Izvor: Advertiser-Serbia.com, 19.Jan.2022, 17:50

Nove čuvarkuće – visok kvalitet i principi cirkularne ekonomije

Nove čuvarkuće – visok kvalitet i principi cirkularne ekonomije

Savet za dodelu kolektivnog žiga „Čuvarkuća“ na prvoj ovogodišnjoj sednici dodelio je pravo na ovaj znak koji potvrđuje kvalitet, stroge ekološke standarde i primenu cirkularne ekonomije za novih 15 domaćih proizvoda u oblasti poljoprivrede i prehrambene industrije. Pravo na žig dobili su proizvodi kompanija „Mivaka“, „Mini Pani“ i „Mlekare Mihajlović“.

Posebno treba istaći da se naše čuvarkuće, osim po kvalitetu i domaćem poreklu, ističu po društveno-odgovornom >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << poslovanju, primeni ekoloških standarda i principima cirkularne ekonomije koja obuhvata obnovljivi, energetski efikasan ekonomski ciklus uz uštedu resursa i smanjenje emisija otpada”, ističe Nenad Budimović, sekretar Udruženja za stočarstvo i preradu stočarskih proizvoda.

Među budućim „Čuvarkućama“ su proizvodi firme „Mivaka“ prepoznate u sektoru agrara po proizvodnji kvalitetnih organskih preparata u potpunosti zasnovanoj na cirkularnoj ekonomiji, inovativnoj tehnologiji, ambalaži, načinu i rezultatima primene svojih proizvoda.

Mivakina specifičnost se ogleda u energetskoj efikasnosti, smanjenju količine amonijaka, ugljen–dioksida, vlage vazduha, kao i regulaciji temperature u proizvodnim pogonima. Zbog prisustva zeolita u proizvodima mikrotoksini su svedeni na minimum, nema opasnosti širenja patogenih organizama, što u velikoj meri doprinosi očuvanju kvaliteta zemljišta, povećanju procenta humusa i zaštiti okoline„, dodao je Budimović.

Po rečima Vasilija Šćepanovića, direktora kompanije „Mivaka“ žig je obaveza i prestiž koji treba da traje generacijama. “Dobijanjem prava na žig, obavezujemo se da se još više borimo na tržištu Srbije i regiona. Očekujemo da ćemo zajedno sa ’Čuvarkućom’ pobediti u toj tržišnoj utakmici”, rekao je Šćepanović i najavio da će za znak konkurisati i sa svim proizvodima koji prođu strogu internu kontrolu kvaliteta, kao i referentnih kuća. Ističe da su projekat Privredne komore Srbije “Stvarano u Srbiji” i žig “Čuvarkuća” omogućili da ovaj znak čuva našu ekonomiju i Srbiju.

Gabor Kovač, direktor i vlasnik kompanije “Mini Pani” objašnjava da su se za projekat prijavili, jer stvaraju kvalitetne proizvode koji zadovoljavaju kriterijume „Stvarano u Srbiji“. „Dobijanje žiga je potvrda kvaliteta naših proizvoda i posebno nam je značajna u godini kada obeležavamo 20 godina postojanja naše kompanije i kada sumiramo rezultate i uspehe dosadašnjeg rada. Smatramo da će doprineti vidljivosti naših proizvoda na tržištu, boljoj prodaji i prepoznatljivosti kod potrošača“ , kaže Kovač.

Pravo na „Čuvarkuću“ dobila je i paprika u pavlaci paraćinske Mlekare Mihajlović. „Ova firma svakog meseca proizvodi oko 20 tona ovog domaćeg proizvoda koji je karakterističan za naše podneblje i omiljen među potrošačima. Žig “Čuvarkuća” je dodatna potvrda da je naš proizvod stvaran domaćim radom i od naših resursa i doprineće boljoj promociji posebno u velikim trgovinskim lancima gde želimo da ih plasiramo”, kaže Zoran Hadžić, komericijalni direktor u Mlekari Mihajlović.

Pravo na žig dobijaju domaći proizvodi koji u sastavu imaju 80 odsto domaćih resursa i ispunjavaju propisane kriterijume kvaliteta, ekologije i marketinga. Za 1,5 godinu od kada je pokrenut projekat “Stvarano u Srbiji” žig ima oko 900 domaćih proizvoda.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 I drugi pišu o ovome:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.