[KREATIVCI & KREATIVNOST 2021/22] MILOŠ SKOKIĆ, Žiška: „Kao ljudi smo imali šta da kažemo, pa su nam i kampanje bile autentične i snažne“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 20.Jan.2022, 10:49

[KREATIVCI & KREATIVNOST 2021/22] MILOŠ SKOKIĆ, Žiška: „Kao ljudi smo imali šta da kažemo, pa su nam i kampanje bile autentične i snažne“

Kreativni direktori su heart&soul svih dobro utemeljenih komunikacijskih agencija. Pročitajte šta o kreativnosti misli Miloš Skokić, Managing Partneru agencije Žiška…Razgovor vodio Nenad Danilović.

Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2021. godini

– Ako se fokusiramo na kreativni rad, predloge i kampanje koje smo producirali, 2021. je naša najbolja godina do sada. Godina ograničenja, godina prilagođavanja i >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << preživljavanja, sigurno, ali u isto vreme godina solidarnosti i empatije. Kao ljudi smo imali šta da kažemo, pa su nam i kampanje bile autentične i snažne.

Takođe, osećali smo se kao da rešavamo neke veoma realne probleme zajedno sa kolegama iz kompanija sa kojima sarađujemo, imali smo osećaj svrhe i to uvek rezultira boljim radom.

Dajte ocenu rezultata rada nacionalne ali i regionalne advertajzing scene u 2021. godini…Izdvojite najbolje domaće kampanje, uz obrazloženje

– Teško je oceniti tržište i istaći trendove, jer 2021. godina je bila godina asimetrije i nekonzistentnosti, pre godina „ad hoc-a“ nego godina stabilnih kretanja. Hoću da kažem da je bilo iznenađenja i da najbolji radovi nisu često dolazili sa očekivanih mesta.

Nektar pivo i ulazak Banjalučke pivare na domaće tržište su zanimljiv primer jer nas je podsetio da advertajzing može biti zabavan. Nisu mi se dopala sva rešenja, koliko širi pristup komunikaciji i dobro razumevanje kolektivnog sentimenta.

Advertajzing rad kompanije A1, kada se posmatra kao celina tokom 2021. godine, dobar je pokazatelj stanja na tržištu, i uzor mnogima, siguran sam. Bilo je mnogo pojedinačnih izvedbi koje su impresivne, ali ja bih izdvojio digitalne formate i inicijative, sve do Instagram profila i posta “Zašto noge smrde?” za proizvod Prva tarifa. Wow!

Naša kampanja “Tek mi je 30” za godišnjicu brenda Kasato mi je važna jer mislim da uspeva da bude istinita i zabavna na teritoriji koja je istražena do besmisla – teritoriji kompanijskih jubileja. Na neki način je simbol cele ove godine, jer dokazuje da je moguće talasati čak i u veoma skučenom prostoru.

Koje svetske kampanje ili značajni pojedinačni radovi iz 2021.godine su privukli vašu pažnju i zašto?

– Prva mi na pamet pada Kokakolina nova globalna platforma “Real Magic” i gejming TV spot koji je emitovan kod nas, koji je definitivno izazvao brojne usijane debate u Žiški. Ja sam je mrzeo, voleo, pisao o njoj, navela me na duboka promišljanja, i tako par krugova. Za mene – to je dobar advertajzing. Sam spot pakuje mnogo dublje značenje i postavlja neka ozbiljna pitanja, koja je moguće prevideti na prvo gledanje.



Dopale su mi se mnoge kampanje koje su se bavile društvenim promenama izazvanim pandemijom, na autentičan i istinit način. Nemački Penny i kratki film koji se bavi temom “izgubljene mladosti” i uticaja pandemije na tinejdžere. Ili sasvim drugačiji ugao, “Get back to what you love” od Google, kampanja za vakcinaciju ali i odličan primer snažnog brend konteksta u komunikaciji.





Navedite najznačajnije remetilačke faktore kreativnosti u domaćem advertajzingu, kao i najznačajnije faktore njenog prosperiteta.

– Svaka promena je kreativna prilika. Naši životi su se okrenuli naglavačke, i to na globalnom nivou. Zamislite samo koliko toga je bilo nužno iskomunicirati tokom prethodne godine, neke stvari po prvi put u istoriji. To mora biti inspirativno.

Remetilački faktori su osetno manji budžeti i neizvesnost, koja nas više nego ikad namešta da razmišljamo kratkoročno, taktički, sa “krpimo rupe” mindset-om. E, sad, zabava je u tome što su to u isto vreme i najznačaniji faktori prosperiteta.

Kakvi trendovi se mogu očekivati, pre svega u svetskom advertajzingu u 2022?

Koncept zajedničkog iskustva (communal experiences) će biti veoma važan, jer trpi značajne promene. Koncept kokreacije i masovne kokreacije (TikTok nije popularan samo zato što je zabavan i nije popularan samo među tinejdžerima), zajednice i razmene – u fizičkom i virtuelnom prostoru.

Više nego ikada, postavljaćemo pitanje šta kao brendovi i mreže kompanija možemo da uradimo, umesto šta možemo da iskomuniciramo.

Najbolji advertajzing radovi neće doći u tradicionalnim formatima,
koristićemo virtuelni prostor za komunikaciju više nego ikada.



Poželite nešto svojim kolegama i aktuelnim i potencijalnim klijentima u 2022

– Želim nam svima godinu u kojoj nećemo zaboraviti na sebe, u kojoj nećemo potceniti nedaće koje su nas zadesile i postale deo naših života. Želim nam godinu empatije, dostojanstvene i otvorene komunikacije. Želim nam da nam ruke budu pune posla za koji verujemo da ima smisla.

Autor: Nenad Danilović

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.