[SEE MARKETING 2022/23] JELENA ČAĐENOVIĆ, A1 Srbija: „Snažnija veza i dvosmerna komunikacija sa agencijama i eksternim partnerima su ključni za postizanje izuzetnih rezultata“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 25.Nov.2022, 09:59

[SEE MARKETING 2022/23] JELENA ČAĐENOVIĆ, A1 Srbija: „Snažnija veza i dvosmerna komunikacija sa agencijama i eksternim partnerima su ključni za postizanje izuzetnih rezultata“

Koje je sve bitne marketinške aktivnosti vaša kompanija sprovela tokom 2022. godine?

– A1 kao deo telco kategorije ima dosta intenzivan pristup tržištu. Prisutni smo sa marketinškim aktivnostima 365 dana u godini i to su mahom aktivnosti koje podrazumevaju integrisan pristup komunikacijama. Samim tim teško je izdvojiti par aktivnosti ili kampanja. Ukoliko bih morala da izdvojim one koje će obeležiti ovu godinu, to je svakako letnja kampanja, koja je kreirana lokalno >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << za svih sedam tržista A1 Grupe, kao i aktuelna kampanja u kojoj šaljemo poruku da je kvalitet mreže bez njene održivosti nedovoljan i dajemo obećanje naše autentične posvećenosti toj temi.

Na koju vrstu marketinških aktivnosti ćete staviti akcenat u 2023. godini: novi proizvodi, cenovna politika, distribucija ili promotivne aktivnosti?

– Marketinške aktivnosti se naslanjaju na poslovne ciljeve, o kojima je još uvek rano govoriti. Sigurno ćemo imati integrisan pristup temama koje budu bile u fokusu, kao što smo i do sada radili.

Posmatrajući u odnosu na 2021, kojoj vrsti promotivnih aktivnosti je vaša kompanija dala prednost u 2022, u smislu povećanja ulaganja u njih?

– Prethodna godina je bila za nas godina velikih ulaganja. Nakon više od decenije poslovanja jedan prominentan lokalni brend kakav je bio Vip zamenio je internacionalni A1 i primarni cilj je bio građenje svesti i upoznavanje tržišta sa novim brendom.

Ove godine smo dosta radilli na jačanju pozicije i profila A1.

Koliki značaj je vaša kompanija pridala upotrebi istraživačkih podataka kao osnove za donošenje marketinških odluka u 2022. godini? Na koji način u najvećoj meri vaša kompanija dolazi do podataka koji su bitni za donošenje odluka?

– Komunikacija sa korisnicima bez istraživačke pozadine bi bio kao sastanak na slepo. Konstantno osluškujemo sentiment i potrebe naših korisnika iz interne baze i istovremeno pratimo sentiment tržišta. Sprovodimo jako mnogo tržišnih istraživanja u saradnji sa istraživačkim agencijama, a podaci koje prikupimo su polazna osnova za donošenje odluka i procenu uspešnosti svih naših marketinških aktivnosti.

Koja su vaša predviđanja kada je reč o budućim trendovima u marketingu, advertajzingu i medijima u narednih nekoliko godina?

– ESG teme, održivost i odgovorno poslovanje će obeležiti period koji dolazi. Začetak tih trendova je već vidljiv na polju marketinga, ali i generalnog usmerenja u poslovanju kompanija. Kratki video formati i Tik Tok kao novi kanal komunikacije dostižu sve veću popularnost.

Metavers ulazi na mala vrata i verujem da će pružiti velike mogućnosti za kreativnost, poslovanje i primenu tehnologije.

Navedite najznačajnije probleme koji otežavaju rad kompanijskih marketing odeljenja, pre svega na nacionalnom a takođe i na regionalnom tržištu.

– Želja za kontinuiranom optimizacijom postaje sve uočljivija, a u kontekstu inflatornih kretanja to samo po sebi predstavlja veliki izazov. Ova startegija na duže staze može značajno da se odrazi na to koliko je brend lokalno relevantan u komunikaciji sa tržistem i dovede do toga da se manje troši, ali manje i postiže.

Predložite poboljšanja čija bi primena mogla dovesti do napretka rada marketinške struke, svih kompanijskih menadžera koji rade u okviru marketing odeljenja/sektora

– Za mene je ključna reč saradnja. Iskreno verujem da su snažnija veza i dvosmerna komunikacija sa agencijama i eksternim partnerima ključni za postizanje izuzetnih rezultata.

Kako ocenjujete rad komunikacijskih agencija na nacionalnom tržištu, ovde pre svega mislimo na advertajzing, PR, BTL agencije ali i sve druge tipove agencija?

– Na našem tržištu je uvek postojala velika želja da se kreira nešto što prevazilazi okvire i to se intenzivno osetilo u kvalitetu radova tokom prethodne godine. Raduje me što je tako.

Iako je konkurencija jaka, videli smo neke nove igrače i koncepte u tretmanu komunikacija i najvažnije želju da se napravi iskorak, što je za budućnost komunikacija vrlo važno.

U kojoj meri ste zadovoljni radom medija, kada je reč o realizaciji marketinških aktivnosti vaše kompanije?

– Medije smatramo svojim strateškim partnerima, kao i agencije i druge eksterne partnere sa kojima sarađujemo. Nastojimo da savima gradimo partnerske odnose, tako da bih i tu saradnju ocenila vrlo uspešnom.

Posećujete li vi lično ali i kolege iz vašeg marketing odeljenja/sektora edukativne kongrese, konferencije, seminare i druge vidove spoljne edukacije u marketinškoj oblasti?

– Svakako. Jako nam je važno da ekipa koja se bavi komunikacijama ima priliku da isprati nove trendove i da njihova znanja uvek budu aktelna. Radimo na tome i kroz prisustvo naših eksperata na festivalima ili stručnim obukama kao i kroz kompanijske programe razvoja.

Šta za sebe lično želite u 2023. godini?

– Manje stresa, više zdravlja i pregršt osmeha.

Poželite nešto svojim kolegama iz marketinške branše i ljudima sa kojima sarađujete u agencijama i medijima

– Želim nam da zajedno nastavimo da nižemo uspehe i pomeramo granice advertisinga u Srbiji.

Autor: Nenad Danilović

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.