Istraživanje: Tokom krize sve više ljudi gleda televiziju

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 19.Mar.2020, 14:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Istraživanje: Tokom krize sve više ljudi gleda televiziju

Budući da smo primorani da ostanemo kod kuće, svi se više okrećemo gledanju televizije. Potvrđuje to i istraživanje Nielsen-a objavljeno početkom ove nedelje.

Koliko su ljudi skloni da više gledaju televiziju za vreme kriznih situacija, naročito ako su tokom njih primorani da ostanu u svojim kućama, pokazuju i primeri iz bliske prošlosti.

Nielsen je analizirao podatke o korišćenju televizije u periodu između dve velike krize u SAD-u: tokom uragana Harvi 2017 i >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << tokom snežne oluje u januaru 2016. U obe situacije bio je primećen znatan porast gledanosti televizijskih programa.

U avgustu 2017, uragan Harvi pogodio je Hjuston u američkoj saveznoj državi Teksas. Tokom tog perioda zabeležen je porast gledanosti televizije od 56 posto u poređenju s periodom pre oluje i 40 posto veća gledanost nakon oluje upoređujući ga s periodom pre Harvija. Slično se dogodilo tokom vikenda u januaru 2016 kada je napadalo pola metra snega na području Njujorka. Upoređujući gledanost tokom subote u kojoj se dogodila snežna oluja s brojem gledalaca u subotu pre oluje, porast gledanosti bio je 45 posto.

Zabeleženo je i šta su gledaoci konzumirali dok im je bio onemogućen izlazak iz kuće – ponajviše su to bili filmovi i vesti.

Za vreme kriza, bilo da se radi o snežnim olujama, uraganima ili globalnoj pandemiji, korisnici medija češće konzumiraju medijske izvore kako bi se informisali, „ubili vreme“, pronašli utehu ili bili u kontaktu s drugima. Ostanak kod kuće, prema Nielsenu, može povećati količinu konzumiranog video sadržaja za 60 posto i više.

Gledanost u vreme korona virusa

Nielsen donosi i analizu televizijske gledanosti tokom krizne situacije s korona virusom na području Italije i Južne Koreje.

Upoređujući gledanost televizijskog sadržaja pretposlednje s poslednjom sedmicom u februaru, vidi se porast gledanosti za 6,5 posto u celoj Italiji kao i porast od 12 posto na području Lombardije, koja je prva zahvaćena epidemijom. Ovo povećanje pripisuje se povećanoj potrebi za konzumacijom vesti kao i ostankom u kući u skladu s preporukama vlasti.

Uticaj na gledanost televizije, kako piše Nielsen, ima i masovni rad od kuće za koji su se odlučili mnogi poslodavci kako bi smanjili fluktuaciju ljudi. Nielsenovi podaci pokazuju kako zaposleni koji rade od kuće nedeljno gledaju TV tri sata više nego kada rade u kancelariji. Tačnije, u proseku TV gledaju 25 sati i 2 minute, umesto 21 sat i 56 minuta. Takođe više konzumiraju internet sadržaje na tabletima – više od četiri i po sata nedeljno, za razliku od četiri sata nedeljno kada rade u kancelarijama. Sa sve većim širenjem korona virusa, sve više kompanija odlučuje se da omogući radnicima rad od kuće, pa se i u skladu s tim očekuje povećanje gledanosti televizijskog sadržaja.

Osim televizijskog, povećava se i konzumacija sadržaja na društvenim mrežama. Tako je tokom januara i februara zabeleženo 110.000 tvitova u vezi sa izveštavanjem o korona virusu na televiziji.

Izvor: zimo.hr

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.