ANA MARKOVIĆ, Digital Marketing Manager Adria Media Group: Kako kreirati kvalitetan sadržaj?

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 15.Nov.2016, 08:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

ANA MARKOVIĆ, Digital Marketing Manager Adria Media Group: Kako kreirati kvalitetan sadržaj?

Kada je sadržaj u pitanju samo kvalitet + kvantitet daju dobar rezultat, sve drugo je kratkoročna pobeda

U današnje vreme kada se informisanje vrši uglavnom elektronski, značaj sadržaja koji se konzumira i njegova relevantnost su glavni kriterijumi konkurentnosti. Internet je mesto koje će nagraditi kvalitet, ali će vam “pobedu” ipak doneti samo ako taj kvalitet ima i “kvantitet”… i to u kontinuitetu.

Šta uopšte znači kvalitetan sadržaj? Kako se on “pravi” >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << ? Koji su glavni kriterijumi njegove “uspešnosti”?

Na prvom mestu to zavisi od konzumenata, odnosno čitalaca, i od toga šta očekuju od sadržaja. Koliko je autor uspešan ne zavisi samo od njegove veštine da napiše dobar i kvalitetan tekst već i od njegovog poznavanja korisnika, kako postojećih, tako i onih potencijalnih. Ono što “radi” danas, možda uopšte “neće raditi” sutra, ali na kreatoru sadržaja je da to shvati i pre nego što se desi i bude pripremljen na to.

Tips and tricks? Pa ima ih million, ali ništa vam neće značiti ako se na samom startu ne držite osnovnih postulata novinarskog “zanata”.

Istraživački deo teksta je bitan jer daje sigurnost čitaocu. Ukoliko se u tekstu navode izvori, postoji i video, ili dobra fotografija, sadržaj je samim tim "jači" i čitalac mu "veruje". Veliki deo kvalitetnog sadržaja je i multimedija, zapravo, video snimci i fotografije. Oduvek je važilo ono da verujemo samo svojim očima. Samim tim, i onaj koji čita tekst, želi da bude uveren da je to što je pročitao istina. A odgovor će pronaći u tekstu.

Ako se tekst pravi na osnovu jedne informacije, šturo, bez činjenica i videa ili fotografije, do nekoga će sigurno dopreti. Međutim, ono što je poenta u internet novinarstvu je da se čitalac vrati. I da konstantno posećuje stranicu na kojoj se sadržaj nalazi. Samim kvalitetom sadržaja postiže se integritet i zavređuje poštovanje čitalaca, koji se "oduže" time što i dalje posećuju sajt i što su zadovoljni kvalitetom koji su dobili.

Činjenica je da snimci i fotografije koje obiluju bogatijim bojama, više privlače pažnju čitalaca. Samim tim veća je verovatnoća da će čitalac biti zadovoljan sadržajem, i da će se isti podeliti, odnosno šerovati. Ako je fotografija/video lošijeg kvaliteta, ili mutna, to automatski odbija čitaoca. On želi dobru rezoluciju, "masnu" sliku, kao i jasne boje. Naslov može biti veoma dobar, ali da li se uspešnost teksta može drastično umanjiti/ povećati fotografijom/videom?

Takođe, linkovanje povezanih tekstova je od velikog značaja za sticanje poverenja čitalaca. Ukoliko se ukaže prilika za to, tekst se povezuje sa nekim prethodnim, iste ili slične tematike, kako bi se dobilo što više informacija, i kako bi čitalac bio što zadovoljniji sadržajem. Linkovanje povećava broj posećenih strana na sajtu, vreme boravka posetioca na sajtu što vama otvara vrata da mu ponudite još neki “kvalitetan” sadržaj.

Danas se ni jedna kampanja ne može zamisliti bez prisustva na društvenim mrežama. Samim tim, veoma je bitno pravilno i što više koristiti tagove u tekstovima, kako bi se sadržaj što bolje optimizovao na svim platformama. Na ovaj način se i širi publika i povećava poseta. SEO je sastavni deo i vašeg naslova i podnaslova i teksta i postova i celokupnog životnog veka svakog vašeg sadržaja. Koliko dug će biti taj životni vek zavisi isključivo od vas.

I ovim smo samo zagrebali vrh ledenog brega jer na kraju dana sve se ipak svodi na brojke. Koliko čitanja, koliko šerova, koliko linkova, da ne pominjemo kvalitet čitalačke publike i druge parametre koji svi zajedno odlučuju o “sudbini” vašeg sadržaja . Možda sve deluje komplikovano, svakako nije jednostavno, ali opet Internet je najbolje mesto za svakog kreatora sadržaja iz dva razloga: automatski dobijate feedback i konstantno učite i razmenjujete “Know-how” sa svima. Ukoliko uz sve to koristite i neke alate za sagledavanje svih “aspekata” i “parametara” vašeg sadžaja, ali i navika svojih posetilaca, na dobrom ste putu.

Predavanje i radionica Ane Marković, digital marketing menadžerke kreirani su da polaznicima Content Academy objasne aspekte kreiranja sadržaja, strategije koju treba primeniti da bi sadržaj bio kvalitetan i dugotrajan i da bi se probio do što većeg broja čitalaca.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.