Nestlé finansijski izveštaj za 2023. beleži stabilan organski rast od 7,2 %

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 22.Feb.2024, 16:42

Nestlé finansijski izveštaj za 2023. beleži stabilan organski rast od 7,2 %

Organski rast iznosio je 7,2%, uz rast cena od 7,5% i realni interni rast (RIG) od -0,3%. Rast je zasnovan na rezultatima u svim geografskim oblastima i kategorijama.

Ukupna prodaja iznosila je 93,0 milijarde CHF, što predstavlja pad od 1,5% (u poslovnoj 2022. godini iznosila je 94,4 milijarde CHF). Kursevi su uticali na smanjenje prodaje od 7,8%. Neto prodaja imovine imala je negativan efekat od 0,9%.

Osnovna marža operativnog profita (UTOP) >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << iznosila je 17,3% i povećana je za 20 baznih poena na izveštajnoj osnovi, kao i za 40 baznih poena u stalnoj valuti. Osnovna marža operativnog profita od trgovanja iznosila je 15,6% i povećana je za 160 baznih poena.

Zarada po akciji povećana je za 8,4% u stalnoj valuti, kao i za 0,1% na izveštajnoj osnovi, na 4,80 CHF. Zarada po akciji porasla je za 23,7% (na 4,24 CHF) na osnovu izveštaja, uglavnom odražavajući stavke koje se ne ponavljaju u prethodnoj godini.

Slobodni novčani tok iznosio je 10,4 milijarde CHF, što je povećanje od 3,8 milijardi CHF nakon značajnog smanjenja obrtnog kapitala.

– Upravni odbor predlaže dividendu od 3,00 CHF po akciji (povećanje od 5 centi), čime je ovo 29. uzastopna godina rasta dividende. U 2023. akcionarima je vraćeno ukupno 12,8 milijardi CHF, kombinacijom dividendi i otkupa akcija.

Prognoza za 2024: očekuje se organski rast prodaje od oko 4% i umereno povećanje osnovne operativne profitne marže. Očekuje se da će zarada po akciji u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.

Srednjoročni ciljevi za 2025. godinu su u potpunosti potvrđeni: do 2025. godine biće ostvaren organski rast prodaje (srednja jednocifrena brojka) i raspon osnovne operativne profitne marže od 17,5% – 18,5%. Zarada po akciji u stalnoj valuti će porasti između 6% i 10%.

Mark Schneider, izvršni direktor Nestlea, rekao je: „Inflacija bez presedana u poslednje dve godine povećala je pritisak na mnoge potrošače i uticala na potražnju za hranom i pićem. U ovom izazovnom kontekstu, ostvarili smo snažan organski rast i solidno poboljšanje marže uz povećanje marketinških ulaganja i drugih ulaganja u rast. Slobodan novčani tok se vratio na prethodne nivoe. U 2024. ćemo se fokusirati na rast zasnovan na obimu i asortimanu uz povećanu podršku brenda i povećati vrednost za potrošače kroz aktivne inovacije i obnovu, ponudu vrhunskih proizvoda, pristupačnost i hranljivije opcije. Nastavićemo da fokusiramo našu alokaciju kapitala na naše brzorastuće brendove, što će nam omogućiti pouzdan rast i povećanje lojalnosti brendu.

Kako bismo podstakli povećanje tržišnog udela, naš prioritet je da iznenadimo potrošače raznolikom ponudom i fokusiramo se na vrhunske performanse. Uvereni smo da imamo odgovarajuću strategiju, portfolio i sposobnosti da ostvarimo svoje ciljeve do 2025.


Prema finansijskom izveštaju za 2023. organski rast iznosio je 8,2% (uz rast cene od 10,6%). RIG je bio -2,4%, što odražava elastičnost potražnje i ograničenja kapaciteta. Kurs je smanjio prodaju za 4,9%. Neto prodaja imovine uticala je na prodaju za 3,4%. Prijavljena prodaja u evropskom području smanjena je za 0,2% na 19,1 milijardu CHF.

Na rast u zoni Evrope uticalo je povećanje cena, snažan razvoj e-trgovine i stalni rast out-of-home kanala prodaje. Zona Evrope zabeležila je povećanje tržišnog udela u kategorijama hrane za kućne ljubimce i hrane za bebe.

