Britanska organizacija za zaštitu potrošača upozorava na brojne plaćene i lažne recenzije proizvoda

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 17.Feb.2021, 16:23

Britanska organizacija za zaštitu potrošača upozorava na brojne plaćene i lažne recenzije proizvoda

Pre kupovine novih proizvoda, a pogotovo ako se radi o nekim skupljim uređajima, skoro da je sigurno da će većina ljudi prvo proveriti šta o tom uređaju misle internet korisnici

Mnogi će odluku o kupovini doneti upravo na osnovu recenzija novinara, blogera i influensera, odnosno na osnovu komentara na forumima i raznim stranicama. Pitanje je koliko se danas može verovati takvim recenzijama?

Prema britanskoj organizaciji za zaštitu potrošača Which?, treba biti jako >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << oprezan prilikom čitanja takvih recenzija i komentara te se svakako preporučuje detaljna analiza interneta i pretraga više izvora recenzija pre odluke o kupovini. Razlog su lažne recenzije koje se prodaju na internetu i zahvaljujući njima može se stvoriti pogrešan utisak o određenim proizvodima. Lažne recenzije mogu se kupiti pojedinačno po ceni od 5 funti po jednoj recenziji, a prodavci koji žele da kupe više lažnih recenzija odjednom imaju na raspolaganju i pakete lažnih recenzija, čija se cena kreće od 620 funti za 50 recenzija pa do čak 8 hiljada funti za hiljadu lažnih recenzija.

Ekipa iz Whicha? pronašla je deset stranica na kojima se prodaju takve lažne recenzije i upozorava kako je reč o zaista velikom problemu. Ako potencijalni kupci nailaze samo na pozitivne recenzije nekog proizvoda, jasno je kako će pomisliti da je reč o stvarnim recenzijama zadovoljnih korisnika i mnogo je veća verovatnoća da će kupiti taj proizvod. Ali nakon kupovine može da usledi veliko razočaranje kada shvate da nisu dobili ono što su želeli.

Takođe, prethodne istrage istog problema ukazale su i na brojne grupe na Facebook-u u kojima se recenzentima nudi novac ili proizvodi u zamenu za lažne recenzije, odnosno za pozitivne recenzije. Facebook, ali i eBay pokušavaju da stanu na put takvim grupama te kažu da ulažu veliki napor kako bi ih otkrili i reagovali na njih. Isto tvrde i u Amazonu, koji je posebno pod lupom organizacije Which? jer se upravo na njihovoj stranici ostavljaju recenzije, uključujući i lažne recenzije brojnih proizvoda.

Natalie Hitchins iz te organizacije smatra kako Amazon, ali i druge online platforme ne rade dovoljno dobar posao kako bi sprečili lažne recenzente i zavaravanje potencijalnih kupaca. S obzirom na to da je online kupovina dodatno porasla od početka pandemije te se sve više ljudi oslanja na informacije iz prve ruke s interneta, potrebno je uložiti dodatan napor kako bi se razotkrili prevaranti i zaštitili kupci.

Izvor: zimo.hr, BBC

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.