Izvor: Radio 021, 19.Jun.2019, 21:24

Srbija već osam godina na začelju regiona po kvalitetu puteva

Statistika Svetskog ekonomskog foruma u poslednjih osam godina jasno pokazuje da je Srbija, kada je reč o kvalitetu putne mreže, najlošije rangirana od svih država u regionu, sa izuzetkom Bosne i Hercegovine.

Poslednje istraživanje, urađeno za 2018. godinu, pokazuje da je Srbija i dalje na pretposlednjoj poziciji sa koje ne može da se pomeri još od 2010. godine.

Aktuelni podaci pokazuju da je od svih država u okruženju putna mreža najbolja u Hrvatskoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << koja se nalazi na 19. mestu na tabeli (koja je rađena za sve zemlje u svetu) sa ocenom 5,5, piše Danas.

Slovenija je rangirana na 51. mestu sa ocenom 4,4. Crna Gora je na 88. poziciji sa 3,5 poena. Srbija je tek na 100. mestu sa ocenom 3,2, a BiH 109. sa ukupnom ocenom 3. Na listi je rangirano ukupno 137 zemalja.

Stručna javnost u Srbiji se slaže sa ocenama iznesenim u izveštaju Svetskog ekonomskog foruma i ističe da je osnovni razlog za takvo stanje nekvalitetna izgradnja i loše održavanje puteva.

Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije, kaže za Danas da, kada sagledavamo stanje u ovoj oblasti, moramo uzeti u obzir i dužinu putne mreže u jednoj zemlji.

"Činjenica je da Srbija ima daleko više puteva od svojih komšija. Reč je o 16.000 kilometara putne mreže u koju treba ulagati znatno veća novčana sredstva nego što je to slučaj u drugim zemljama. Osnovni razlog zbog čega su putevi u Srbiji u lošem stanju je to što ih grade preduzeća koja nisu kvalifikovana za izvođenje tako zahtevnih građevinskih operacija. Drugi problem je što se putevi neadekvatno održavaju. I tu se radi nestručno, odnosno održavaju se u toku letnje sezone umesto pre nje, a kvalitet kako materijala tako i izvedenih radova u mnogim slučajevima nije na potrebnom nivou", kaže Rodić.

Prema njegovim rečima, putevi prve, druge i treće kategorije u Srbiji su u rđavom stanju, odnosno ne održavaju se adekvatno.

"Pokazalo se da je veliki problem što je gro tih poslova prepušten nestručnim preduzećima kao i to što su glavni poslovi u izgradnji puteva prepušteni stranim firmama. Mi smo na taj način izgubili našu građevinsku operativu, veliki broj inženjera i kvalifikovanih radnika je zbog toga trbuhom za kruhom otišao u inostranstvo pa smo došli u nezavidnu situaciju da nema ko da održava puteve u Srbiji, što je veliki problem", navodi Rodić.

Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, slaže se da su naši putevi u lošem stanju i navodi da je jedan od osnovnih razloga za to činjenica da je Srbija bila pod sankcijama i bombardovanjem.

"Ne treba zaboraviti da je deo naše putne infrastrukture bio uništen, a nakon toga nije obnavljan i građen onim tempom i intenzitetom kako je najavljivano. Stvar se dosta promenila i kada u statistiku uračunamo Koridor 10 i 11, mislim da će rezultati u narednim godinama biti bolji, odnosno da će Srbija biti znatno bolje rangirana nego što je to sad slučaj", zaključuje sagovornik Danasa.

Autor: Danas

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.