Izvor: Radio 021, 31.Jul.2019, 16:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Putnici u Srbiji se najviše žale na kašnjenje letova

Odsek za zaštitu prava putnika pri Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije, prošle godine primio je i obradio ukupno 278 reklamacija putnika.

Kako piše Politika, u prvih pet meseci 2019. godine bilo je 126 reklamacija, što je porast od 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Prema njihovim podacima, u 2018. najveći broj reklamacija putnika odnosio se na kašnjenje letova, njih je bilo 105, prigovora zbog kašnjenja ili gubitka prtljaga bilo je >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << 59, a 48 zbog otkazivanja leta. Zabeleženo je i 27 reklamacija zbog uskraćenog ukrcavanja i 39 zbog nedoumica oko tumačenja zakona.

U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva navode da se staraju o primeni odredaba Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju koje regulišu prava putnika u slučaju otkazanog leta, kašnjenja leta i uskraćivanja ukrcavanja, odnosno koje se tiču odgovornosti avio-prevoznika za transport njihovog prtljaga.

Putnik koji smatra da je povređeno neko od prava koje ima na osnovu pomenutog zakona, treba prvo da se obratio avio-prevozniku, da mu podnese reklamaciju u pisanom obliku i to najkasnije u roku od 90 dana od dana kada je let obavljen ili kada je trebalo da se obavi, uz šta podnosi i odgovarajuće dokaze.

Ukoliko avio-prevoznik ne udovolji ili ne odgovori putniku u roku od 60 dana od dana podnošenja reklamacije, podnosilac ima pravo da prijavi povredu propisa zakona Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

Prema aktuelnom zakonu, putnicima se garantuje minimum prava na naknadu štete i pomoć u slučaju ukraćivanja ukrcavanja ili otkazivanja letova ili kašnjenja letova, smeštanja u nižu klasu... Za kašnjenje leta, recimo, postoji nekoliko vrsta naknada, a iznos zavisi od dužine kašnjenja i dužine destinacije leta.

Autor: Politika

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Povezane vesti

Putnici se na avio-kompanije najviše žale zbog kašnjenje letova

Izvor: Radio 021, 31.Jul.2019

Odsek za zaštitu prava putnika pri Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije, prošle godine primio je i obradio ukupno 278 reklamacija putnika...Kako piše Politika, u prvih pet meseci ove godine bilo je 126 reklamacija, što je porast od 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine...Prema njihovim...

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.