Sjajna nova kampanja: „Najvažniji poziv u životu“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 07.Jun.2016, 11:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sjajna nova kampanja: „Najvažniji poziv u životu“

Pod okriljem Hemofarm fondacije, u saradnji sa agencijama Saatchi & Saatchi, Direct media i Fusion communications, pokrenuta je kampanja pod nazivom „Najvažniji poziv u životu“ sa ciljem skretanja pažnje javnosti na problem i podrška donošenju novog zakona o transplantaciji

U Srbiji oko hiljadu ljudi čeka, mnogi od njih već godinama, na najvažniji poziv u životu, poziv kada će im javiti da je pronađen organ za transplantaciju. Zbog malog broja donora, većina njih neće >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << uspeti da dočeka organ.

U cilju podizanja svesti u društvu o značaju donorstva 6. jun je, od juče, proglašen za Nacionalni dan donora. Ovom odlukom će problem transplantacija i donora, ali pre svega životni problemi ljudi koji su godinama na listi čekanja na organ, biti u fokusu tokom cele godine.

Cilj kampanje „Najvažniji poziv u životu“ je, pored podizanja svesti o važnosti donorstva za jedno društvo, i kreiranje nacionalnog konsenzusa o potrebi donošenja novog zakona o transplantaciji. Podizanjem svesti, povećava se i broj transplantacija u Srbiji.

Zato je pod okriljem Hemofarm fondacije, u saradnji sa agencijama Saatchi & Saatchi, Direct media i Fusion communications i pokrenuta kampanja pod nazivom „Najvažniji poziv u životu“ upravo sa ciljem skretanja pažnje javnosti na problem i podrška donošenju novog zakona o transplantaciji.



Ovom kampanjom želimo da pokažemo kako se osećaju ljudi koji čekaju na najvažniji poziv i makar na trenutak stavimo građane u poziciju u kojoj se nalaze ti ljudi. Nakon prve faze kampanje, tokom koje su građani mogli u štampanim medijima, na bilbordima, na društvenim mrežama i na radiju da se upoznaju sa ljudima koji godinama čekaju na najvažniji poziv u životu, 6. Juna, u saradnji sa telefonskim operaterima izveden je veliki događaj. Tokom dana hiljade ljudi u Srbiji je dobilo poziv. Prilikom javljanja mogli su da čuju automatsku poruku koja ih obaveštava o problemu koji se tiče doniranja organa. Tu poruku su im saopštiti upravo ljudi koji čekaju na organ.

Iako se transplantacija organa u Srbiji obavlja više od 40 godina, do danas je ova tema ostala društveni tabu. Prema aktuelnim podacima, u Srbiji oko 800 ljudi čeka na transplantaciju bubrega, srca i jetre. U 2015. bilo je 18 donora i obavljeno je 32 transplantacije bubrega, 7 jetre i 5 srca.

U većini zemalja koje imaju veliki broj transplantacija postoji model pretpostavljene saglasnosti. Srbiji je potrebno oko 10 donora na milion stanovnika da bi postala članica Eurotransplant-a, organizacije država Evrope koje imaju zajedničke liste čekanja.

Transplantaciju organa podržavaju sve crkve i verske zajednice u svetu i tretiraju je identično – kao posmrtno dobročinstvo i posmrtni izraz ljubavi prema drugom.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.