[KREATIVCI & KREATIVNOST 2023/24] BOJAN DODEVSKI, McCann Skopje: „Kreativna revolucija je u AI-u, i mi smo rešeni da budemo deo nje“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 08.Dec.2023, 14:11

[KREATIVCI & KREATIVNOST 2023/24] BOJAN DODEVSKI, McCann Skopje: „Kreativna revolucija je u AI-u, i mi smo rešeni da budemo deo nje“

Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2023. godini

– Pre početka ove godine postavili smo određene kreativne ciljeve koje želimo da ostvarimo. Neki su bili povezani sa festivalima, a neki sa ličnim unapređenjem i radom na segmentima koji će nam biti korisni u budućnosti.

Sada slobodno mogu reći da imamo sjajan tim i značajan kreativan napredak u svim segmentima i da smo u velikoj meri ostvarili ono što smo planirali.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << />
Ipak, festivali su najveći validatori kreativnog rada agencija. Ove godine bili smo jedina agencija iz Makedonije koja je imala finaliste u dve kategorije na Golden Drum-u, a McCann Skopje je bila treća u kategoriji Adriatic Agency of the year. To je poprilično korektno. 😊

Dajte ocenu rezultata rada nacionalne ali i regionalne advertajzing scene u 2023. godini…Izdvojite najbolje nacionalne i regionalne kampanje, uz obrazloženje

– Mislim da se na makedonskoj advertajzing sceni trenutno dešava neka vrsta promene generacija, a period u kojem se agencije nalaze je prilično specifičan. Ipak, ono što ohrabruje je da još uvek postoji žar za kreativnim stvaranjem i mislim da će naredna godina biti sjajna za advertajzing scenu.

Drago mi je što mogu reći da među najboljim nacionalnim kampanjama mogu istaći 2 kampanje za HALKBANK, koji je naš klijent.

B side billboards. Kampanja za stambeni kredit HALKBANK-e. Low budget kampanja koja je na inovativan način koristila bilborde kao medijum. Kampanja je imala social good dimenziju jer je promovisala stanovanje na zelenoj lokaciji, dalje od zagađenja grada.

Dresses with pockets. Kampanja za žene preduzetnice HALKBANK-e. Napravili smo džepnu revoluciju na društvenim mrežama kada smo postavili pitanje: Zašto haljine nemaju džepove? Ideja je bila da podstaknemo debatu i da progovorimo o finansijskoj slobodi žena.

Primećujem da je kampanjama koje odgovaraju mom ukusu prisutna social good dimenzija. Zato ću reći da je od regionalnih kampanja odlično odrađena kampanja Superheroes za Mastercard.

Destination good times. Event povodom 150 godina HEINEKEN-a. Odličan događaj, s najvećim DJ line-up-om u Makedoniji. Gradski park je pretvoren u scenu na kojoj su nastupali 150 DJ-eva.

Koje svetske kampanje ili značajni pojedinačni radovi iz 2023. godine su privukli vašu pažnju i zašto?

– Želim odmah da kažem da sam veliki fan projekata koje poslednjih 4-5 godina radi HEINEKEN. Mogu nabrojati nekoliko i svi su dobri iz više aspekata, ali generalno dragi su mi takvi projekti jer grade brend oko ljudskih insajta. Kada brend traži i povezuje se sa tom emotivnom niti, lakše se povezuje sa ljudima.

HEINEKEN The closer (OOH)

HEINEKEN The office cleaners

HEINEKEN Bar experience

MASTERCARD Where to settle


U istu kategoriju bih dodao i kampanju IKEA-e, Proudly second best. Retko se dešava da je brend zadovoljan drugim mestom, ali ovom kampanjom IKEA sa ponosom prihvata tu činjenicu i prvo mesto je odstupila roditeljima.

Kakvi trendovi se mogu očekivati, pre svega u svetskom advertajzingu ali i medijima u 2024?

– Ono što će kretati trendove naredne godine sigurno će biti direktno povezano s razvojem tehnologije i njenom implementacijom. Prirodno, komunikacija će se još više preliti na digitalne kanale i hraniće se slobodom koju dobijamo od društvenih medija.

Ta dostupnost tehnologije i mogućnost koju pruža svakom običnom čoveku da kreira, definitivno će stvoriti trendove koji će na jedan ili drugi način uticati na komunikaciju brendova.

Generalno, sve postaje dinamičnije, a time i komunikacija koja će se morati prilagoditi novom ritmu.

Kako vidite aktuelni nivo upotrebe veštačke inteligencije u kreativnom segmentu funkcionisanja agencije?

– Kao alatka nam pomaže da ubrzamo dosta procesa, ali njenu upotrebu mogu da opišem kao doziranu. Ova tehnologija se svakodnevno razvija i implementira u nove aplikacije, na nama ostaje da pratimo razvoj i da koristimo sve što može da nam pomogne.

Sasvim je jasno da je kreativna revolucija u AI-u, i mi smo rešeni da budemo deo nje. 😊

Autor: Nenad Danilović

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.