Jesu li megatrendovi jedini izvestan aspekt budućnosti?

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 07.Sep.2023, 11:33

Jesu li megatrendovi jedini izvestan aspekt budućnosti?

Futurolog John Naisbatt rekao je kako je lakše ići u korak s trendovima ako znaš u kojem smeru se kreću. Uporedio ih je sa konjima, lakše je jahati konja u smeru u kojem je već krenuo. Ovo poređenje svakako važi za  megatrendove koji su izrazito važni i uticajni pokretači koji oblikuju naš svet već danas, ali će to nastaviti da čine i u budućnosti.

Jedan od svetskih predvodnika u predviđanju budućnosti i studijama o budućnosti, Copenhagen Institute for Future Studies >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << (CIFS) ističe da se dalekosežna budućnost ne može predvideti, ali da su pojedini aspekti budućnosti izvesni i to su upravo megatrendovi. Nemamo velikog uticaja na njih, ali možemo ići u korak s njima ako ih na vreme prepoznamo.

CIFS kao predvodnik studija o budućnosti kreirao je masterclass o megatrendovima, a jedan će održati njihov stariji savetnik, Martin Kruse,  upravo u Zagrebu 8. novembra 2023., u saradnji s Future Tense platformom. Između ostalog, cilj platforme Future Tense je promovisati uvažavanje megatrendova i koncepta futures thinking unutar hrvatske poslovne zajednice. Masterclass pruža znanje, ali i pomaže da se izgradi mentalni sklop koji  uvažava i predviđa različite scenarije te na kraju budućnost vidi kao priliku, a ne pretnju.

Zašto je važno pratiti megatrendove?

Sile koje oblikuju budućnost su međusobno povezane i međuzavisne, ali se pojavljuju u različitim vremenskim intervalima i nemaju jednaku moć i uticaj što predviđanje budućnosti i strateško planiranje čini teškim. Praćenjem megatrendova možemo bolje razumeti uticaje koji oblikuju svet pa samim time i uticaje na poslovanje kojim se bavimo. Stečeno znanje pomaže u strateškom planiranju, daje veći smisao izazovima i prilikama koje su pred organizacijom u budućnosti. Upravo zato, poznavanje megatrendova je ključno za lidere, donosioce odluka na višim nivoima, strateške savetnike, odeljenja za razvoj poslovanja, ali i upravljanje rizicima.

Futures Thinking kao koncept pripreme za budućnost

Koncept futures thinking ne pokušava da predvidi budućnost, niti tvrdi da postoji samo jedna ispravna budućnost ili da je ona unapred određena. Zapravo, zagovara kako postoji niz mogućih budućnosti te da se budućnost može aktivno oblikovati odlukama koje danas donosimo.

Reč je o kreativnom i istraživačkom procesu koji koristi divergentno razmišljanje, nastoji pronaći veći broj mogućih odgovora te prihvata nesigurnost. Upravo zato je to drugačiji način promišljanja od analitičkog razmišljanja koje koristi konvergentno razmišljanje kako bi pronašlo pravi odgovor i smanjilo nesigurnost.

Više informacija na linku: Megatrends Masterclass – Future Tense Conference

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.