Izvor: GradskeInfo.rs, 28.Feb.2024, 10:00

Ко су деинфлуенсери?

Деинфлуенсери представљају нови тренд у дигиталном простору, супротстављајући се традиционалним инфлуенсерима, који промовишу производе, услуге или животне стилове на друштвеним мрежама. Овај термин се односи на особе које користе свој утицај на интернету да би критиковале >> Pročitaj celu vest na sajtu GradskeInfo.rs << или разоткривале негативне аспекте производа, брендова или трендова, често промовишући идеју одрживе потрошње, етичке производње или транспарентности брендова. Деинфлуенсери су у Америци популарни већ неколико година, а од недавно постају тренд и у нашем региону. Фото: Pexels/Andrea Piacquadio Деинфлуенсери не само да пружају другачију перспективу на производе и услуге које традиционални инфлуенсери промовишу, већ такође имају значајан утицај на потрошаче и брендове. Они својим пратиоцима нуде, како они кажи -„искрене оцене и мишљења, често из личног искуства“, о производима или услугама које сматрају непотребним, прецењеним или неетичким. Овакав приступ помаже у формирању критичкијег става према потрошачкој култури и промовише информисанију куповину.
Деинфлуенсера има на свим друштвеним мрежама – од YouTube-а где објављују видео садржаје о неефикасности одређених козметичких и других производа, до оних на Инстаграму или ТикТоку који разоткривају реалност иза „савршених“ животних стилова промовисаних путем друштвених мрежа. Један од познатих примера деинфлуенсинга јесте покретање кампања против фаст фасхион индустрије, где деинфлуенсери истичу проблеме повезане са етиком и одрживошћу, те промовишу алтернативне, одрживије модне изборе.
Једна од најпознатијих деинфлуенсерки на ТикТоку је Jennifer Wang, фармацеуту једној болници у Торонту, која је на друштвеним мрежама још од 2015. године, а стекла је популарност својим ООТД (outfit of the day) фотографијама на Инстаграму. Временом је кренула објављивати видее у којима разоткрива низак квалитет скупих производа.
Утицај деинфлуенсера на брендове може бити веома снажан, јер изношење проблема „унутар“ бренда може довести до негативног јавног мишљења или чак бојкота. С друге стране, критике деинфлуенсера могу послужити и као вредан феедбацк за брендове, подстичући их на преиспитивање својих пракси и побољшање квалитета производа или услуга. Кроз овај процес, брендови имају прилику да изграде транспарентнију и етичкију слику, што може привући „свесније“ потрошаче.
На потрошаче, деинфлуенсери делују освешћујуће. У мору реклама и промотивног садржаја, деинфлуенсери пружају алтернативну перспективу, омогућавајући пратиоцима да доносе информисаније одлуке о куповини. Овај тренд подстиче критичко размишљање и промовише вредности као што су одрживост, етичка производња и транспарентност. На крају, појава деинфлуенсера у дигиталном свету представља важан помак у начину на који се брендови и производи представљају и перципирају на друштвеним мрежама. Њихов утицај на брендове и потрошаче може бити значајан, пружајући платформу за промоцију транспарентности, етике и одрживости у свету који је све више засићен конзумеризмом. Кроз своје деловање, деинфлуенсери не само да критикују тренутне трендове, већ и активно учествују у креирању нових, одговорнијих начина потрошње.
Zašto žene češće obolevaju od autoimunih bolesti?

Преузмите андроид апликацију.
Чланак Ко су деинфлуенсери? се појављује прво на Најновије градске вести Нови Сад | Градске инфо.

Nastavak na GradskeInfo.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GradskeInfo.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GradskeInfo.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.