IAB Croatia izdao smernice za digitalno oglašavanje nakon ukidanja kolačića treće strane

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 08.Dec.2023, 17:54

IAB Croatia izdao smernice za digitalno oglašavanje nakon ukidanja kolačića treće strane

IAB Croatia, hrvatska podružnica organizacije IAB Global Network koja okuplja svetsko tržište digitalnog marketinga i kreira globalne tržišne standarde, pripremio je dokument Smernice za digitalnu budućnost bez kolačića treće strane, koji je u elektronskom obliku dostupan na zvaničnim stranicama IAB-a Croatia, kako bi pružio relevantne informacije o digitalnom svetu bez upotrebe kolačića treće strane.

Za razliku od kolačića prve strane, koje >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << pohranjuje domeni (web-stranica) koju korisnik direktno posećuje, kolačiće treće strane stvaraju domeni koje korisnik ne posećuje direktno, a koriste se za praćenje aktivnosti, kao i poboljšavanje mogućnosti oglašavanja s ciljem optimizacije relevantnosti oglasa s obzirom na korisnikove afinitete. Tržište oglašavanja dosledno se kreće u smeru veće zaštite privatnosti korisnika, stoga se radi na postepenom ukidanju kolačića treće strane s ciljem unapređivanja korisničkog iskustva koje ujedno štiti korisnikovu privatnost, što predstavlja novi korak digitalnog napretka i prostor za razvoj novih tehnologija.

Opširni dokument IAB-ovih smernica će zato dati stručne preporuke kao odgovore na sledeća pitanja:

Navedena su i detaljno objašnjena tri faktora koja doprinose ukidanju kolačića treće strane: pravne okolnosti povezane s saglasnošću i praćenjem; pristup podacima potrošača u pregledačima (engl. browser gatekeeping) i blokiranje oglasa. Važan deo ovog dokumenta je i pregled funkcionalnosti kojima će se oglašivači i ubuduće moći povezivati sa svojom publikom.

„Nalazimo se u idealnom trenutku za objavljivanje ovakvog materijala za lokalno tržište – dovoljno rano da svi koji su propustili da saznaju više o ovoj tematici saznaju šta im je činiti i koje implikacije se mogu očekivati na poslovanje. Važno je napomenuti da će svi oni koji imaju neki oblik digitalne prisutnosti na neki način biti pogođeni promenama, preporuka je da se svakako informišu malo detaljnije kako eventualno prilagođavanje ne bi bilo bolnije (i skuplje)“, pojasnio je Mario Frančešević, član Uprave IAB-a Croatia te CEO SeekandHita.

Za hrvatsko tržište smernice su na osnovu dokumenta IAB Europe Guide to the Post Third-Party Cookie Era, uz Marija Frančeševića, prilagodili i drugi stručnjaci radne grupe IAB-a Croatia za kolačiće treće strane: Marko Jambrešić (Dentsu Croatia), Marko Mikeš (Httpool) i Saša Milinović (OMD). Ovim smernicama se želi dati pregled rešenja na kojima se radi, ali istovremeno da se ponude odgovori na pitanja o faktorima koji su doprineli brisanju kolačića treće strane, kako brisanje utiče na učesnike, širu industriju i na sprovođenje digitalnih marketinških kampanja.

Marko Jambrešić, član radne grupe i Client Director tvrtke Dentsu Croatia, ispričao je više o procesu pripreme dokumenta „Učestvovanje u izradi smernica zajedno sa ostalim kolegama iz industrije bilo je zaista izuzetno iskustvo. Smatram da smo od vrlo kompleksne, ali u isto vreme popularne i izrazito bitne teme za oglašivače kreirali smernice koje će pomoći oglašivačima da se prilagode ubrzo nadolazećim promenama koje nas očekuju.“

Ova tema posebno je važna oglašivačima, istakao je Marko Mikeš (Meta Client Partner, httpool), pojasnivši: „Bez iste količine i kvaliteta podataka digitalni marketing gubi deo svojih prednosti. U ovom smo dokumentu pokušali da objasnimo i pojednostavimo kompleksnu temu te pripremimo tržište za napuštanje third party kolačića.“

Smernice pronađite na linku, a više o aktivnostima, projektima i članstvu IAB-a Croatia saznajte na www.iab-croatia.com.

***

Interactive Advertising Bureau (IAB) Croatia je kolektivni predstavnik i ambasador industrije interaktivnog marketinga i velike svetske organizacije IAB Global Network u Hrvatskoj. Delovanjem unutar Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), povezuje najvažnije aktere angažovane u rastu interaktivnog marketinga i insistira na najvišem standardu, a hrvatsko je tržište ovom akvizicijom postalo bogatije za brojne materijale, specijalizovane edukacije, nagrade, istraživanja, analize i network koji će ekskluzivno biti dostupni kroz IAB Croatia.

Više informacija pronađite na www.iab-croatia.com te na Facebooku i LinkedInu.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.