Izvor: Advertiser-Serbia.com, 18.Jan.2024, 14:57
[KREATIVCI & KREATIVNOST 2023/24] VLADIMIR MITROVIĆ, Ovation: „Jaki brendovi su sve skloniji jednostavnim i iskrenim komunikacijama“
Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2023. godini
– Ovation je imao jednu od uspešnijih festivalskih godina, u poslednjih nekoliko. Lep je to osećaj. Puno novih ljudi je tu i kada vidite koliko ozbiljno oni shvataju ovaj posao, i sa koliko strasti i profesionalne odgovornosti ulaze u proces pravljenja kampanje, to vas prilično osveži.
Drago mi je da smo podigli kreativni nivo komercijalne komunikacije, a pritom dodali >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << i nekoliko lepih, i po nama značajnih, neprofitnih kampanja.
„Neprofitnih“ je malo nesrećan izraz jer mislim da nije jedini profit samo onaj finansijske prirode. Komunikacija je jedna, bez obzira na temu, a rezultati mogu biti vredni na različite načine.
Zadovoljan sam prošlom godinom, ali evo je sledeća, pa ’ajmo dalje.
Dajte ocenu rezultata rada nacionalne ali i regionalne advertajzing scene u 2023. godini…Izdvojite najbolje nacionalne i regionalne kampanje, uz obrazloženje
– Čini mi se da ne vidim preveliku razliku u kvalitetu kampanja u regiji i kod nas, ove godine.
Kampanje koje bih izdvojio:
1. Hemofarm – „Najvažniji poziv u životu”
Ozbiljna i važna kampanja, koja na suptilan ali veoma direktan i jasan način skreće pažnju na problematiku doniranja organa u Srbiji. Jak insajt i veoma dobra egzekucija.
2. Munchmallow – „Sav od igre”
Odličan nastavak strategije postavljene pre nekoliko godina za Munchmallow. Igra, sa folije, prelazi na kutiju i u duhu munchuniverse komunikacije brenda, nudi nam zabavan i interaktivan kontent sa pakovanjem. Zajednički rad i kolaboracija agencija na ovom projektu su nam doneli jedno kvalitetno brand experience iskustvo.
3. Stihl – “Da skratimo”
Jako interesantna komunikaciona kampanja oglašivača od kog se to „ne očekuje”. Kopirajterski i idejno srezano na maksimum… ili minimum, kako vam je draže, sa veoma zanimljivim egzekucijama na nekim kanalima. „Word is mightier than a sword… or a chainsaw”, u ovom slučaju.
Region:
1. A1 Hrvatska – “Stvarajmo #BoljiOnline”
Inspirisana Arsenovom pesmom, ova kampanja pametno i zabavno priča o odgovornom ponašanju na netu. Tema koju bi svakako trebalo često ponavljati.
2. Everybody GUC GUC – Sexy Body
Nastavak jako zabavne integrisane kampanje, od prošle godine. Skretanje pažnje sa racionalnog na emotivno i doživljajno je i prošle godine bio najjači adut ove komunikacije.
Koje svetske kampanje ili značajni pojedinačni radovi iz 2023. godine su privukli vašu pažnju i zašto?
– Na ovo pitanje uvek volim da odgovorim sa kampanjama velikih brendova, i to kampanjama za koje mislim da bi vrlo lako mogle da se izvedu i kod nas. Kampanjama koje nisu isključivo vezane za visoke budžete
1. Heinz: Ketchup Fraud;
2. IKEA – Proudly second best
Obe kampanje rade istu stvar. Vrlo jednostavno demonstriraju neprikosnovenu snagu brenda, koristeći se primerima iz svakodnevnog života, koji samo naizgled ne idu u prilog brendu.
Kakvi trendovi se mogu očekivati, pre svega u svetskom advertajzingu ali i medijima u 2024?
– Iskreno, ne znam. Ono što vidim i što me raduje je da je sve manje izmišljenih insajta i „larger than life” naduvavanja brend komunikacija.
Brendovi su sve skloniji jednostavnim i iskrenim komunikacijama, upakovanim, naravno, na način da ljudima budu zanimljivi.
Kako vidite aktuelni nivo upotrebe veštačke inteligencije u kreativnom segmentu funkcionisanja agencije?
– Pa tanka je tu granica. AI je neka vrsta zbira kolektivnog i sabijenog znanja i pretpostavki. Trenutno mi se čini da je AI tool koji neke svakodnevne mehaničke poslove može veoma da ubrza i olakša. Sa druge strane, njegova krajnja primena u kreiranju kreativnih rešenja se, još uvek, smatra „cheet-ovanjem”, sem u slučajevima kad se koristi sa izvesnom dozom ironije.
Za sada, ne vidim da u komunikacionom smislu AI preuzima glavnu ulogu. Mada, to je verovatno rekao i glavni inženjer “Skynet-a”, u Terminatoru.
Autor: Nenad Danilović
Izvor: Advertiser Serbia
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...
[POGLED SA VRHA 2023/24] ANDREJA NJEŽIĆ, Creative Disorder Studio: „Jako sam ponosan na ono što smo uspeli da postignemo za ovih godinu dana“
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 18.Jan.2024
Kako ocenjujete tržišnu poziciju agencije koju predvodite, u 2023. godini? Da li ste očekivali bolju poziciju i bolje rezultate početkom 2023. godine? Dajte generalnu ocenu uspeha rada vaše agencije..– Ovo je bila jedna veoma intenzivna i veoma neobična godina za nas. Kao pojedinci, u poslu smo...