[NEM DUBROVNIK 2023] Grupni intervju: Evolucija televizijske industrije u narednih 10 godina

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 29.Maj.2023, 12:01

[NEM DUBROVNIK 2023] Grupni intervju: Evolucija televizijske industrije u narednih 10 godina

Svim učesnicima intervjua je postavljeno isto pitanje:

GAJ BISON, direktor istraživanja, „Ampere Analysisˮ

S obzirom na brzinu kojom se promene dešavaju u našoj industriji, bez sumnje će biti novih tehnologija na koje nismo ni pomišljali, a koje će imati uticaj na industriju u narednih deset godina.U bližoj budućnosti videćemo trajne napore da se ponovo usvoji fleksibilnost modela medijskog biznisa koji su postojali pre nego što je striming potisnuo >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << poslovnu industriju i doveo do proliferacije zatvorenih portala, od kojih svaki brižno čuva svoj sadržaj i interfejs. Kad ti modeli počnu da se razgrađuju i besplatna televizija (finansirana reklamama) ponovo bude prigrljena kao važan deo lanca vrednosti i način monetizacije sadržaja, doći će do ponovne agregacije televizije i TV usluga, a to će zahtevati pristup stalnim korisnicima i podacima o gledanosti. Veštačka inteligencija je dobro postavljena da pomogne oko procesa ponovne agregacije i svakako će imati važnu ulogu u rastućoj potrebi za poboljšanom navigacijom i otkrivanjem sadržaja širom sve kompleksnijeg sveta striminga.

ŠAN AJZENBENG, komercijalni direktor, „Sandbox Groupˮ

Ubrzaće se ono što sad vidimo: granica između tradicionalne PSB-led televizije i sveta OTT striming usluga nastaviće da se briše, a to će pratiti kvalitetna i brza linearna ponuda isprepletana sa plaćenim sadržajem i isporučena u vidu sve personalizovanijih iskustava. Beskrajno skrolovanje po aplikacijama će konačno postati prošlost, a umesto toga će se nove kategorije poput „Igricaˮ spojiti sa „Videoˮ zabavom, maksimizujući mogućnosti prihodovanja, kao i učešće korisnika za operatere.

Bez obzira na imerzivnu AI tehnologiju i blistave 8K slike, ostanimo pragmatični. Vremena su teška i uspešne ponude će ponovo osmisliti vrednost i izbor za gledaoce, koji će zahtevati da kontrolišu svoj izbor zabave, troškove, način plaćanja, privatnost i marketinške preference.Pobedničke kompanije će prihvatiti prelazak sa staromodne plaćene televizije na savremeno „plati u hoduˮ biranje sadržaja – gde se tehnološke inovacije poklapaju sa potrebama korisnika.

DANIJEL FRIDLANDER, direktor za evropske poslove komapnije „Skyˮ, šef kancelarije „Sky EUˮ

Moje iskustvo je da televizijska industrija nikad ne prestaje da se razvija kako bi se fokusirala na ono što gledaoci vole. Ono što sada vidimo je više agregacije, nove tehnologije, novi načini saradnje sa partnerima, i sve veći fokus na naš sadržaj. Zamišljam uzbudljivu mešovitu platformu i svet mešovitog zabavnog sadržaja, sa televizijom u središtu svega toga.

MORIC VON KRUEDENER, generalni direktor, „Beta Film GMBHˮ

U svetu konsolidacije, postaje sve važnije da se uspostave i neguju bliski i dugoročni odnosi sa kreativcima koji su središte našeg posla.Vidimo da region centralne i istočne Evrope, koji dobija sve veću podršku javnog finansiranja, igra sve veću ulogu kad je u pitanju kreativna moć.

IVAN LJUBIČIĆ,generalni direktor kompanija „Pickboxˮ, „Mediatranslationsˮ, „Mediavisionˮi „NEMˮ

Sadržaj će i dalje biti najvažniji, ali neke super opcije poput „cela sezonaˮ, „preskoči reklameˮ ili „otkaži bilo kadaˮ će možda biti ukinute da bi se održala finansijska stabilnost.

LUIZ PEDERSEN, direktorka, „All3Media Internationalˮ

Ono što je sigurno, publika će i dalje želeti odličan sadržaj. Trenutno moraju da idu na razne platforme da bi videli sve – biće zanimljivo posmatrati kako će se to menjati u narednim godinama i kako će se nove tehnologije poput AI uklopiti u svet televizije.

