
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 18.Dec.2015, 08:23 (ažurirano 02.Apr.2020.)
U Srbiji sprovedeno prvo istraživanje ICERTIAS Customers’ Friend
Rezultati prvog istraživanja ICERTIAS Customers’ Friend (prijatelj kupaca) u Republici Srbiji otkrivaju kompanije čiji je nastup na srpskom tržištu izvrstan i čije je ophođenje prema kupcima na vrhunskom nivou
Istraživanje je sprovela švajcarska organizacija ICERTIAS – International Certification Association GmbH. Cilj programa jeste stimulisanje proizvođača i davalaca usluga na što bolji kvalitet proizvoda i usluga, uz što je moguće povoljniju cenu na tržištu, s posebnim >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << naglaskom na podsticanje što višeg nivoa kvaliteta ukupnog korisničkog iskustva kao i postprodajne korisničke podrške.
U dva odvojena istraživanja ICERTIAS Customers’ Friend, koja su u Republici Srbiji sprovedena tokom oktobra 2015. godine, obuhvaćeno je više od sto različitih kategorija iz proizvodnog i uslužnog sektora. Ukupno gledano, kategorije su uključivale sektore kao što su: maloprodaja, hrana, obuća, odeća, kozmetika, kućni aparati, telekomunikacije, finansije, bankarstvo i mnoge druge.
U okviru ICERTIAS Customers’ Friend istraživanja, od ispitanika je traženo da na osnovu ličnog iskustva ili iskustva njima bliskih osoba daju mišljenje o tome koji im proizvodi nude najbolje korisničko iskustvo prilikom kupovine i konzumacije, odnosno koja im uslužna preduzeća nude vrhunsko korisničko iskustvo u korišćenju njihovih usluga.
Pitanja u istraživanju ICERTIAS Customers’ Friend bila su otvorenog tipa, tj. ispitanici nisu imali ponuđene odgovore. Mogli su slobodno da navode imena proizvođača i pružalaca usluga koji, prema njihovom mišljenju, nude najbolje korisničko iskustvo i korisničku podršku na srbijanskom tržištu.
Važno je napomenuti da istraživanja ICERTIAS Customers’ Friend ne mere vrednost ili tržišni udeo brenda. Za merenje korisničkog iskustva i korisničke podrške preduzeća na tržištu isključivo su korišćeni iskustvo, mišljenje, zadovoljstvo i percepcija potrošača, koji su zasnovani na njihovom ličnom iskustvu ili iskustvu njima bliskih osoba.
Metodologija
Oba istraživanja ICERTIAS Customers’ Friend – Srbija 2015/2016. sprovela je švajcarska organizacija ICERTIAS – International Certification Association GmbH (Međunarodna asocijacija za sertifikaciju), na uzorku od 1.200 ispitanika po istraživanju. Svi ispitanici koji su učestvovali u istraživanju su građani Republike Srbije, isključivo korisnici interneta stariji od petnaest godina. Anketiranje je vršeno uz pomoć upitnika na internetu, tokom oktobra 2015. godine, a korišćena je CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness) metoda.
U kategoriji „lanac salona automobila s najvišim nivoom kvaliteta korisničkog iskustva automobilskih usluga u celini,” najveći broj ispitanika odgovorio je Fiat.
Pobedničke pozicije u svojim respektivnim kategorijama još su zauzeli brendovi poput: Fiat (lanac salona automobila), Lisca (lanac prodavnica donjeg veša), Jasmin (lanac parfimerija), Gorenje (prodavnica bele tehnike), New Yorker (lanac prodavnica odeće), Lilly (lanac drogerija),Cineplexx (lanac bioskopa), Ušće (tržni centar), Sport Vision (lanac prodavnica sportske obuće, odeće i opreme), Dexy Co Kids (lanac prodavnica dečjih igračaka), Podravka (ajvar), Kraš (bombonjera),Wudy (viršle), Dijamant (majonez, jestivo biljno ulje), Vital (margarin), Polimark (kečap) itd.
U kategoriji „maloprodajni trgovački lanac” prvo mesto (najviše glasova potrošača) osvojio je Maxi.
Izvor: InStore
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...