Primeri intrigantnih angažovanih reklama u carskoj Rusiji

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 23.Okt.2019, 12:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Primeri intrigantnih angažovanih reklama u carskoj Rusiji

Reklame posvećene društvenim pitanjima u Rusiji su postojale još u 19. veku. Na njima se običnim ljudima pomoću šarenih slika odštampanih na lecima objašnjavalo zašto ne valja piti, kockati se ili ne slušati svog muža, ljudi su se takođe pozivali da pomognu vojnicima i siromašnima. Autori plakata o društvenoj dobrobiti bili su, između ostalih, i najbolji slikari Rusije, kao što su Viktor Vasnjecov, Mihail Vrubelj, Boris Kustodijev ili Leon Bakst.

Nisu, naravno, sve reklame >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << bile delo velikih genija, ali mnoge od njih po kreativnosti nisu zaostajale za savremenim primerima.

1. „Vreme je da se priberete i prestanete da pijete”, 1910-ih

2. „Pijanstvo je koren svakog zla”, 1910-ih

Dok su, naprotiv, kad se radi o duvanu, plakati pozivali da se štedi, jer je ova deficitarna roba bila potrebna vojnicima na frontu za vreme Prvog svetskog rata.

3. „Vojniku za duvan”, 1916.

Prikupljanju sredstava priključivali su se i umetnici. Oni su održavali turneje dobrotvornih koncerata, sami obilazili stanove građana prikupljajući novac i posećivali front.

4. „Umetnici naše zemlje ruskoj vojsci”.

Od 18. januara počinjemo prikupljanje duvana za našu plemenitu armiju. Dobrovoljni prilozi će se sakupljati po kućama. Osim toga, na Maslenicu ćemo zbog intenziviranja prikupljanja organizovati različite koncerte. Posetite ih! Moskovljani, odazovite se na naš poziv! Umetnici Moskve”, godine Prvog svetskog rata.

5. „Dajte prilog porodicama poginulih vojnika-umetnika varijetea i cirkusa. Nekad su vas uveseljavali.” 1916.

Društveno angažovana reklama doživela je procvat upravo u teške dane rata, jer su se tada bukvalno za sve prikupljala sredstva: za knjige, za film, čak i za rusku banju (saunu).

6. „Dajte prilog za knjigu za vojnika!”, 1916.

7. „Dajte prilog za vojnika za prenos banje u rovove 4-5. februara 1917.”

8. „Za pomoć žrtvama rata”, 1914.

9. „Trgovci Moskve vojnicima-invalidima”, 1915.

Svi trgovci u gradu izdvajaju 5% od svoje dnevne prodaje za dom invalida.

Još jedna omiljena tema bila su siročad. Sredstva za njih često su prikupljana na crkvene praznike. Na primer, kako bi se kupila vaskršnja jaja.

10. „Kupite crveno jaje 28. marta. Za radničke zadruge i dečja prihvatilišta pod pokroviteljstvom Njenog Veličanstva Velike kneginje Jelisavete Fjodorovne. 1914.”

11. „Bazar lutaka”. 1899.

Organizovane su, najzad, i međunarodne kampanje, kojima se Rusija u 20. veku posebno rado priključivala. Carska porodica je podržavala evropski pokret „Belog cveta” za borbu protiv tuberkuloze. Na ulicama su se tada pojavili ljudi koji su prikupljali priloge i prodavali bele rade. Cena nije bile određena, već je svako davao koliko je mogao.

12. „Pomozite borbu protiv sušice”, 1914 g.

Izvor: rs.rbth.com

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.