Izvor: Blic, 13.Jun.2016, 18:26 (ažurirano 02.Apr.2020.)
ALARMANTNO Brzi, žestoki i pijani seju smrt preko pune linije
Za pet meseci čak 55 osoba poginulo je u sobraćajnim nesrećama na putevima u Srpskoj, a od početka godine čak njih sedmoro na putu između Banjaluke i Jajca.
Krajem aprila na ovoj deonici u jednom danu, u razmaku od nekoliko sati, život je izgubilo četvoro ljudi. Svi oni su autima sleteli u Vrbas.
Zato se sa pravom može reći da je ovo jedan od “najsmtonosnijih” puteva u Srpskoj.
Primera radi, od ulaza u kanjon Tijesno do Krupe na Vrbasu ima oko >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << 12 kilometara i na toj deonici čak 25-30 većih i opasnijih krivina. Vozi se u dve trake, put je uzak, sa jedne strane su ogromne stene, a na drugoj Vrbas.
Ograničenje brzine je 50 kilometra na čas, ali većina vozača to uopšte ne poštuje, pa čak pretiču vozila i kamione na ovom opasnom i nepreglednom putu.
- Neposredno pre ulaska u kanjon iz pravca Jajca nalazi se jedan duži pravac. Vozači obično tu ubrzaju, pa onda ulete u krivinu, teško vrate kontrolu nad vozilom i izlete – pojašnjava Milija Radović, direktor Agencije za bezbednost sobraćaja RS.
Zbog čestih saobraćajnih tragedija MUP RS je na ovoj deonici pojačao kontrolu, postavljen je radar, ali i policijske patrole.
Po podacima “Puteva RS” putem Banjaluka-Jajce dnevno prođe oko 3.572 vozila. Nakon učestalih udesa stručnjaci ovog preduzeća su analizirali stanje na putu, uočili neke nedostatke i sada rade na izradi projekta za poboljšanje bezbednosti.
Radović ističe da bi trebalo preispitati i da li su zaštitne ograde postavljene u skladu sa propisima, da li su dovoljne i da li na nekim mestim treba treba veća zaštita.
- Od „Puteva RS“ ove godine očekujemo da krenu sa identifikacijom opasnih mesta kako bismo imali bar obeležene najopasnije lokcije gde se dešava najviše nesreća – ističe Radović.
Ipak, najvažnije od svega je kako naterati vozače da poštuju brzinu. Stručnjci za saobraćaj upozoravaju da su kazne kod nas simbolične, minimalne i nemaju efekat.
- Kad još imamo odredbu da se kazna prepolovi ako se plati u roku od osam dana, onda je tu policija nemoćna. U zemljama regiona kazne su dva-tri puta veće nego kod nas. U Srbiji su uveli meru da ako pređete mimo pešačkog prelaza sa detetom, onda je kazna duplo veća nego kad niste sa detetom, jer između ostalog dajete loš primer – ističe Radović.
Tako je, na primer, na području CJB Istočno Sarajevo radar beležio čak 100 prekršaja dnevno. Portparolka Danka Tešić kaže da je tokom 23 dana u aprilu zabeležno 2.317 prekršaja, a u maju čak 3.367 prekršaja.
U RS je još nekoliko puteva posebno opasno, ozbirom na broj udesa i žrtava. Radi se o pravcima Banjaluka-Prijedor, Klašnice-Prnjavor, Ivanjska-Lamovita, Rudanka-Doboj,
Laktaši-Gradiška, te put od Zvornika prema Šepku i Drinjači.
U Federaciji poginulo 40 osoba
U FBiH se od 1. januara do 30. aprila dogodilo 8.804 udesa, a poginulo 40 osoba, od koji su 21 bili vozači.
Evidentiran je i porast broja povređenih i poginulih pešaka. Od početka godine nastradalo je 13 pešaka.