Mondelēz International objavio četvrti godišnji izveštaj „State of snacking“ koji ističe značajniju ulogu užine kada su u pitanju navike potrošača u ishrani

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 06.Feb.2023, 19:09

Mondelēz International objavio četvrti godišnji izveštaj „State of snacking“ koji ističe značajniju ulogu užine kada su u pitanju navike potrošača u ishrani

Ovogodišnji izveštaj ispituje kako trenutni ekonomski izazovi utiču na izbor užine među potrošačima širom sveta, pri čemu većina ispitanika užini i dalje daje prednost, bez obzira na rastuće troškove i ekonomske izazove.

Sastavljena u partnerstvu sa firmom The Harris Poll, studija četvrtu godinu zaredom, u 12 zemalja, prati stavove i ponašanja hiljade potrošača kada je u pitanju užina koja se konzumira između obroka. Rezultati ilustruju upravo veću ulogu užine, >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << koja sve više zamenjuje tradicionalne obroke. Glavni zaključci pokazuju da potrošači širom sveta konzumiraju užinu:

na dnevnom nivou – užine su jedan od osnovnih elemenata ishrane – čak 71 odsto potrošača ih konzumira barem dva puta dnevno.

uz svesnu pažnju: 78 odsto potrošača kaže da svesno izdvaja vreme kako bi uživali u ukusnim snack-ovima, dok 61 odsto navodi da ih pre konzumiranja deli na porcije.

često: potrošači sve više zamenjuju obroke užinama, pri čemu 55 odsto kaže da će ih pre konzumirati u vreme predviđeno za standardne obroke.

• uz svest o održivosti: smanjenje otpada jedan je od glavnih prioriteta, pri čemu 7 od 10 potrošača navodi da pre biraju snack-ove koji imaju manju ambalažu, dok 72 odsto potrošača kaže da ambalažu reciklira.

Uprkos izazovnim vremenima, ovaj izveštaj potvrđuje da potrošači širom sveta svoju omiljenu užinu smatraju cenovno pristupačnom i neophodnom“, kazao je Dirk Van de Put, predsednik Upravnog odbora i izvršni direktor kompanije Mondelēz International. „Užina i dalje predstavlja jedan od načina da potrošači provedu vreme zajedno ili uživaju u omiljenom trenutku tokom dana, što dodatno govori u prilog našem uverenju da se u konzumiranju svake užine može uživati uz svesnu pažnju.“

Istraživanje dalje pokazuje da potrošači traže užine koje zadovoljavaju različite potrebe. Čak 78 odsto kaže da redovno konzumira užinu kako bi sami sebe nagradili, 77 odsto kaže da je konzumira zbog osećaja ugodnosti, uključujući većinu milenijalaca, gotovo 85 odsto, koja je konzumira iz oba razloga. Trenutno okruženje naglašava i važnost prepoznatljivosti brenda, pri čemu 67 odsto kaže da bi pre kupilo manju količinu omiljenih snack brendova, nego generičke alternative, bez obzira na cenu.

Današnji potrošač je, više nego ikad pre, svesniji svoje potrošnje, a to uključuje i svest o zdravlju, dobrobiti, ali i uticaju na planetu“, kazao je Martin Renaud, direktor marketinga i prodaje u kompaniji Mondelēz International. „Rezultati i zaključci iz ovog izveštaja doprinose kreiranju naše strategije kao globalnog lidera u snacking-u, sa fokusom na čokoladu i biskvite, kao i na održivost i posvećenost konzumiranju užine uz svesnu pažnju“.

“State of Snacking“ izveštaj dopunjuje različita znanja i uvide koje Mondelēz International već ima kada je u pitanju užina koja se konzumira između obroka, uključujući i makro trendove iz različitih izvora o budućnosti snacking-a, dok u isto vreme potvrđuje fokus kompanije da ponudi pravu užinu, u pravom trenutku, napravljenu na pravi način.

