Udvostručeno reklamiranje alkohola u američkim filmovima

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 27.Mar.2018, 09:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Udvostručeno reklamiranje alkohola u američkim filmovima

Istraživanje univerziteta Dartmut pokazalo je da je plasiranje alkoholnih proizvoda u poslednje dve decenije gotovo udvostručeno u popularnim američkim filmovima preporučenim za sve uzrasne kategorije, ali naročito u filmovima koji su označeni kao pogodni za decu

Deca i mladi posmatraju filmske zvezde kao uzore, rekao je Džejms D. Sardžent, autor studije i profesor na Medicinskom fakultetu Gajzel Univerziteta Dartmut. „Kada omiljena zvezda konzumira određeni brend alkohola, >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << ta robna marka se povezuje sa svim karakteristikama koje mladi obožavaoci vide u svom filmskom idolu. Zato ne čudi što su brendovi koji se obično vide u filmovima oni koji se najviše reklamiraju, a ista alkoholna pića su ona koja maloletnici najčešće piju“, objasnio je Sardžent.

Rezultati dvadesetogodišnjeg istraživanja

Tokom dve decenije istraživanja naučnici su svake godine ispitivali sto najgledanijih filmova u američkim bioskopima. Zaključili su da se plasiranje robnih marki alkoholnih pića povećavalo u proseku za pet odsto svake godine, a sveukupno je povećano za 92 procenta.

Pokazalo se da je plasiranje alkoholnih proizvoda u poslednje dve decenije gotovo udvostručeno u popularnim američkim filmovima preporučenim za sve uzrasne kategorije, ali naročito u onim filmovima koji su označeni kao pogodni za decu.

Naučnici sa Dartmuta predstavili su i druga otkrića do kojih su došli tokom rada na toj studiji. Utvrdili su da je upotreba alkohola prikazana u 87 procenata (1.741) svih ispitanih filmova.

Određene robne marke alkoholnih pića pojavile su se u 44 odsto (867) njih. Scene u kojima akteri piju alkoholna pića nalaze se u 85 procenata (1.108) najgledanijih filmova koji su označeni kao pogodni za decu. Alkoholni brendovi pojavili su se u 41 odsto (533) filmova za decu.

Alkohol ‒ najveći porok mladih

Alkohol nastavlja da bude omiljeni porok mladih, onaj koji svake godine u SAD odnese 4.300 života osoba mlađih od 21 godine„, kaže koautorka studije Samanta Kukije.

Istraživanje ukazuje da su mladi iz godine u godinu sve više izloženi reklamiranju alkoholnih pića u filmovima. To zabrinjava jer je više puta dokazano da ta praksa utiče na veću upotrebu alkohola i da povećava stopu problematičnog pijenja.

Dr Kukije je iznela da nalazi studije mogu uticati i na regulative kompanija za proizvodnju alkoholnih pića. Sve češće promovisanje brendova u filmovima namenjenim deci i adolescentima pokreće pitanje koliko same kompanije vode računa pri plasiranju alkohola.

Mislim da kompanije za proizvodnju alkoholnih pića ne čine dovoljno da izbegnu promovisanje svojih proizvoda među maloletnicima„, istakla je koautorka studije.

Izvor: RTS

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.