IAB Croatia izdao prve smernice za Digital Out-of-Home oglašavanje na hrvatskom tržištu

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 02.Jun.2023, 08:17

IAB Croatia izdao prve smernice za Digital Out-of-Home oglašavanje na hrvatskom tržištu

U fragmentiranom medijskom krajoliku, efektivnost i raspon mogućnosti Digital Out-of-Home (DOOH) oglašavanja stručnjacima za digitalni marketing od značajne su važnosti kada je reč o vidljivosti brendova. IAB Croatia, hrvatska podružnica organizacije IAB Global Network koja okuplja svetsko tržište digitalnog marketinga i kreira globalne tržišne standarde, pripremio je Smernice za DOOH oglašavanje, prvi dokument na hrvatskom tržištu koji obuhvata informacije o formatima, planiranju >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << i zakupu, kao i najboljim praksama DOOH oglašavanja.

Cilj smernica je okupljanjem važnih uvida na jednom mestu i deljenjem kvalitetnih primera unaprediti prakse digitalne industrije. Dokument sadrži definicije DOOH oglašavanja, uvid u funkcionisanje njegove tehnologije te odrednice bihevioralnog zakupa. Donosi informacije o efektivnosti ove vrste oglašavanja te njegovog daljeg razvoja, a dostupne su i studije efektivnosti zasnovane na lokaciji, kao i studije prometa pešaka, koje predstavljaju koristan izvor za iskorišćavanje punog potencijala DOOH-a te sadrže i važan dodatak: tablicu matrice Digital Out-of-Home formata.

Prema istraživanju investicije u medije, tržište DOOH oglašavanja kontinuirano raste. Stoga, Hrvatska danas ima jednu od najmodernijih mreža za spoljno digitalno oglašavanje u Evropi, a oglašivači to znaju da iskoriste. Vreme je da DOOH industrija dobije vlastiti standard“, poručio je Dean Udatny (direktor marketinga, Go2Digital), član radne grupe IAB-a Croatia za DOOH oglašavanje.

Digital Out-of-Home oglašavanje prisutno je u gotovo svim oblicima i veličinama, u velikim i malim formatima, a može se naći u javnim prostorima, gusto naseljenim gradskim područjima, uz autoputeve i privatne objekte. Prednosti su mu full-motion video, dinamični sadržaj u stvarnom vremenu, povezivanje s angažmanom na društvenim mrežama, mobilno geotargetiranje, interaktivni ekran osetljiv na dodir, prepoznavanje gesta i mnoge druge.

Za hrvatsko tržište smernice su na osnovu dokumenta IAB Digital Out-of-Home Buyer’s Guide globalnog Interactive Advertising Bureaua prilagodili stručnjaci radne grupe za Digital Out-of-Home oglašavanje IAB-a Croatia: Dean Udatny (Go2Digital), Irena Andučić Selthofer (OMD), Ivo Knežević (Zagrebačka banka), Irena Petek (Studio Nexus), Maša Savićević (EssenceMediacom) i Hrvoje Vujnović (Zagrebačka banka).

DOOH industrija preuzima dominantnu poziciju na OOH-u, posebno zbog noviteta i inovacija koje donosi. Kako bismo dodatno podstakli razvoj u ovom segmentu tržišta, važno je razumeti ga i postaviti standarde„, izjavila je Irena Petek (generalna direktorica, Studio Nexus), članica radne grupe.

Dokument je predstavljen i na okruglom stolu naziva Beyond the Screen: Mastering Digital Out-of-Home Advertising by IAB Croatia krajem aprila u sklopu Dana komunikacija, ključnom događanju za komunikacijsku struku i digitalnu industriju u Hrvatskoj koji okuplja lidere iz Hrvatske i regije, ali i celog sveta.

Naše tržište prvi put ima strukovni dokument koji definiše standarde ovog medija, što je važan temelj tržišne regulacije u vremenu kada su mogućnosti DOOH-a sve veće“, izjavila je Dunja Ivana Ballon, izvršna direktorica IAB-a Croatia.

Smernice u elektronskom obliku dostupne su na linku. Više o aktivnostima, projektima i članstvu IAB-a Croatia saznajte na www.iab-croatia.com.

***

Interactive Advertising Bureau (IAB) Croatia je kolektivni predstavnik i ambasador industrije interaktivnog marketinga i velike svetske organizacije IAB Global Network u Hrvatskoj. Delovanjem unutar Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), povezuje najvažnije aktere angažovane u rastu interaktivnog marketinga i insistira na najvišem standardu, a hrvatsko je tržište ovom akvizicijom postalo bogatije za brojne materijale, specijalizovane edukacije, nagrade, istraživanja, analize i network koji će ekskluzivno biti dostupni kroz IAB Croatia.

Više informacija pronađite na www.iab-croatia.com te na Facebooku i LinkedInu.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.