Zahtevni i opasni tereni privlače vozače endura u BiH

Izvor: Blic, 15.Maj.2017, 19:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zahtevni i opasni tereni privlače vozače endura u BiH

Enduro postaje sve popularniji adrenalinski sport u BiH, a na njegovoj promociji aktivno radi i 8 Visočana umrežanih u klub ''Enduro Visoko''.

Imaju, tvrde, najbolju stazu i aktivni su 10 meseci u godini, a jednom godišnje organizuju enduro trku ''Land of piramids'' koja privlači stotine takmičara iz BiH, ali i država okruženja.

Potpredsednik kluba Emir Huseljić rekao je da su temelji ovog sporta u Visokom postavljeni pre više od 10 godina, ali da je u proteklih >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << nekoliko to podignuto na viši nivo, čemu svedoči povezanost s klubovima iz cele države, i najmanje 10 iz okruženja i Evrope.

- Naša ljubav prema ovom sportu je prepoznata u BiH, ali i drugim brojnim državama i česti smo gosti trka, a nama na 'Land of piramids' trku, koju smo ove godine organizovali drugi put, došlo je više od 100 takmičara, prijatelja, ljubitelja adrenalina - naveo je Huseljić dodajući da su ova okupljanja pre svega prilika za upoznavanje, razmenu iskustava i druženje, pa onda za takmičenje.

Trke organizuju u dogovoru između klubova, i one počinju u aprilu.

Huseljić ističe da učešćem u trkama, kojih godišnje u BiH bude 5-6, jedni druge podržavaju i na taj način šire enduro priču.

Enduro je, pojašnjava, disciplina koja ispituje izdržljivost vozača i motora, na brdima i planinama, a koja privlači sve veći broj ljubitelja sportskih motora.

- Enduro je opasan, kao i svaki drugi adrenalinski sport, ali ne koliko vožnja motora na ulici, gde sigurnost zavisi od drugih učesnika - naglašava.

Povrede, uglavnom nisu teže, a sve zavisi od spretnosti vozača i opreme.

Huseljić ističe da oprema, zaštita glave, kičme i zglobova nema alternativu prilikom enduro vožnje.

- Tereni su zahtevni i opasni, ali to je enduro. Uz iskustvo, kvalitetnu opremu i opreznost u ovom sportu se uživa - poručuje Huseljić.

Iako su za ovu vrstu sporta potrebna veća finansijska sredstva, Huseljić smatra da se iz ljubavi prema motorima uvek pronađu sredstva i nabavi motor.

Za relativno dobar motor za enduro staze, kaže, potrebno je desetak hiljada KM, plus oprema.

- Međutim, nemamo svi motore te cene. Uz veliku želju i trud do takvih dolazimo 'korak po korak - rekao je Huseljić, te dodao da marka motora zavisi od volje vozača, a da su na stazama najčešći dvotaktni od 250 do 300 kubika.

Starosne granice za enduro vožnju nema, a Huseljić kaže da zavisi samo od spremnosti vozača, a voze ih od 17 do 60 godina, ali nema pravila.

Navodi da je prošlogodišnju trku ''Land of piramids'' posetilo i nekoliko vozačica iz susednih zemalja, te da enduro postaje sve privlačniji i ženskom rodu.

Za visočku enduro stazu smatra da je najbolja jer sadrži sve što enduro vozače privlači, a to su blato, kamen, pesak i druge prirodne i veštačke prepreke.

- Adrenalinski sport kao i svaki drugi je “zarazan” i teško se od njega može odustati, ali nema ni potrebe za odustajanjem ako se shvata kao prilika za odmor, druženje i “punjenje baterija”- zaključuje Huseljić.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.