Hroničnom problemu vozača u Banjaluci nazire se kraj: Bez gužvi uz pet kružnih tokova

Izvor: Blic, 16.Nov.2017, 12:36   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Hroničnom problemu vozača u Banjaluci nazire se kraj: Bez gužvi uz pet kružnih tokova

Ovoliko saobraćajnih projekata u narednoj godini čini se finansijski ambiciozno, ali nije, veći nam je problem rešavanje imovinskih odnosa, kažu u Gradskoj upravi Banjaluka.

Kako najavljuju iz Odeljenja za saobraćaj i puteve, Grad će iz budžeta izgraditi tri kružne raskrsnice, dve u Aleji Svetog Save i jednu kod Policijske uprave. U toku su i pregovori sa „Putevima RS“ da se pravi kružni tok na Laušu, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << što je dugogodišnja želja meštana.

- Po regulacionom planu kod „Sirana“ je predviđen kružni tok sa dve trake, ali zbog velikog broja imovinskih odnosa i brže realizacije, rešeni smo da radije na toj lokaciji pravimo raskrsnicu sa jednom trakom. Planiramo izmenu RP i čekamo saglasnost „Puteva RS“ za taj projekat - pojasnio je načelnik Slaviša Sandić.

Svestan je da je kružni tok neophodno izgraditi i kod „Lesnine“, ali prioritet je trenutno Lauš.

Podseća da je pre desetak dana počela i izgradnja kružnog toka kod Rebrovačke crkve koja predstavlja važno saobraćajno čvorište u ovom delu grada, kao i da iduće sedmice počinje gradnja nezavršenog dela istočnog tranzita koji spaja dva najveća naselja - Starčevicu i Obilićevo.

Kao strateški cilj, planira se dalja izgradnja istočnog tranzita do stadiona FK Naprijed, zatim ulicom Gavrila Principa preko novog „Zelenog mosta“, sve do zapadnog tranzita. U toku je izrada projektno-tehničke dokumentacije za ovu trasu, kao i za novi most.

- Predložili smo „Putevima“ da u plan za iduću godinu uvrste gradnju od Krfske do Ulice Gavrila Principa. Dobili smo projektantsku kuću za Zeleni most, koji ćemo praviti na istom mestu, čekamo još da istekne rok za žalbe. Ne verujem da će most biti završen do kraja 2018. godine, ali kada investicija bude gotova, konačno ćemo spojiti dva tranzita i dva naselja - zaključio je Sandić.

Rasterećenje mreže

Svake godine u gradu je sve više registrovanih vozila, a poprečni profili značajnih gradskih saobraćajnica, kaže Slaviša Sandić, nisu u potpunosti izvedeni prema planskim rešenjima.

- Istočni tranzit je najvažnija saobraćajnica u istočnom i južnom delu Banjaluke. Zbog neizgrađenosti svih deonica, on nije preuzeo ulogu koja mu pripada u gradskoj mreži, a to je opsluživanje i rasterećenje centralnog gradskog područja – pojašnjava on.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.