[POGLED SA VRHA 2020/21] TAMARA JOKANOVIĆ: „Naša branša će se suočiti sa apsolutno novim navikama i potrebama potrošača i nepoverenjem primalaca poruka“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 04.Dec.2020, 15:40

[POGLED SA VRHA 2020/21] TAMARA JOKANOVIĆ: „Naša branša će se suočiti sa apsolutno novim navikama i potrebama potrošača i nepoverenjem primalaca poruka“

Završetak kalendarske i poslovne godine je i ovog puta povod da sa vodećim ljudima iz advertajzing, medijskih i PR agencija porazgovaramo o postignutim ciljevima u prethodnoj godini, planovima za 2021. godinu, kao i o „faktoru okruženje“, u kojem te iste planove treba realizovati. Ovoga puta čast je pripala Tamari Jokanović, generalnoj direktorici agencije Represent Communications…Razgovor vodio Nenad Danilović

Kako je za vašu agenciju protekla 2020. godina? Koji su značajni >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << projekti i aktivnosti koje je vaša agencija sprovela tokom ove godine koja je na izmaku?

– Naša agencija je imala očekivane i neočekivane, planirane i neplanirane uspone i padove ove godine koje je dočekala kao mačka sa devet života!

Godina nam je prošla najkraće rečeno – agencijski užurbano, vojnički poslušno, timski uigrano, prijateljski empatično, medicinski odgovorno, kreativno luckasto, digitalno napredno i kolegijalno primerno.

Na žalost, bilo je mnogo značajnih kriznih projekata u ovoj godini kojima smo se bavili kao lider u kriznim komunikacijama na našem tržištu. S druge strane, praksa nam je pomogla da budemo još bolji nego što jesmo, da naučimo nešto novo u izazovima sa kojima se do sada nismo suočavali i da još pametnije i brže razmišljamo u kriznim i potencijano kriznim situacijama.

Takođe, od svih značajnih projekata ove godine izdvojila bih najznačajniji za nas, a to je punoletstvo agencije Represent Communications koje smo ove godine neplanirano proslavili potpuno drugačije nego što smo to želeli i planirali. Međutim, ono što je najvažnije, svojim postupcima, radom, trudom, željom, hrabrošću i upornošću, ušli smo zaista zreliji u jedno novo razdoblje koje nas očekuje i, mogu sada sasvim izvesno i reći, nikada uspešniji od kako postojimo po svim parametrima!

Kako ocenjujete ovu poslovnu godinu u industriji tržišnih komunikacija? Koja su najznačajnija poslovna iskušenja sa kojima ste se susreli u ovoj poslovnoj godini?

– Tržišne komunikacije su se takođe našle na ozbiljnom udaru još s početka pandemije, ali kako je procenat nekih industrija koje su bile u istom, sličnom ili lošijem iskušenju u Srbiji dosta brojniji, malo ko je pominjao nas u tom kontekstu.

Prvi budžeti koji su bili zaleđeni, stopirani, odloženi, preusmereni, bili su upravo marketinški.

Iz tog razloga, mnoge agencije su bile primorane da otpuštaju ljude i smanjuju plate, transformišu svoje poslovanje i menjaju ili potpuno obustave ključne usluge kojima su se do tada bavili, da osmisle nove načine kako i na koji način da nastave svoje poslovanje uz minimalne negativne posledice po zaposlene i samu kompaniju. S druge strane, Vlada Srbije je dala izvesne olakšice sektoru usluga, što je u jednom trenutku, sigurna sam, koliko-toliko svima pomoglo da premoste jedan deo teškog perioda. Neki bi rekli da to nije mnogo, ali treba imati na umu da je bilo mnogo industrijskih grana na spisku kojima je trebalo pomoći pa su neki prioriteti svakako morali postojati. S druge strane, nama, direktorima kompanija, je takva pomoć dala malo prostora da zastanemo, “udahnemo vazduh”, pogledamo širu sliku i strateški razmislimo o razvoju i izazovima sa kojima ćemo se suočavati nadalje.

