');
Najnovije vesti
Vesti Svet
"OVAJ AVION SU DIZAJNIRALI KLOVNOVI" Radnici "Boinga" znali za probleme sa "MAX 737": Još mi Bog nije oprostio zbog ZATAŠKAVANJA

"OVAJ AVION SU DIZAJNIRALI KLOVNOVI" Radnici "Boinga" znali za probleme sa "MAX 737": Još mi Bog nije oprostio zbog ZATAŠKAVANJA

Najnoviji dokumenti koje je "Boing" objavio vezane za dizajn sertifikaciju modela "Max 737" otkrivaju i reakciju zaposlenih na probleme koji su se pojavljivali tokom razvoja sada prizemljenih aviona.

Boing 737 MAX Foto: youtube
Boing 737 MAX

Dokumenti uključuju elektronsku poštu i internu komunikaciju, a u jednoj od poruka, zaposleni se se rugaju Saveznoj upravi za vazduhoplovstvo (FAA) i hvale se da će regulatori odobriti avione bez zahteva za dodatnom obukom pilota.

Zaposleni su u internim porukama govorili o obmanjivanju regulatora u vezi s problemom sa simulatorima, a dva radnika su u uzajamnoj prepisci u aprilu 2017. godine iznela primedbe na model MAX prateći reference na računaru za upravljanje letom aviona.

U jednoj od poruka iz novembra 2015, koja baca svetlo na korišćene metode lobiranja kad je reč o zahtevima regulatora, jedan zaposleni "Boinga" napominje da će nadležni verovatno tražiti instruisanje simulatora za specifičan tip upozorenja u pilotskoj kabini.

"Tome treba odlučno da se odupremo i verovatno će nam biti potrebna podrška sa najviših nivoa kada dođe vreme za finalne pregovore", dodao je taj zaposleni, a drugi radnik je u poruci poslatoj kolegi napisao da on nikada neće dozvoliti svojoj porodici da leti avionom MAX.

U nekim od poruka koje je u redigovanoj formi objavio američki proizvođač aviona pozivajući se na svoju posvećenost transparentnosti, zaposleni ismevaju i svoje kolege koje su bile uključene u razvoj modela MAX, piše "Npr".

"Ovaj avion su dizajnirali klovnovi koje nadgledaju majmuni", navedeno je u prepisci.

Pročitajte još

Neke od najvažnijih poruka uključuju raspravu o problemima koji su se sa MAX-om pojavili prilikom simulacije leta u kojoj zaposleni predlažu da zavaraju FAA regulatore o potencijalnim problemima.

"Još mi Bog nije oprostio zbog zataškavanja koje sam učinio prošle godine", napisao je jedan od zaposlenih 2018. godine pominjući razmenu informacija sa FAA-om.

Iz "Boinga" su saopštili da poruke zaposlenih "pokreću pitanja" o interakciji kompanije sa FAA vezano za proces testiranja simulatora, ali da su oni uvereni da mašine rade pravilno.

Model "MAX 737" je od marta prošle godine prizemljen širom sveta, posle dva pada u kojima je poginulo 346 ljudi. Boing još uvek radi na poboljšanju softvera i drugih sistema na MAX-u kako bi ubedio regulatore da mu dozvole da ponovo leti, ali to traje mnogo duže nego što je kompanija očekivala.

Prizemljenje MAX-a koštaće "Boing" milijarde dolara kompenzacija porodicama putnika koji su poginuli i avio-kompanijama koje su morale da otkažu hiljade letova.

Napad na ukrajinsku letelicu

Podsećanja radi, "MAX 737" je upravo model letelice koju su oborile iranske snage. Vrhovni komandant Iranske revolucionarne garde, general-major Hosein Salami izrazio je saučešće zbog napada na ukrajinski Boing 737 u sredu, u kome je stradalo svih 176 putnika i članova posade.

Među putnicima poginulim u avionskoj nesreći u Iranu bila su 82 državljana Irana i 63 Kanađana, kao i državljani Ukrajine, Švedske, Avganistana, Nemačke i Britanije. Poginulo je 11 Ukrajinaca, među kojima devet članova posade, 10 državljana Švedske, četvoro putnika iz Avganistana, troje iz Nemačke i troje iz Britanije.

Suspendovana proizvodnja

Podsetimo, "Boing" je saopštio da će u januaru suspendovati proizvodnju svog najbolje prodavanog aviona "737 maks" posle dva fatalna pada letelice ovog tipa.

Svi avioni tipa "737 maks" trenutno su prizemljeni, a mera će ostati na snazi i tokom 2020. godine.