ELENA PETROVA, direktorka Nabavke grupnog sadržaja i emitovanja, „A1 Groupˮ

U sledećih 10 godinaočekujem tranziciju ka mnogo personalnijem obliku TV ponude i korišćenju koje će omogućiti daljnji napredak tehnologije.

Linearna televizija će i dalje biti tu, ali će biti posvećena sportskim prenosima uživo, vestima i događajima.

Drugi tipovi video-sadržaja– filmovi, serije, dokumentarci–biće primarno dostupni na zahtev, predstavljeni gledaocu u prilagođenoj, personalizovanoj formi, i dodatno poboljšani alatkama za predloge.Očekuje se da će razvoj Al tehnologije biti ključan za zadržavanje korisnika i poboljšanje njihovog učešća u sadržaju, dok će takođe i unaprediti iskustvo gledanja visokokvalitetnih prenosa.

IP/kablovska distribucija će biti dominantna infrastruktura za prenos video-sadržaja, dok se očekuje da će satelitska zadržati svoju specifičnu ulogu u prenosu visokokvalitetnog sadržaja uživo mnogim gledaocima istovremeno, naročito u ruralnim oblastima – i u međukontinentalnoj distribuciji.Što se tiče ponuđača sadržaja, doći će do dodatne konsolidacijemeđunarodnih i lokalnih emitera, dok će sadašnji pružaoci usluga plaćene televizije doživeti tranziciju ka potpunim hibridnim provajderma linearnog i sadržaja na zahtev.

GREGOAR POLAD, generalni direktor, Udruženje komercijalnihtelevizija i servisa za video na zahtev u Evropi

Uzbudljivo. Neočekivano. Nepredvidivo. Tri reči koje mi padnu na pamet kad pogledam u budućnost. Ono što je sigurno, industrija će nastaviti da ispunjava očekivanja korisnika pružajući najbolji sadržaj i usluge, vodeći evropski audo-vizuelni ekosistem investicija na svim nivoima, za dobrobit svih evropskih gledalaca i kreativaca.Veliko je pitanje hoće li regulatorno okruženje pratiti ostale kako bi omogućili ravnopravne uslove sa tehnološkim divovima, i razmotriti zastarela pravila kako bi industrija mogla da se efektivno takmiči i raste.

MAREK SOLON-LIPINSKI, direktor Međunarodnih odnosa u „TVP-uˮ, član komiteta „EBU TVˮ

Pre svega, moramo da popričamo o industriji audio-vizuelnog sadržaja, jer se postojanje čiste TV industrije danas dovodi u pitanje. TV kompanije kao takve će preživeti, međutim, moraće da nauče kako da koegzistiraju unutar novog okruženja digitalnog sveta.Verujem da će snažni TV brendovi od poverenja, posebno oni koji su povezani sa javnim medijskim servisima, ostati jaki i važni na svojim lokalnim tržištima jer su u stanju da pruže kvalitetne usluge kao odgovor na potrebe publike.Oni takođe pružaju kvalitetan sadržaj vesti, što će i dalje biti važno gledaocima, naročito u turbulentnim vremenima – to je jedna od glavnih lekcija COVID krize i rata u Ukrajini.Međutim, emiteri moraju da odgovore na sve brže promene u marketinškim trendovima i da pruže svojoj publici nove vrste sadržaja koje su bile nepoznate tradicionalnim TV kompanijama.Da bi ostale istaknute, moraće neprestano da menjaju svoje stavove u vezi sa sadržajem i distribucijom, i da omoguće raznovrsnim talentima (naročito iz mlađe generacije) da učestvuju u procesu kreiranja sadržaja.

PAVEL STANTČEV, direktor, „TV2 Media Groupˮ i „Planet TV“

Televizija će postati bliža ljudima jer će oni deliti i komentarisati njen sadržaj. Takođe, postaće više internacionalna, jer će životi mladih generacija biti više nomadski, multijezički i multikulturni. Mi koji stvaramo i distribuišemo sadržaj, moraćemo da obratimo pažnju na nova okruženja. Formati za koje smatramo da su prošlost će se vratiti jer će gledaoci tražiti jednostavne i emotivne priče i likove.

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.