Da li Slavija postaje pešačka zona?

Izvor: Press, 05.Mar.2013, 18:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li Slavija postaje pešačka zona?

Ideja je izvodljiva, a da bi se razradila potrebno je uraditi analizu saobraćaja na nivou grada i procenu uticaja na saobraćaj u neposrednom okruženju, zaključak je sastanka sa stručnjacima Sekretarijata za saobraćaj.
„Beograd je jedan od retkih gradova koji nema klasičan gradski trg, a pozicija Slavije je takva da je u šire gledanom kontekstu idealno mesto za trg. Jasno je i da Beograd vapi za proširenjem pešačke zone i vrlo je logično da će se jednog dana Slavija pešački >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << povezati sa dva najznačajnija repera grada, Kalemegdanom i Hramom Svetog Save“, smatra Rudić.
Kako problem Slavije nije samo estetski već i tehničke prirode, problem saobraćaja se ne može prevideti i sagovornik ističe da bi odvajanje pešačkog i kolskog saobraćaja doprinelo da ovaj deo grada bude rasterećeniji i bezbedniji.
„Prva faza realizacije ove ideje obuhvatila bi izmeštanje tramvajskog saobraćaja kroz Resavsku i Birčaninovu ulicu, a potom bi se odvijali radovi na samoj Slaviji, ali bi bio obezbeđen prolaz saobraćaja kroz deo Slavije. Kolovoz nismo ukopali skroz pod zemlju, nivo trga bio bi u ravni prizemlja Hotela “Slavija“, što znači da se ovim izbegava problem podzemnih voda i radovi se pojednostavljuju kada su u pitanju pešački silazi, rampe za pešake, osobe sa invaliditetom i bicikliste“ - dodaje Rudić.
Plato kao novi pešački trg iznad Slavije predložili su i arhitekte Milorad Obradović i Žarko Čajić.
„Slavija izgleda haotično i bilo je potrebno uobličiti i napraviti urbanističku celinu, s druge strane izvršiti segragaciju kolskog i pešačkog saobraćaja. Podzemni prolazi mi se ne sviđaju i leteći pešački plato bio bi produžetak trga”, ističe Obradović.
Prednosti pešačkog trga su brojne. Beograd dobija prvi celovit i zaokružen gradski trg, podzemni kolski kružni tok jeftinije rešenje od podzemnih pešačkih prolaza. Izbegava se ugradnja skupih sistema ventilacije zbog zagađenja i u potpunosti se odvaja pešački i kolski saobraćaj. Izmeštanjem i preusmeravanje tramvaja kroz Resavsku i Birčaninovu, Slavija se rasterećuje.
Ovo je ujedno i trajno rešenje koje u sebi ima i elemente buduće metro mreže kroz Beograd.
Izvor: Adria Media
Pogledaj vesti o: Sveti Sava

Nastavak na Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.