New Europe Market: Intervju sa Aleksom Habdankom

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 22.Maj.2015, 09:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

New Europe Market: Intervju sa Aleksom Habdankom

NEM 2015 je najveće medijsko okupljanje u regionu, a ove godine će se održati u Dubrovniku od 9. do 11. juna, u hotelu Dubrovnik Palace

Jedan od istaknutih govornika na ovogodišnjem NEM-u je i Aleks Hadbank, direktor za pay-TV tržišta u razvoju pri Modern Times Group. Gospodin Habdank će učestvovati na panelu „Hoće li second screen uvek biti u senci?“ na kojem će s kolegama prodiskutovati o uticaju second screen gledanja na rejtinge, prodaju oglasa i angažovanost na društvenim >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << mrežama.

Kako vidite trenutnu situaciju na novim tržištima? Uz to, koji je položaj MTG-ja na tim područjima?

MTG je uvek verovao u nova tržišta i dok ekonomska situacija varira od države do države, u globalu sva pay-TV tržišta kontinuirano rastu jer se sve države digitalizuju. To je sjajno za nas jer želimo da budemo vodeći digitalni davalac usluga na svojim glavnim tržištima.

Naši pay-TV kanali koji se sastoje se od brendova Viasat i filmskih kanala TV1000 sve više rastu nakon uspešnog lanjskog rebrendiranja. Polako povećavamo broj pretplatnika na većini tržišta, a lani smo dodali i brend za mlade Trace. Sadržaj naših pay-TV kanala jači je nego ikad jer trajno ulažemo u vrhunski i lokalno važan sadržaj, s više od 60% sasvim novih naslova koji su ekskluzivni za ta područja.

Naravno da je geopolitička situacija u Rusiji i Ukrajini uicala i na nas, ali još smo vodeći operater u Rusiji i upravo smo potpisali novi zanimljiv digitalni distribucijski ugovor s Kyivstarom u Ukrajini.

Kad je reč o free-TV-u, naše medijske kuće najveće su ili druge po veličini na Baltiku, u Bugarskoj i u Češkoj.

Takođe smo vodeći deoničar u produkcijskoj kompaniji Paprika Latino, koja je prisutna u devet država u tom regionu.

Mnogo nam se uzbudljivih stvari događa na tim tržištima.

Koji je najbolji način pristupa različitim tržištima? Postoji li sveobuhvatni recept za uspeh ili je verovatnije da će individualni pristup doneti nove klijente?

Gledaoci žele najbolji sadržaj u određenom žanru i žele da ga gledaju na platformi po vlastitom izboru.

Kad usvajamo sadržaj i planiramo raspored, područje Srednje i Istočne Evrope uvek nam je prvo u glavi. Kad ste deo međunarodne grupe, to vam daje moć i veze da premijerno kupujete sadržaj koji je važan za region. Takođe lokalizujemo i FEEDS.

Naše iskustvo na tržištu i istraživanja pokazuju da publika u Srednjoj i Istočnoj Evropi voli proverene dokumentarne programe. Viasat History – jedini kanal u regionu koji se u potpunosti bavi istorijom – ima dobre rezultate u ciljnoj grupi, a i šire. Primer naslova koje prikazuje jeste Istražitelji avionskih nesreća 2. svetskog rata, epizoda o smrti poljskog generala Sikorskog. Drugi je Wicked Inventions Like a Shota koji smo finansijski pomogli i koji će premijerno biti prikazan kasnije ove godine, a epizode su snimane u Poljskoj i Slovačkoj.

Imate veliko iskustvo u digitalnoj industriji, možemo reći da ste pratili njegov razvoj u medijskoj industriji. Kako gledate na tu evoluciju i kako zamišljate budućnost Digitala?

Digital znači mnogo stvari raznim ljudima, kompanijama i sektorima. Ali mislim da je važno gledati ga iz perspektive potrošača i početi odande. Dolazak brzog broadbanda zajedno s povezanim uređajima (pametni telefoni, tableti, igre i slično) pruža gledaocima mnogo više izbora i komfora u tome čemu i kako pristupaju, a time i više kontrole. Moja deca (6 i 8 godina) uzimaju zdravo za gotovo da jednostavno biraju šta i kada, s linearnim rasporedom koji deluje kao glasnik koji promoviše emisije ili kao vodič. Zanimljivo je da je gledanju „na zahtev“ trebalo 15 godina da ga potpuno prihvate i da uđe u mainstream, ponovno bez sumnje potpomognuto brzim broadbandom, kao i mlađim gledaocima. U Virgin Mediji imali smo više od milijardu gledanja „na zahtev“ svake godine. Da je se tretira kao kanal, to bi je smestilo na treće mesto najvećih kanala iza BBC1 i ITV1.

