Izvor: Studio B, 09.Sep.2011, 20:12

Nautički klub „Gardoš" obeležio je 59-ogodišnjicu potonuća broda Niš

Nautički klub „Gardoš obeležio je 59-ogodišnjicu potonuća broda Niš

Nešto što je trebalo da bude uobičajena gradska, rečna voznja od Beograda do Zemuna, pretvorilo se u najveći brodolom i rečnu tragediju kod nas.

Malo ljudi zna da je 9. septembar 1952. godine tragičan datum u istoriji Beograda i Dunava. Pre 59 godina neobično jako nevreme poslalo je na dno reke brod "Niš". Utopilo se više od 100 ljudi. Nautički klub „Gardoš" obeležio je 59-ogodišnjicu potonuća broda Niš.

Mihajlo Grkinić, profesor geografije u >> Pročitaj celu vest na sajtu Studio B << penziji, danas je jedini živ od spasenih putnika broda "Niš". Fatalnu epizodu iznova priča svake godine i priseća se kako mu je sa dvadeset godina poklonjen još jedan život.

"Brod je kretao u 13h sa pristaništa u Beograd. Počeo je da duva jak vetar i grad koji nikad nisam video. Uzeo sam od nekog utopljenika šešir, da spasem glavu. Kapetan broda, Tomašević, je pao, srce mu otkazalo, toliko mora prošao, a utopio se kod kule Nebojša.

Niko od skoro 150 Beograđana i Zemunaca nije pomislio da će tokom vožnje od 20 minuta morati da se bori za život.

"Panika je bila jeziva, brod se prevrnuo, magla se spustila, svi su vrištali. Mene je neko povukao dole u vodu, ja sam ga nogom odgurnuo", seća se Grkinić.

O tom događaju se 59 godina kasnije i dalje malo zna. Pokoji novinski članak govori o fatumu koji se tog devetog devetog nanizao u Beogradu: Savski most još nije bio obnovljen posle rata, ponton se postavljao na svaka dva sata, što je bilo dugo za čekanje, prevelik broj putnika, iznenadna oluja.

"Želja nam je da se svake godine obeležava ovaj datum. Hteli smo takođe i da evociramo uspomene na to kako se nekad išlo u Beograd. I ja sam tada studirao, i za nas iz Zemuna, najelegantnije je bilo ići brodom", kaže Djordje Aćimović, iz Nautičkog kluba "Gardoš".

Brod "Niš" ili kako su ga zvali "Dunavski Titanik" izvučen je sa dna gotovo neoštećen. Postoje različite verzije o njegovoj sudbini. Pošto mu je ime promenjeno u brod "Senta" jedno vreme plovio je izmedju Smedereva i Kovina, da bi sedamdesetih godina bio isečen u pančevačkom "Brodoremontu".

Nastavak na Studio B...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Studio B. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Studio B. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.