Izvor: Advertiser-Serbia.com, 19.Maj.2020, 15:56
Hrvatska: Rast fiksnog telefoniranja i korišćenja interneta u martu i aprilu
Iz Iskona ističu da je internet promet i u prvoj nedelji maja, nakon postupnog popuštanja mera, i dalje ostao iznad nivoa od pre pandemije, iako sa svakom idućom nedeljom korišćenje ‘popušta’.
Istraživanje je pokazalo i da bi neke od novih navika korisnika mogle ostati, poput češće online kupovine nego ranije, i ukupno većeg korišćenja raznih online servisa, kažu u Iskonu.
Među zanimljivijim trendovima u komunikacijama u martu i aprilu, a u odnosu na period >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << pre krize, izdvajaju 25-postotni porast razgovora sa fiksnih telefona, u čemu telekomi već godinama beleže pad. Ipak, to nije značilo i porast broja korisnika te telefonije, koji pada svake godine zbog porasta mobilnih komunikacija.
Tome dodaju i da većina korisnika fiksnih telefona u sklopu paketa ima i druge usluge, poput fiksnog interneta i tv-a, a veliki porast minuta u fiksnoj mreži velikim delom pripisuju i radu od kuće, lakšem međunarodnom telefonskom spajanju kad su u pitanje veće poslovne video konferencije, kao i online nastava.
Slično je i s fiksnim internetom, s rastom prometa u proseku za gotovo 30 posto, s time da je, kako je pokazala Iskonova analiza, korišćenje u Zagrebu u sedmici nakon zemljotresa bilo i 40 posto iznad proseka.
„Već u martu internet promet bio je oko 17 posto viši od proseka, jer su tada korisnici i pojačano tražili informacije na domaćim i stranim online medijima, a po svim brojkama smo rasli kao i druge evropske zemlje, i nema puno razlika između npr. Pariza, Londona i Zagreba. Jedino ‘iskače’ Italija, u kojoj je taj promet porastao za rekordnih, u proseku, 40 posto, što je i razumljivo zbog puno nepovoljnije epidemiološka situacije u toj zemlji sa dužim ograničenjem kretanja„, komentariše predsednik Uprave Iskona Krešo Madunović.
Poručuje i da je na internetu poraslo korišćenje svih usluga, a najviše, prema odgovorima ispitanih, streaming servisi i video konferencije, potom i gaming, školovanje i edukacije, kupovina, rad od kuće, zbog čega je delom i kod poslovnih korisnika od sredine marta zabeležen pad internet prometa, od oko 10 posto.
„Kako idemo u stabilizaciju u domovima i na poslu, tako se ponovo više okrećemo mobilnim komunikacijama, ali verujemo da će se promet u fiksnoj internet mreži i u budućnosti zadržati nešto iznad nivoa pre krize„, zaključio je Madunović.
Izvor: Hina
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...