[KREATIVCI & KREATIVNOST 2023/24] IVAN WESTERVEEN, Creative Disorder Studio: „Prva godina je za Creative Disorder Studio prevazišla sva očekivanja“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 15.Jan.2024, 15:04

[KREATIVCI & KREATIVNOST 2023/24] IVAN WESTERVEEN, Creative Disorder Studio: „Prva godina je za Creative Disorder Studio prevazišla sva očekivanja“

Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2023. godini

– Prva godina je za Creative Disorder Studio prevazišla sva očekivanja. Radili smo na domaćem i na stranim tržištima, a posebno me raduje raznolikost klijenata sa kojima smo imali priliku da sarađujemo.

Mnogo smo ponosni na kampanju “Manifesto in the sky” koju smo ostvarili u saradnji sa Gogel Publicisom u Albaniji za brend One Albania.

Luda priča >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << koja je odzvonila u regionu i za koju smo osvojili zlatna priznanja i na Kaktus i na UEPS festivalu. Ali jednako vredno je da smo kao deo ove saradnje snimili 7 TV spotova kroz 3 kampanje.

Sa Coca-Cola HBC smo napravili meni drag projekat “Oglas bez predrasuda” koji se bavi pozicijom žena u industriji. Jako važna tema i super primer kako dobar cilj i biznis cilj mogu da idu ruku pod ruku.

Moram da pomenem i digitalnu platformu koju smo kreirali sa kompanijom Xiaomi za tržišta Centralne, Istočne Evrope i Nordijskih zemalja, kao i brending projekat „Designed for AI, by AI” za Diplo fondaciju u Ženevi, koji je izdvojen na „Ads of the World” i „Creativepool” platformama.

Mislim da smo uspeli da izdefinišemo jedinstveni kreativni pečat, kao i pristup saradnji sa klijentima, i presrećan sam što to već u prvoj godini daje toliko pozitivne rezultate.

Dajte ocenu rezultata rada nacionalne ali i regionalne advertajzing scene u 2023. godini…Izdvojite najbolje nacionalne i regionalne kampanje, uz obrazloženje

– Nešto uzbudljivo se krčka u srpskom advertajzingu i to me baš raduje. Izgleda da “independent” scena koja već dobar niz godina podiže lestvicu kreativnosti u regionu, najzad dobija polet i kod nas… I to može da nam donese samo dobre stvari.

Poslednji poziv“ za Hemofarm agencije Jazavac i Utorak je rad koji nosi težinu i koji zaslužuje mesto na festivalima kreativnosti.

Radovi agencije Friday za Polovne Automobile i Jaffa Donuts su mi super primer kako advertising može da bude light i provokativan u isto vreme.

Pa onda i kampanja „Sav od Igre“ agencije Žiška sa robotićima od Munchmallow pakovanja, jer nije lako packaging inovaciju na ovaj način dovesti od ideje do realizacije.

A moram navesti i gore već pomenutu kampanju „Manifesto in the sky“ koju je Creative Disorder Studio uradio za One.

Zajedničko za sve navedeno, stepenik po stepenik podižu nivo kreativnosti cele industrije i što u njima čitam jedan potpuno nov, mnogo partnerskiji pristup saradnji na relaciji klijent/agencija.

Koje svetske kampanje ili značajni pojedinačni radovi iz 2023. godine su privukli vašu pažnju i zašto?

– Svojom bizarnošću i uspehom me oduševljava brend “Liquid Death” – voda sa pristupom energetskog pića, pa sve to na steroidima. Neću navoditi kampanje, ko voli zabavan advertajzing, neka pogleda…

Sa mnogo ozbiljnije strane kampanja “The last photo” me je potresla. Jednostavno jedan kratak video sa neverovatno moćnom porukom.

Ikea me je sa Ingom oduševila insajtom u kampanji “Proudly second best”.

Nema bolje stvari od dobrog twista, a ova kampanja agencije Marcel pogađa baš tamo gde treba.

U doba tehnologije i brzog contenta, kraft je tako redak, moram da podelim i ovaj dragulj koji je Carlsberg uradio u saradnji sa Liverpoolom.

Kakvi trendovi se mogu očekivati, pre svega u svetskom advertajzingu ali i medijima u 2024?

– Mislim da se veliki sistemi sve više okreću medijima.

I to će se nastaviti. Što se više postavlje pitanje profitabilnosti tradicionalnog agencijskog modela, to više veliki sistemi troše resurse na akviziciju medijskih i tech kuća. A to uveliko utiče na ravnotežu i vrstu usluga na koje se fokusiraju.

Mislim da će se 2024. još više aktuelizovati pitanje velike kreativnosti v.s. kreativnosti na veliko.

Kako vidite aktuelni nivo upotrebe veštačke inteligencije u kreativnom segmentu funkcionisanja agencije?

– Nema ko nije veselo skočio na AI i poigrao se sa njim. Neki uspešnije od drugih, mnogi ne dovoljno dobro.

A sada se pokazuje da je veštačka inteligencija bez dobre ideje – samo veštačka. Plaši me opasnost da će upotreba AI tehnologije našu industriju dalje banalizovati.

S druge strane, možda oslobodi vreme za ono što je važnije.

Jer najnaplativiji resurs tradicionalne kreativne agencije jeste vreme… Agencije prodaju sate – kopija, dizajnera, akaunta, kreativnog direktora.

Kako AI može da uštedi jeftinije vreme, da bi ga agencija pretvorila u skuplje vreme? I ko će tu postati višak, a ko morati da pruži više?

Oni koji vide kao svoj najnaplativiji resurs kreativnost, uz pomoć veštačke inteligencije možda mogu da optimizuju resurse i na taj način skaliraju output manjeg sistema.

Svakako mislim da ćemo jako brzo AI morati da shvatimo mnogo ozbiljnije.

Jer dok se mi igramo u pesku, veštačka inteligencija već gradi kule i gradove u sferama medicine, školstva, finansija, turizma, muzičke industrije…

U trenutku kada o AI počnemo da razmišljamo van okvira generativnih modela otvoriće nam se neka nova vrata u svet kreativnosti.

Autor: Nenad Danilović

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.