I suočili smo se, rekla bih, veoma hrabro!

Osim gore pomenutih, najveće iskušenje mnogih kompanija će biti upravo ono čije ćemo dugoročne rezultate videti tek u narednim godinima i koliko će ono suštinski promeniti dosadašnje načine rada a to su nova poslovna kultura, nova poslovna klima, novi uslovi rada i novi partnerski i međuljudski odnosi na daljinu.

Koji su vaši predlozi i preporuke za poboljšanje uslova u kojima posluju agencije za tržišno komuniciranje? Navedite tri najbitnija faktora poboljšanja položaja komunikacijskih agencija u aktuelnom privrednom okruženju

– Najbitniji faktor poboljšanja položaja komunikacijskih agencija u privrednom okruženju su adaptacija i fleksibilnost potrebama tržišta, stvaranje međusobnog poverenja i patnerskih odnosa sa klijentima i ključnim stakeholderima i pozicioniranje komunikacijskih usluga i industrije kao neophodne i ključne karike svakodnevnog poslovanja u neizvesnim vremenima kao što je ovo. I još jedan magični sastojak za uspeh – empatija u svemu što radite.

Kakva su Vam očekivanja za 2021. godinu u pogledu poslovnih uslova u industriji tržišnih komunikacija? Imate li nekih značajnijih planova za narednu godinu a koje možete predstaviti javnosti?

– Iskreno, ne mislim da će tržišni uslovi biti bolji nego što su to danas, jer smo svedoci da se posledice jedne krize osećaju u punoj snazi tek po njenom zatišju ili prestanku. Ne samo zdravstvene i delimično ekonomske već ozbiljne, globalne ekonomske posledice. S druge strane, naša branša će se suočiti sa apsolutno novim navikama i potrebama potrošača i nepoverenjem primalaca poruka, infodemijom, što je samo delimično dotaklo ove godine.

Ali ja, kao i svaki realni optimista, mislim da ukoliko budemo dovoljno pametni, dovoljno vredni, dovoljno uporni, možemo da izađemo kao pobednici iz svih izazova koji su pred nama.

Represent Communications već sada planira veliku internu reorganizaciju za sledeću godinu, jer je promena jedina konstanta.

I ove godine se dosta toga promenilo u odnosu ponude i potražnje nekih usluga i naša je prednost bila upravo u mogućnosti da se brzo transformišemo i pružimo klijentima ono što im je u datom trenutku bilo potrebno i što je bilo izvodljivo u krajnje specifičnim uslovima poslovanja. Naravno da imamo i nekoliko kriznih scenarija za 2021, jer smo videli da se mnogo toga ove godine izjalovilo, uprkos željama i planovima, pa ćemo se u skladu sa postojećim okolnostima i mi adaptirati. Sledeće godine ćemo morati mnogo više da radimo na edukaciji ljudi kako bi svi zajedno usavršili nove i dodatne veštine koje su nam neophodne da transformacija sistema i poslovanja bude potpuna i uspešna, a da sa druge strane zadržimo minimum nivoa kvaliteta usluge na koje su naši klijenti navikli. I više od toga!

Poželite nešto svojim klijentima i svim budućim oglašivačima u 2021. godini

– Sigurna sam da će odgovor mnogih na ovo pitanje biti identično. Zdravlje – fizičko i mentalno. Osim zdravlja koje nam je najvažnije, želim nam svima stabilizaciju uslova rada i svakodnevnog življenja, više druženja, rukovanja, zagrljaja i poljubaca bez bojazni. I naravno, uz sve to trebaće nam i malo sreće!

A više o ovoj temi možete pročitati u mojoj decembarskoj kolumni magazina Karakter pod nazivom “Pazi šta želiš”, jer kako bi to Aleksandra Poter rekla “možda ti se i ostvari”!

Autor: Nenad Danilović

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.