Storija dobre mobilne aplikacije: Uspeh Simply Tastly app-a

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 13.Jan.2017, 11:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Storija dobre mobilne aplikacije: Uspeh Simply Tastly app-a

Kako mobilna tehnologija iz dana u dan napreduje, a mobilne aplikacije nude različite opcije za unapređenje poslovanja, brendovi nastoje da isprate trendove i komuniciraju sa svojim potrošačima tim putem, nudeći relevantne informacije, znanja i iskustva

Ukoliko imamo u vidu da privlačenje novih potrošača određene robe ili usluge svakako predstavlja izdatak, neretko i višestruko veći od troškova zadržavanja postojećih korisnika, mobilne aplikacije predstavljaju jedan od kanala >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << komunikacije čija izrada ne zahteva nužno paprene sume novca.

Primer dobre mobilne aplikacije, koja se besplatno može preuzeti sa Google Play-a i App Store-a, a koja je za samo četiri meseca ostvarila više od 76.000 instalacija (čak 8 puta više od očekivanog) i rangirala se u top 3 aplikacije na Google Play-u, jeste Simply Tastly app, pregledan i vrlo opsežan gastronomski vodič, koji je proistekao iz radionice kompanije Coca-Cola. Aplikaciju je već u tom periodu svaki korisnik koristio više od 7 puta, što objašnjava visok rejting koji je postigla – 4,6 od 5.

Ova gastro aplikacija predstavlja riznicu od preko hiljadu recepata domaćih blogera, što je velika prednost u odnosu na recepte koji dolaze iz inostranstva u kojima se obično nađe bar jedan sastojak koji na našem tržištu nije dostupan. Pored svakog recepta nalazi se i spisak namirnica koje su neophodne za pripremu i koji se vrlo lako može podeliti sa ukućanima putem telefona (putem SMS-a, aplikacija Facebook, Twitter, Viber, WhatsApp, itd.). “Višnjica na vrhu ove torte” jeste spisak prodavnica u neposrednoj blizini, kao i trenutne akcije i promotivne cene u njima.

Da nije dovoljno samo dizajnirati mobilnu aplikaciju, što svakako nije ni malo lak niti posao koji se brzo može realizovati, govori i činjenica da puko postavljanje aplikacije na App Store ili Google Play ne donosi rezultate per se – potrebno ju je “dovesti” pred krajnjeg korisnika.

Instalacije aplikacija postižu se na dva načina: korisnici sami pronalaze aplikaciju namenskom pretragom ili je instaliraju nakon pregleda reklame, odnosno oglasa. U tom “začaranom krugu”, potrebni su nam i jedni i drugi korisnici, jer oni koji putem oglasa dolaze do aplikacije bitno mogu uticati na njeno rangiranje i time povećavati broj korisnika koji samostalno dolaze do iste.

Kampanje kojima se postižu upravo takvi rezultati moraju biti “žive”, fleksibilne i efikasne u realnom vremenu, jer digitalni kanali postavljaju takve zahteve pred oglašivače i medijske agencije.

Potvrda uspeha kampanje za Simply Tastly app stigla je i sa prve IAB MIXX Conference and Awards Serbia 2016, na kojoj je u kategoriji Best Mobile zlatna nagrada pripala kompaniji Coca-Cola i medijskoj agenciji UM Beograd. “Sa kampanjom Coca-Cola Simply Tastly ušli smo u finale na festivalu Balcannes, a odmah zatim na prvoj IAB MIXX konferenciji u Srbiji osvojili prvo mesto u kategoriji. Ova kampanja predstavlja primer integrisanog korišćenja medija na inovativan način i pokazatelj je, kako kvalitetne saradnje sa dugogodišnjim partnerom, tako i međusobnog razumevanja, ali i poznavanja potrošača, tržišta, brendova i komunikacionih kanala”, rekla je Dubravka Urošević, Regional Account Director agencije UM Beograd, i dodala: “Kampanja za Simply Tastly app, prepoznata kao najuspešnija od strane stručne javnosti, potvrđuje kvalitet usluga koje agencija pruža, a takođe je i rezultat timskog rada nas, našeg klijenta, kao i ostalih agencija angažovanih od strane Coca-Cola kompanije sa kojima sarađujemo na raznim projektima.” U cilju promocije aplikacije Simply Tastly, između ostalog, realizovan je i programmatic plasman oglasa na mobilne uređaje, što je ovom prilikom prvi put urađeno u Srbiji. “Zadovoljstvo je sarađivati sa klijentom koji u nas ima puno poverenje, motiviše nas i podržava u nameri da realizujemo različite inovativne i nestandardne ideje u domenu planiranja komunikacija i medija”, završava Dubravka.

Iako se danas u oglašivačkoj industriji u velikoj meri govori o “content marketingu” i relevantnim momentima u kojima je važno plasirati poruku brenda potencijalnom potrošaču, istina je da su ove stavke oduvek bile na vrhu liste ukoliko želimo da kreiramo uspešnu marketing kampanju. U tom smislu, “nema ničeg novog u tome da prilikom planiranja medijske kampanje za klijenta uvek imamo na umu koji komunikacioni kanali će preneti relevantnu i za ciljnu grupu važnu poruku, precizno i konzistentno”, rekla je Jovana Petrović, Regional Account Manager agencije UM Beograd. “Ovakav način rada primenjivali smo i u godinama kada internet nije predstavljao deo budžeta u meri u kojoj to danas čini. Međutim, ono što jeste izazov za marketare je brzina kojom se ovaj proces odigrava i to upravo zahvaljujući fenomenu interneta. Online oglašavanje zaista jeste izmenilo našu realnost u smislu brzine reagovanja i ogromne potrebe za relevantnošću i originalnošću u moru senzacija koje potrošači svakodnevno doživljavaju”, dodaje Jovana.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.