Izvor: Radio 021, 12.Jan.2020, 14:40

Radnici Boinga: MAX 737 su dizajnirali klovnovi

Zaposleni u Boingu su znali za probleme sa simulatorima leta sada prizemljenog aviona MAX 737 i očigledno su pokušali da ih sakriju od saveznih regulatornih organa, izveštava agencija AP pozivajući se na objavljenu internu prepisku radnika kompanije.

"Ovaj avion su dizajnirali klovnovi koje zauzvrat nadgledaju majmuni", piše u jednoj od više stotina internih poruka koje su od 2015. godine razmenjivali zaposleni Boinga, koje je u redigovanoj formi objavio američki proizvođač >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << aviona poručujući da na taj način demonstrira svoju posvećenost transparentnosti. Boing je u decembru predao neredigovane verzije tih poruka američkoj Saveznoj upravi za vazduhoplovstvo (FAA) i Kongresu.

Zaposleni su u internim porukama govorili o obmanjivanju regulatora u vezi s problemom sa simulatorima, a dva radnika su u uzajamnoj prepisci u aprilu 2017. godine iznela primedbe na model MAX prateći reference na računaru za upravljanje letom aviona. U jednoj od poruka iz novembra 2015, koja izgleda baca svetlo na korišćene metode lobiranja kad je reč o zahtevima regulatora, jedan zaposleni Boinga napominje da će nadležni verovatno tražiti instruisanje simulatora za specifičan tip upozorenja u pilotskoj kabini.

"Tome treba odlučno da se odupremo i verovatno će nam biti potrebna podrška sa najviših nivoa kada dođe vreme za finalne pregovore", dodao je taj zaposleni.

Drugi radnik je u poruci poslatoj kolegi napisao da on nikada neće dozvoliti svojoj porodici da leti avionom MAX.

Iz Boinga su saopštili da poruke zaposlenih "pokreću pitanja" o interakciji kompanije sa FAA vezano za proces testiranja simulatora, ali da su oni uvereni da mašine rade pravilno.

"Ove poruke ne odražavaju nas kao kompaniju kakva jesmo i kakva treba da budemo i potpuno su neprihvatljive", navodi se u saopštenju Boinga. Kompanija je takođe navela da razmatra disciplinske mere protiv nekih zaposlenih.

Model MAX 737 je od marta prošle godine prizemljen širom sveta, posle dva pada u kojima je poginulo 346 ljudi. Boing još uvek radi na poboljšanju softvera i drugih sistema na MAX-u kako bi ubedio regulatore da mu dozvole da ponovo leti. Taj posao traje mnogo duže nego što je kompanija očekivala.

Portparol FAA je saopštio da agencija nije pronašla nove bezbednosne rizike koji već nisu identifikovani tokom kontrole promena koje Boing obavlja na avionu, dodajući da je simulator koji se pominje u porukama proveravan tri puta u poslednjih šest meseci.

"Rešeni su svi potencijalni bezbednosni nedostaci identifikovani u dokumentima", navodi se u saopštenju FAA.

Britanski javni servis Bi-Bi-Si prenosi da je predsednik Odbora za saobraćaj u Predstavničkom domu, Piter DeFazio, koji se bavio istragom vezanom za Boing, rekao da prepiska zaposlenih "pokazuje koordinirani napor, koji datira od najranijih dana programa MAX 737, s ciljem da se od regulatora i javnosti sakriju ključne informacije". DeFazio i drugi kritičari su optužili kompaniju da je profit stavila iznad bezbednosti letelice.

Prizemljenje MAX-a koštaće Boing milijarde dolara kompenzacija porodicama putnika koji su poginuli i avio-kompanijama koje su morale da otkažu hiljade letova.

Autor: Tanjug

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






 Povezane vesti

"OVAJ AVION SU DIZAJNIRALI KLOVNOVI" Radnici "Boinga" znali za probleme sa "MAX 737": Još mi Bog nije oprostio zbog ZATAŠKAVANJA

Izvor: Blic, 13.Jan.2020, 10:55

Najnoviji dokumenti koje je "Boing" objavio vezane za dizajn sertifikaciju modela "Max 737" otkrivaju i reakciju zaposlenih na probleme koji su se pojavljivali tokom razvoja sada prizemljenih aviona.

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.