U pogledu kategorija proizvoda, brend Purina PetCare je dao ključni doprinos rastu zahvaljujući raznovrsnom asortimanu vrhunskih brendova Felix, Gourmet i Purina ONE. Kafa je zabeležila srednji jednocifreni rast, predvodnici su bili topivi i gotovi proizvodi Nescafé. Konditorski proizvodi beleže visok jednocifreni rast, a KitKat nastavlja da povećava tržišni udeo. Nestlé Professional je ostvario dvocifreni rast, prvenstveno u kategoriji pića. Ishrana odojčadi je zabeležila visok jednocifreni rast zasnovan na kontinuiranom rastu premium ishrane za bebe, posebno NAN proizvoda. Kategorija kulinarstva zabeležila je srednji jednocifreni rast i snažan rast prodaje za Maggi i Thomy proizvode. Voda je zabeležila nizak jednocifren rast, pošto je snažan rast S.Pellegrino i Acqua Panna bio u velikoj meri nadoknađen efektom privremenih ograničenja kapaciteta za Perrier.

Osnovna marža operativnog profita ove oblasti ostala je nepromenjena u odnosu na prethodnu godinu. Značajna inflacija troškova i veći troškovi reklamiranja i marketinga neutralisali su mere vezane za optimizaciju cena i portfolia.

Kompanija Nestle u Hrvatskoj je prošle godine ostvarila organski rast od 13%. „Iza nas je godinu na koju smo ponosni kao kompanija i kao tim jer smo jasno pokazali odlučnost u ispunjavanju poslovnih ciljeva. Zahvaljujući fokusu na krajnje potrošače i kupce, što je okosnica naših strategija, postigli smo veliki uspeh u kategoriji hrane, pića, hrane za kućne ljubimce i proizvoda za profesionalnu upotrebu Professional. 2023. godina bila je još jedna prekretnica u daljem razvoju i unapređenju naših društveno odgovornih inicijativa Vrtim Zdravi Film i #BirajZeleno, kojima želimo da edukujemo građane i podstaknemo ih na usvajanje zdravih navika i brigu o životnoj sredini. Takođe, nastavili smo da pomažemo mladim poslovnim profesionalcima na početku njihovog profesionalnog puta kroz tronedeljnu edukaciju i praksu u okviru našeg Nestlé Summer’s Cool programa“, rekao je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor Nestlea za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.

Prognoza za 2024: očekuje se organski rast prodaje od približno 4% i umereno povećanje osnovne operativne profitne marže. Očekuje se da će zarada po akciji u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.

Srednjoročni ciljevi za 2025. godinu su u potpunosti potvrđeni: do 2025. će se postići organski rast prodaje (srednje jednocifreni) i osnovni raspon operativne profitne marže od 17,5% – 18,5%. Zarada po akciji u stalnoj valuti će porasti između 6% i 10%.

O KOMPANIJI:

Nestlé je vodeća svetska kompanija u prehrambenoj industriji, koja zapošljava oko 291.000 ljudi i poseduje fabrike ili posluje u gotovo svakoj zemlji na svetu. Prodaja kompanije Nestlé za 2022. godinu iznosila je 94.4 milijardu švajcarskih franaka. Nestlé je prisutan u Hrvatskoj od 2003. godine i zapošljava 117 ljudi.


NESTLÉ U ZAJEDNICI

Kompanija Nestlé u svom portfelju ima više od 2.000 brendova i 10.000 vrsta proizvoda, a na tržištu regije dostupno je više od 30 brendova i 700 vrsta proizvoda iz sedam kategorija.

Nestlé Adriatic obuhvata tržišta Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije, Crne Gore, Slovenije i Kosova, koje je s Bugarskom i Rumunijom deo tržišta Nestlé JI Evropa.

Od 291.000 zaposlenih u Hrvatskoj ih radi 117.

Širom sveta kompanija ima 403 fabrike, od kojih unutar Jugoistočnog tržišta dve (Sofija, Surčin).

U poslednjih pet godina više od 100.000 potrošača s područja regije učestvovalo je u Nestlé istraživanjima i direktno uticalo na dalji razvoj i širenje portfelja proizvoda u skladu s potrebama lokalnih potrošača.

U više od 10 godina u okviru projekta Vrtim Zdravi Film kompanija je investirala više od 4,5 miliona kuna u edukaciju o ishrani.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.