Sve više influensera koristi svoj uticaj za razvijanje vlastitih biznisa i brendova

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 23.Nov.2019, 13:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sve više influensera koristi svoj uticaj za razvijanje vlastitih biznisa i brendova

Blogeri i influenseri i dalje su većinom žene, iako je postotak muškaraca u odnosu na prošlu godinu porastao za čak 10%. Značajan rast beleži i udeo blogera i influensera mlađih od 25 godina, što znači da u industriju ulazi sve veći broj mladih snaga. Slično kao i u drugim aspektima poslovanja, i ovde je prisutan trend centralizacije – čak 67,4% blogera i influensera dolazi iz Centralne Hrvatske. Iako sve više sarađuju s brendovima (čak 84% ispitanika), većina blogera i kreatora >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << sadržaja koji su obuhvaćeni istraživanjem, komercijalnim saradnjama bavi se honorarno, odnosno samo 5,8% njih živi isključivo od svoje prisutnosti na društvenim mrežama. Više od polovine ispitanika (55,8%) ima stalne poslove, a 51,2% svoj online kanal smatra poslom i hobijem istovremeno. Ipak, o društvenim mrežama sve više razmišljaju kao o poslu kojim će se baviti u budućnosti – njih gotovo 80% planira da pokrene vlastiti biznis koji bi na neki način imao veze s njihovim online kanalom. Od tih 80%, čak 69% razmišlja o pokretanju novih usluga, dok ih 25,4% razmišlja o vlastitoj liniji proizvoda.

Iako se video sadržaj ove godine ponovo nametnuo kao top trend među ispitanicima, zanimljivo je primetiti da velika većina hrvatskih blogera i influensera (60,5%) još uvek ne objavljuje video sadržaj na svojim kanalima. Od društvenih mreža, najpopularniji je Instagram, na kojem se nalaze svi ispitanici (100%), a ove godine prvi put se u istraživanju pojavio i TikTok, na kojem je trenutno prisutno 12.8% ispitanika.

Od najistaknutijih kategorija o kojima blogeri pišu, ove godine na prvo mesto su se probila putovanja, kojima se bavi 45,3% ispitanika, kategorija gastro je porasla za čak 17%, a po prvi put značajnu zastupljenost kod ispitanika ostvarila je i kategorija fitnes, zbog čega je na konferenciji prvi put proglašen i najbolji fitnes bloger.

Dobitnici nagrada DIABLOG04 su:

NAJBLOGER

Putovanja: Kristijan Iličić

Gastro: Mile Butorac

Lepota: Ivana Blažoti Mijoč

Moda: Dora Predojević

Fitnes: Martina Boss

NAJINFLUENCER: Ella Dvornik

NAJBRENDOVI: NIVEA, Dukat, Optika Anda

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.