd na vodi može da padne na elementarnim stvarima, poput velikog povećanja saobraćaja u Beogradu uzimajući u obzir da je izgradnja metroa na "dugačkom štapu".

Kao drugi problem ona je navela sanaciju tla u Savskom amfiteatru u delu predviđenom za izgradnju, jer investitor planira izgradnju stanova na tom prostoru koji je zagađen.

Milica Bajić Brković je ukazala da bi pre gradnje moralo da se skine oko metar tla zbog zagađenosti, pa zatim da se nanese nova zemlja.

Struka zanemarena

Krešić je građanima na tribini predstavio urbanistički razvoj Beograda u protekla dva veka naglašavajući da je struka uvek imala glavnu reč prilikom osmišljavanja planova za razvoj Beograda. Prema Krešiću, prilikom planiranja Beograda na vodi izostalo je konsultovanje stručnjaka i političari su bili ti koji su vodili glavnu reč. Poruka je da struka i znanje nisu potrebni i dva svaka vlast može da uradi šta hoće, istakao je Krešić na tribini kojoj su prisustvovali i čelnici Nove stranke, Zoran Živković i Vladimir Pavićević.

Postavlja se i pitanje zaštite tog prostora u Savskom amfiteatru od poplava, ukazala je ona i navela da sve ukupno podrazumeva velika finansijska ulaganja za koja nije sigurna da je Srbija sposobna.

Govoreći o maketi Beograd na vodi, koju je prikazao arapski investitor, Milica Bajić Brković je ukazala da se velika kula koja je predviđena da se gradi ne uklapa u urbanističku sliku Beograda.

Kao dobre strane projekta Beograd na vodi, ona je navela nameru da se reši pitanje železničke i autobuske stanice, ali je ukazala da je čitav plan prikazan samo u naznakama.

Njen kolega, arhitekta Marin Krešić je ukazao da Beograd nema novca da finansira izgradnju neophodne infrastrukture za projekta Beograd na vodi i da se može desiti da investitor na kraju tuži grad.

Krešić je, takođe, ukazao da izgradnja tog projekta podrazumeva veliko povećanje saobraćaja u Beogradu, a da pri tome nije jasno kako bi se protok saobraćaja uspešno rešio.

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.