Očekujem da će Digital rasti s vremenom. Donosiće nove prilike za razvoj, ali i pretnje platformama. No donosiće i sadržaj proizvođačima kako očekivanja potrošača budu rasla, zajedno s olakšanom dostupnosti i otkrivanjem relevantnog sadržaja.

Kako vidite budućnost linearnih kanala s obzirom na to da je pod stalnom pretnjom novih tehnologija?

U Ujedinjenom Kraljevstvu, gde živim, 98% gledanja i dalje se odnosi na televiziju, stoga mislim da joj je budućnost neko vreme sigurna. Ipak, ne možemo zanemariti da postoji rastuća promena koju hrani proboj umreženih uređaja, kao i mlađa digitalna generacija. Kao operater platforma razumem izazove naših distribucijskih partnera. Svi naši kanali nude puna catch-up i multi-screen prava pa pay-TV operateri mogu slobodno ponuditi gledanje uživo ili s odlaganjem, u pokretu.

Kakva je percepcija Second Screen-a u rastućem tržištu? Što je, po vašem mišljenju, najveći izazov za uslugu onde?

Mislim da niko još nije našao čarobnu formulu za jednu sveobuhvatnu uslugu Second Screen-a, međutim, kako sam već rekao, ne možete negirati da dolazi, pogotovo uz spajanje brzim broadbandom na našim tržištima.

Mnogi operateri stvorili su vlastite aplikacije, a jednako tako neke emisije i kanali stvorili su vrlo dobre aplikacije da bi poboljšali iskustvo gledanja i interakciju, ali zasad je to rascepkano tržište.

Mi radimo s celim tržištem, a što je najvažnije, pratimo potrošačke trendove da bismo osigurali da gledaoci prvo pomisle na nas.

Koji je najbolji način na koji davaoci sadržaja i usluga mogu da promovišu ovakvu uslugu? I što vidite kao izazov?

Da bi neka usluga uspela, mora dodati vrednost iskustvu gledanja, mora biti pouzdana te jednostavna za pretraživanje i istraživanje radi pronalaženja sadržaja koji vas zanima. Svi naši pay-TV programi dolaze s potpunim informacijama, kratkim sadržajem i slikom pa ako neki davalac usluga želi da stvori uslugu TV-vodiča, imamo sve prevedeno i spremno za korišćenje.

Od aplikacije drugog ekrana mnogo su važnija multi-screen i catch-up prava za programe. To čini MTG pa operater i treće strane imaju spreman proizvod TV Everywhere za mobilne uređaje.

Što vam je zanimljivo u regionu Srednje i Istočne Evrope? Što mislite, kakav joj je potencijal i što je najveći izazov?

Budući da vučem korene iz tog regiona, roditelji su mi Poljaci i govorim poljski, region me jako privlači i zaljubljen sam u raznolikost kulture i jedinstvenosti svake pojedine države u regionu. Potencijal je beskonačan i s obzirom na to da sam radio u regionu nakon 90-ih, dovevši u nju prve pay-TV kanale, vidim koliko je uspešan region bio u uspostavljanju demokratskih procesa i tranzicije u svojim privredama. Naravno, kako smo videli u recesiji 2008., ceo svet može biti pogođen problemima iz drugih privreda. Uprkos tome, i dalje verujemo i to nam i dalje ostaje velika prilika.

Koja su vaša očekivanja od NEM-a 2015 i što želite da ostvarite onde?

Ovo će mi biti prvi put da prisustvujem NEM-u. Zaista se radujem povezivanju s drugim operaterima i operaterima kanala, kao i tomu što ću naučiti o najnovijim trendovima te, naravno, uživati u prelepom gradu Dubrovniku.

Za više informacija o NEM-u 2015, pratite i kontaktirajte nas:

Za više informacija o NEM-u 2015, pratite i kontaktirajte nas: Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube

Autor: NEM tim

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.