Google mašinskim učenjem poboljšao svoj algoritam za pretragu

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 29.Okt.2019, 10:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Google mašinskim učenjem poboljšao svoj algoritam za pretragu

Taj tehnološki gigant koristi „mašinsko učenje“ da bi njegov pretraživač poboljšao razumevanje upita na engleskom jeziku.

Google je u petak objavio da je prošle godine razvio tehniku za analizu „prirodnog jezika“, zasnovanu na tehnologiji koja se zove BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) koja može da tokom pretrage razume razne reči unutar rečenice, a ne samo izolovane jednu po jednu.

Softver Google-a treba da kao i čovek, iz konteksta >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << utvrdi značenje upita, čak i kad je on nejasan ili kad izgleda da nema mnogo smisla.

Značajno poboljšavamo naše razumevanje pretrage, što predstavlja najveći pomak u poslednjih pet godina i jedan od glavnih napretka u (onlajn) istoriji istraživanja„, rekao je Pandu Naiak, potpredsednik Google-a, u blogu.

Neki od modela koje je razvio BERT su toliko složeni, da zahtevaju ultra-moćne procesore, dizajnirane posebno za „oblak“ (cloud computing daljinsko računarstvo), precizira Google.

Primjenjujući BERT modele i na hijerarhiju i na izvode koji se pojavljuju u rezultatima, možemo bolje pomoći nalaženje informacija„, rekao je Naiak.

U pogledu rangiranja rezultata, tehnologija će pomoći pretraživaču da bolje razume deset odsto pretrage verziji na engleskom jeziku, u Sjedinjenim Državama„, dodao je on.

On je dao primer upita na engleskom jeziku „2019 putovanje Brazil u SAD viza“ i objasnio da ranije algoritmi nisu razumeli sve priloge, već su na takav upit kao odgovor davali rezultat o američkim državljanima koji idu u Brazil. Ali, „pomoću BERT-a, pretraživač je u stanju da uhvati nijansu„, rekao je on.

Google je rekao da želi da postepeno proširi ta poboljšanja i na druge jezike i u druge regione sveta.

Izvor: Beta

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.