[KREATIVCI & KREATIVNOST 2020/21] JANKO PAVLOVIĆ, Havas Adriatic: „Havas Adriatic se brzo adaptirao i zbog toga sam ponosan na sve nas“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 20.Jan.2021, 14:01

[KREATIVCI & KREATIVNOST 2020/21] JANKO PAVLOVIĆ, Havas Adriatic: „Havas Adriatic se brzo adaptirao i zbog toga sam ponosan na sve nas“

Kreativni direktori su heart&soul svih dobro utemeljenih komunikacijskih agencija. Pročitajte šta o kreativnosti misli Janko Pavlović, Creative Director agencije Havas Adriatic…Razgovor vodio Nenad Danilović

Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2020. godini

– Mi smo ove godine uspeli pretpostavljam među prvima da snimimo TV spot, jer je snimanje ovakvih formata bilo pod velikim znakom pitanja zbog COVID – 19. >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << Pored toga što je to samo po sebi bila klijentova i naša velika pobeda nad okolnostima, važnije je što smo u takvoj situaciji uspeli da iznedrimo komunikaciju koja je pomerila percepciju dela kategorije mesnih prerađevina. Radi se o komunikacionoj platformi za Neoplanta Delikates i Našku šunku – prva i jedina šunka sa visokim sadržajem mesa koja je odlučila da se ne trudi da se prikaže kao praška.

Dajte ocenu rezultata rada srpske advertajzing scene u 2020. godini…Izdvojite najbolje domaće kampanje, uz obrazloženje

– Ne bih izdvojo ni jednu kampanju. Mislim da su sve realizovane kampanje u ovoj situaciji veliki uspeh. Nas u advertajzingu ponekad doživljavaju kao razmažene, ali evo svima nama u odbranu – odgovorno tvrdim da je osmišljavanje i realizacija čak i najednostavnije kampanje kroz online sastanke popriličan napor i podvig.

Kako vidite ulogu advertajzing kreativaca u (sada već očiglednim) velikim promenama u savremenom privrednom sistemu (digitalizacija/robotizacija/veštačka inteligencija, urušavanje svetskog finansijskog sistema, pauperizacija i nestajanje srednje klase, nestajanje velikog broja zanimanja, propadanje malih i srednjih preduzeća i prevlast korporativnog sektora)? Slažete li se sa ocenom da advertajzing kreativci postaju blue-collar (plavi okovratnici, radnici) svetskog kapitalističkog sistema, što se već dešava sa koderima i programerima? U kom smeru će upotreba veštačke inteligencije u advertajzing svetu uticati na položaj agencijskih kreativaca?

– Mislim da je odgovor na ovako kompleksno pitanje u stvari jednostavan – sve zavisi od toga koliko smo analitični i intuitivni. Tu je oduvek bila naša najveća vrednost, to može postati blue-collar samo ako ne objasnimo na vreme koliko je to retka i vredna ponuda. AI se uveliko meša u naš posao, povremeno možete primetiti i banalizacije tipa “pogledajmo ovaj besmisleni spot čiji je scenario napisala AI i oduševimo se jer je to moderno”. Lično ne pristajem na takvo posmatranje sveta.

AI je inteligencija, u nekim stvarima neuporedivo superiornija od nas, ali AI nije harizmatična ličnost, nije kreativac koji ima originalne ideje, nije akaunt koji razlikuje bitno od nebitnog i nije menadžer koji vodi. AI je blue-collar.

Kakvi su trendovi u ponašanju oglašivača prema upotrebi kreativnih potencijala u domaćim agencijama?

– Primećujem dve suprotsavljenje težnje – jedna je svođenje na puki servis, druga je traženje konsultantskog mišljenja.

Na koje sve načine je na vaš rad uticao tekući problem širenja pandemije Covid-19?

Havas Adriatic se brzo adaptirao, kao i većina naših agencija, i zbog toga sam ponosan na sve nas. Lično – patim za svojim radnim kutkom u potkrovlju i ljudima sa kojima se u direktnom kontaktu mnogo bolje osećam dok radim nego kad sam gledam u ekran po ceo dan.

Koje svetske kampanje ili značajni pojedinačni radovi iz 2020.godine su privukli vašu pažnju i zašto?

– Privuklo mi je pažnju da su svi novogodišnji spotovi prilično njanjavi. Nadao sam se dubljim osećanjima.

Poželite nešto svojim kolegama i aktuelnim i potencijalnim klijentima u 2021?

– Svima želim veliki, baš veliki zagrljaj.

Autor: Nenad Danilović

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.