Zaključci “State of Snacking“ izveštaja za 2022. godinu mogu se preuzeti na veb sajtu www.mondelezinternational.com/stateofsnacking, a neki od njih su i:

Užina uz svesnu pažnju

• Potrošači se trude da užinaju uz svesnu pažnju, pri čemu 78 odsto kaže da svesno izdvaja vreme da uživa u ukusnim snack-ovima.

o Mnogi takođe vode računa o veličini porcija – 61 odsto njih kaže da izdvaja vreme da užine podele na porcije pre konzumiranja, dok 68 odsto pre kupovine snack-ova proveri deklaracije o njihovoj hranljivoj vrednosti.

o Manje od polovine (46 odsto), kaže da se osećaju krivim kad uživaju u ukusnim snack-ovima

Način povezivanja

• Užina nudi i mogućnost da zajedno provodimo vreme sa drugima, 7 od 10 ispitanika potvrđuje da je „deljenje užine sa drugima jedan od načina izražavanja ljubavi“.

o Ovaj trend redovnog zajedničkog uživanja u užini sa dragim osobama je naročito izražen u domaćinstvima u Indiji i Meksiku.

Težnja ka održivosti

• Potrošači veoma vode računa o tome kako njihov izbor snack-ova utiče na životnu sredinu, i uviđaju da i kompanije i potrošači imaju ključnu ulogu u održivosti.

o 63 odsto potrošača se slaže da snack-ovi, koji imaju veći uticaj na životnu sredinu, treba da koštaju više. U ovome se naročito slažu milenijalci (70 odsto) i generacija Z (69 odsto).

o 64 odsto je spremno da plati više za snack-ove koji imaju manji uticaj na životnu sredinu, a 65 odsto bi platilo više za one napravljene od sastojaka biranih po etičkim standardima.

O kompaniji Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (Nasdaq: MDLZ) ohrabruje potrošače da pravilno konzumiraju užinu u preko 150 zemalja širom sveta. Sa neto prihodom od oko 29 milijardi dolara u 2021. godini, kompanija predvodi budućnost snacking-a uz čuvene globalne i lokalne brendove kao što su Oreo, belVita i LU keks; čokolade Cadburi Dairi Milk, Milka i Toblerone; Sour Patch Kids bombone i Clif Bar. Mondelēz International je ponosan član Standard and Poor’s 500, Nasdaq 100 i Dow Jones indeksa održivosti. Posetite www.mondelezinternational.com ili pratite kompaniju na Tviteru na adresi www.twitter.com/MDLZ.

Izjave o budućnosti

Ovo saopštenje za medije sadrži izjave o budućnosti. Namena određenih reči i njihovih varijanti poput „hoće“, „može“, „očekuje“, “ima za cilj”, „planira“, „nastavlja“, „posvećenost“, „ostaje“, „verovatno“ i sličnih izraza jeste da ukažu na ove izjave o budućnosti uključujući, bez ograničenja sledeće: strateške prioritete i strategiju rasta kompanije Mondelēz International; buduće rezultate kompanije Mondelēz International, uključujući budući rast prihoda i zarade; planove za preoblikovanje portfolija kompanije Mondelēz International i proširenja njenih liderskih pozicija u segmentima čokolade, biskvita i peciva; lidersku poziciju kompanije Mondelēz International u segmentu užina; promenljivost globalnog potrošačkog, robnog, transportnog, radnog, valutnog i kapitalnog tržišta; ponašanje potrošača, trendove konzumiranja i potražnje, kao i poslovanje kompanije Mondelēz International na razvijenim i tržištima u razvoju, njegove kanale, brendove i kategorije; strategije kompanije Mondelēz International po pitanju zaštite životne sredine, društvene odgovornosti i korporativnog upravljanja, strategije održivosti, ciljeve i inicijative; kao i stvaranje dugoročne vrednosti. Ove izjave o budućnosti su podložne raznim rizicima i neizvesnostima, od kojih su mnoge van kontrole kompanije Mondelēz International, što bi moglo da dovede do toga da se stvarni rezultati kompanije Mondelēz International materijalno razlikuju od onih naznačenih u ovim izjavama o budućnosti. Proverite i faktore rizika kompanije Mondelēz International jer mogu biti povremeno ažurirani, a navedeni su u dokumentima podnetim američkoj Komisiji za hartije od vrednosti, uključujući najnoviji Godišnji izveštaj na formularu 10-K i naknadne kvartalne izveštaje na formularu 10-Q. I drugi faktori koji trenutno nisu poznati kompaniji Mondelēz International ili koje trenutno ne smatra relevantnim mogu da dovedu do toga da se stvarni rezultati kompanije Mondelēz International materijalno razlikuju od onih predviđenih u bilo kakvim izjava o budućnosti koje kompanija daje. Mondelēz International se odriče i ne preuzima nikakvu odgovornost za ažuriranje ili revidiranje bilo koje izjave o budućnosti u ovom saopštenju za medije, osim ako na to nije obavezan važećim zakonom ili regulativom.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.