Izvor: Advertiser-Serbia.com, 11.Sep.2025, 13:35
[O TRADICIONALNIM MEDIJIMA] NENAD MILIĆ, Admixer Media Serbia: „Publika u Srbiji je raznolika, informisana i brzo se prilagođava novim medijskim formatima, što direktno utiče na način na koji mediji kreiraju sadržaj”
Kako vidite stanje u domaćim tradicionalnim medijima? Koje procese prepoznajete u njihovom radu i postojanju? Koje značajne pojave primećujete u medijima bilo da su pozitivne, bilo da su negativne?
– Domaći tradicionalni mediji i dalje igraju važnu ulogu u informisanju javnosti, ali se suočavaju sa izazovima koji su povezani sa promenama u medijskom ponašanju publike i digitalnom transformacijom. Primećujemo proces prilagođavanja, gde se mnogi mediji trude da integrišu digitalne >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << kanale, ali još uvek dominira pristup koji je više reaktivan nego proaktivan. Pozitivno je što se pojavljuju kvalitetni specijalizovani sadržaji i profesionalni novinarski standardi u određenim segmentima, dok s druge strane postoji pritisak tržišta i konkurencija koja može da utiče na senzacionalizam ili brzopletu objavu informacija.
Možete li da izdvojite najznačajnije činioce koji definišu domaću medijsku sliku?
– Domaću medijsku sliku definišu kombinacija tržišnih, tehnoloških i regulatornih faktora, ali iz perspektive predstavnika globalne platforme kao što je Google, posebno nam je interesantno kako se oglašivači i mediji prilagođavaju digitalnim standardima i novim formatima. Vidimo da koncentracija medija, prisustvo digitalnih kanala i brzina prihvatanja novih tehnologija direktno utiču na ponudu i kvalitet sadržaja.
Takođe, angažovanost publike i njeno ponašanje na online platformama igra ključnu ulogu, jer iskustva koja donosimo sa globalnog tržišta jasno pokazuju koliko je digitalna strategija i transparentnost u izveštavanju presudna za poverenje i efikasnost kampanja.
Uporedite medijske scene u državama regiona
– Medijske scene u državama regiona pokazuju slične izazove, ali i specifične prilike. Dok neke zemlje karakteriše veća koncentracija medijskih kuća i jači uticaj nekoliko dominantnih igrača, druge imaju raznovrsniji ekosistem sa snažnijim prisustvom nezavisnih medija. Kao Admixer Media, koja u Srbiji deluje kao zvanični Google Ads Sales Representative, naša uloga je da prepoznamo te razlike i pomognemo klijentima da maksimalno iskoriste digitalne kanale, istovremeno prilagođavajući rešenja lokalnim specifičnostima. Donosimo globalne prakse i alate na lokalno tržište, edukujemo oglašivače o mogućnostima koje digitalna transformacija donosi i omogućavamo im da kroz sofisticirane strategije postignu bolje rezultate, bez obzira na izazove specifične za svaku zemlju.
Koje su karakteristike ovdašnjeg auditorijuma i da li te karakteristike utiču na kreiranje medijskog sadržaja i u kojoj meri je izražen taj uticaj?
– Publika u Srbiji je raznolika, informisana i brzo se prilagođava novim medijskim formatima, što direktno utiče na način na koji mediji kreiraju sadržaj. Kao Admixer Media, naš zadatak je da klijentima pomognemo da razumeju te karakteristike i da kreiraju kampanje koje su relevantne i ciljano segmentirane. Praćenjem ponašanja korisnika na digitalnim kanalima, edukacijom klijenata i primenom globalnih alata u lokalnom kontekstu, omogućavamo da medijski sadržaj bolje rezonuje sa publikom, da se poruke efikasno prenose, i da se investicije u oglašavanje maksimalno isplate. Na taj način, karakteristike auditorijuma ne posmatramo samo kao izazov, već i kao priliku da strateški oblikujemo kampanje i povećamo angažman korisnika.
Ukoliko smatrate da domaćim medijima treba poboljšanje u kojim smerovima bi to poboljšanje išlo?
– Domaćim medijima bi svakako koristilo unapređenje u nekoliko ključnih oblasti. Povećanje profesionalizma i novinarskih standarda, brža i efikasnija integracija digitalnih alata, kao i transparentnije poslovne i uređivačke prakse mogli bi značajno poboljšati relevantnost i kvalitet sadržaja. Kao Admixer Media, naš cilj je da klijentima omogućimo da maksimalno iskoriste potencijal digitalnog oglašavanja, kroz edukaciju, primenu globalnih alata i prenošenje najboljih praksi. Na taj način pomažemo ne samo da mediji budu konkurentniji i relevantniji, već i da investicije oglašivača donose merljive i održive rezultate, čime doprinosimo razvoju celokupnog tržišta.
Autor: Nenad Danilović
Izvor: Advertiser Serbia
Prijavite se za Advertiser Serbia Daily Newsletter
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...







