Rusija: Bezlične etikete na bocama žestokih alkoholnih pića?

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 16.Jul.2015, 08:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Rusija: Bezlične etikete na bocama žestokih alkoholnih pića?

Etikete na bocama žestokih alkoholnih pića u Rusiji mogle bi uskoro biti identične, jednostavne i bezlične kako bi se građanima ove zemlje pomoglo u zaštiti od prekomernog konzumiranja alkohola, prođe li ideja koju zastupa Društvena komora Ruske Federacije, piše ruski list Izvestia

Komora, koja se, između ostalog, bavi usklađivanjem državne politike i javnog interesa, predlaže zabranu isticanja brendova na etiketama, ističući da oni podstiču konzumaciju i među onima koji >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << tome nisu skloni.

Prema predlogu Društvene komore, nove etikete na svim alkoholnim pićima bile bi bez logotipa i individualnog dizajna, a naziv robne marke, samog pića i njegovog sastava bili bi otisnuti standardizovanim fontom. Predlaže se i da natpis „Prekomerna konzumacija alkohola šteti vašem zdravlju!“, koji se već nalazi na ambalaži žestokih pića u Rusiji, ostane na svom mestu. Rasprava o ovim predlozima predviđena je do kraja avgusta.

Država ulaže znatan napor kako bi smanjila konzumaciju alkohola, ali proizvođači nastoje suprotno raznim reklamnim trikovima, kako bi privukli pažnju na svoje proizvode. Tako na etiketama ističu državnu zastavu i geografske oznake, kaže predsednik Koordinacionog veća Društvene komore za zaštitu građana Ruske Federacije od narkotika, alkohola i duvanske zavisnosti Sultan Hamzaev.

Još u carskoj Rusiji, boca votke imala je belu etiketu sa jednostavnim natpisom, a tako je bilo i u drugim zemljama, kaže Hamzaev.

U slučaju prihvatanja predloga Društvene komore, Rusija bi bila prva zemlja u svetu sa bezličnim etiketama na alkoholnim pićima.

U Rusiji je već bilo sličnih inicijativa, poput one da se alkohol prodaje u specijalozovanim radnjama, ili da se, poput cigareta, smesti daleko od centralnih polica.

Poslovna zajednica je, očekivano, uzdržana. Brend menadžer kompanije „Istočnoeuropska distributerska kompanija“ Stanislav Kaufman tvrdi da bi „ubijanje“ brendova nanelo štetu proizvođačima, a da bi se zapravo pilo više, a ne manje. On, naime, smatra da bi uniformisane etikete podstakle kupovinu jeftine robe, a to znači da bi se kupovalo i pilo više.

On napominje i to da se u razvoj brendova ulažu milioni. Roba je kao dete – potrebna joj je odeća i škola, a to košta, objašnjava Kaufman.

Izvor: InStore

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.