Izvor: B92, 02.Nov.2008, 13:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Jugo će se proizvoditi u Africi?

Kragujevac -- U Kongu, Alžiru ili Rusiji, mogao bi u budućnosti da se proizvodi nekada nacionalni proizvod bivše Jugoslavije, automobil Jugo.

Posle potpisivanja ugovora sa Fijatom i početka priprema za proizvodnju novog modela, došlo je vreme da takozvani jugići i floride "idu u penziju". Međutim da ova vozila, kako u Šumadiji kažu "nisu za bacanje", potvrđuju i ponude za otkup proizvodne tehnologije iz pojedinih >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << afričkih zemalja.

Direktor grupe "Zastva vozila” Zoran Radojević, potvrdio je za B92 da su sve ponude zainteresovanih za kupovinu proizvodne opreme prosleđene Agenciji za privatizaciju.

Mašine će biti ponuđene na tenderu, tek pošto Fijat donese odluku šta će od opreme zadržati.

Veliko interesovanje za otkup licence za proizvfodnju zastavinog programa mnoge je iznenadilo.

"Ono što mi imamo od informacija to je da je u opticaju nekoliko ponuda za neke modele koje mi sada imamo na našim linijama. Mislim da su zainteresovani za 'Jugo’ i 'Floridu’. Jedan od ponuđača je firma iz Konga, druga je ruska korporacija sa Kipra, a treća ponuda je iz Alžira", kaže predsednik Samostalnog sindikata fabrike "Zastava automobili” Zoran Mihajlović.

Polovinom novembra, zaustaviće se proizvodne trake u pogonima kragujevačke Zastave.

Poslednji "jugići”, "floride” i "kečevi” otići će u istoriju. Ova vozila su "čedo" domaćih stručnjaka, i u toliko pre će, smatraju u sindikatu, rastanak teško pasti.

"Ova vozila su nešto što smo stvarali i gradili godinama i bez obzira koliko su stara i zastarela teško nam pada jer to je ipak nešto što smo mi stvarali”, naglašava Mihajlović.

Za "keca” i "jugića” se može reći da su jedini oldtajmeri koji se još uvek proizvode. Prva vozila ovog tipa sa sa trake sišla davnih 70-ih godina prošlog veka.

Pojedini Zastavini radnici teško doživljavaju rastanak sa domaćim proizvodnim programom, jer su kažu praveći te automobile pojedinci proveli čitav radni vek.

Drugi pak smatraju da je prekid proizvodnje jedina stvar koja može da utiče na "prestanak javašluka” u fabrici.

Ako je suditi prema parkingu ispred fabrike, "jugiće" i druge Zastavine automobile najviše voze upravo Zastavini radnici. Postavlja se pitanje da li je tako zato što su sigurni u kvalitet vozila koja su sami napravili, ili iz finansijskih razloga.

Pritom službeno vozilo generalnog direktora Zastave je jedan od novijih Opelovih modela, dok se predsednik novoformirane komapnije Fijat automobili Srbija, Đovani de Filipis po Kragujevcu vozi u Floridi.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.