Izvor: Radio 021, 31.Jul.2019, 16:18 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Putnici u Srbiji se najviše žale na kašnjenje letova
Odsek za zaštitu prava putnika pri Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije, prošle godine primio je i obradio ukupno 278 reklamacija putnika.
Kako piše Politika, u prvih pet meseci 2019. godine bilo je 126 reklamacija, što je porast od 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Prema njihovim podacima, u 2018. najveći broj reklamacija putnika odnosio se na kašnjenje letova, njih je bilo 105, prigovora zbog kašnjenja ili gubitka prtljaga bilo je >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << 59, a 48 zbog otkazivanja leta. Zabeleženo je i 27 reklamacija zbog uskraćenog ukrcavanja i 39 zbog nedoumica oko tumačenja zakona.
U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva navode da se staraju o primeni odredaba Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju koje regulišu prava putnika u slučaju otkazanog leta, kašnjenja leta i uskraćivanja ukrcavanja, odnosno koje se tiču odgovornosti avio-prevoznika za transport njihovog prtljaga.
Putnik koji smatra da je povređeno neko od prava koje ima na osnovu pomenutog zakona, treba prvo da se obratio avio-prevozniku, da mu podnese reklamaciju u pisanom obliku i to najkasnije u roku od 90 dana od dana kada je let obavljen ili kada je trebalo da se obavi, uz šta podnosi i odgovarajuće dokaze.
Ukoliko avio-prevoznik ne udovolji ili ne odgovori putniku u roku od 60 dana od dana podnošenja reklamacije, podnosilac ima pravo da prijavi povredu propisa zakona Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.
Prema aktuelnom zakonu, putnicima se garantuje minimum prava na naknadu štete i pomoć u slučaju ukraćivanja ukrcavanja ili otkazivanja letova ili kašnjenja letova, smeštanja u nižu klasu... Za kašnjenje leta, recimo, postoji nekoliko vrsta naknada, a iznos zavisi od dužine kašnjenja i dužine destinacije leta.
Autor: Politika
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
Putnici se na avio-kompanije najviše žale zbog kašnjenje letova
Izvor: Radio 021, 31.Jul.2019
Odsek za zaštitu prava putnika pri Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije, prošle godine primio je i obradio ukupno 278 reklamacija putnika...Kako piše Politika, u prvih pet meseci ove godine bilo je 126 reklamacija, što je porast od 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine...Prema njihovim...