„Ipsilon” krak – peti put

Izvor: Politika, 04.Maj.2010, 23:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Ipsilon” krak – peti put

Izgradnja obilaznice oko Subotice ima baksuznu istoriju jer se ovih 23,6 kilometara puta gradi punih 20 godina

SuboticaPo peti put označen je početak radova na „ipsilon“ kraku, odnosno obilaznici oko Subotice ka graničnom prelazu Kelebija. To je verovatno saobraćajnica koju Subotičani najviše čekaju i za one koji stanuju u gradskim ulicama koje vode ka Kelebiji i kroz koje na svaka četiri do >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << pet minuta protutnji šleper sigurno je značajnija od izgradnje Koridora 10.

Izgradnja „ipsilon” kraka ima „baksuznu” istoriju jer se ovih 23,6 kilometara puta gradi punih 20 godina, a da bi do sada bilo izgrađeno 7,5 kilometara i zemljani radovi završeni na još dodatnih 2,5 kilometara. Dakle, za 20 godina nije napravljena ni polovina od poluprofila autoputa. Pre nekoliko dana ministri Milutin Mrkonjić i Oliver Dulić posetili su ovu deonicu, iako je njihov boravak definisan kao obilazak nove industrijske zone uz ovu obilaznicu. Ipak, iako radovi na „ipsilon” kraku počinju već peti put, ministar Dulić nije oklevao da svoju političku sudbinu veže za ovu trasu.

– Ja svoju političku sudbinu vezujem za „ipsilon” krak i odgovorno tvrdim da će on ovoga puta biti završen jer više nema nikakvih prepreka. Nakon toga, otvaraju se mogućnosti za dalji razvoj Subotice u kojoj industrija u ovome trenutku ne cveta – rekao je Dulić dodavši da je neprihvatljivo da i dalje Subotičani svoju egzistenciju ostvaruju na „buvljaku”.

„Ipsilon” krak je zapravo „prsten” kojim bi se teretni, tranzitni saobraćaj izmestio iz centra grada, a poslove na izgradnji ove saobraćajnice započeo je još 1990. godine „Voj put”. Tada je u jednom potezu izgrađena i do sada najduža završena deonica od 4,9 kilometara. Nakon toga, a po pravilu svaki put pred izbore, radovi su otvarani, ali očigledno ne i započinjani, bar još četiri puta. Poslednji put 2002. godine, za sve ove godine napravljeno je tek 2,5 kilometra puta i urađeni zemljani radovi na nasipu i delu nadvožnjaka od 2,5 kilometra.

Kako je najavljeno, preostalih nešto više od 12 kilometara trebalo bi da budu urađeni u sklopu Koridora 10, novcem iz NIP-a, a radiće se profil poluautoputa. Radovi bi trebalo da budu završeni do 1. januara naredne godine, i stručnjaci kažu da ukoliko se ozbiljno pristupi poslu, to nije nedostižan rok za završetak ove deonice. Ipak, ukoliko se radi profil poluautoputa, ostaje još dilema da li će biti urađeni nadvožnjaci za nekoliko ukrštanja sa sporednim putevima, ili će biti urađena ukrštanja u nivou što se smatra manje bezbednim. Inače, iznad onih prvih pet izgrađenih kilometara uređan je nadvožnjak, odnosno postavljena noseća ploča koja nije zaštićena asfaltnim slojem te ostaje pitanje njegove pouzdanosti nakon 20 godina i potrebe da se čitav posao ponovi.

Projekat „ipsilon” kraka je konačno definisan prošle godine kada je odlučeno da će se raditi po nacrtu Centra za puteve Vojvodine koji podrazumeva eksproprijaciju 285 hektara ili 2.226 parcela. Budući da je vlada donela odluku o utvrđivanju opšteg interesa za eksproprijaciju radi izgradnje dela autoputa od graničnog prelaza Kelebija do petlje Subotica – jug, to znači da će troškove ovog posla snositi država. Do sada je zamenjen jedan manji broj parcela gde je država korisnicima njenog zemljišta ponudila druge parcele, ali tek predstoji eksproprijacija privatnih parcela.

Aleksandra Isakov

[objavljeno: 05/05/2010]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.