Izvor: Radio 021, 08.Jun.2020, 15:37

Odobrena koncesija za gradnju garaža, opozicija tvrdi da je ugovor štetan

Novosadska skupština dala je saglasnost na koncesiju za gradnju četiri garaže u centru Novog Sada na period od 43 godine.

Odluka je doneta na poslednjem zasedanjem Skupštine grada, 13 dana pred izbore kada su odbornici samo tehnički u mandatu. Sednica je održana u sali Skupštine Vojvodine zbog epidemioloških mera usled koronavirusa.

Vlast je glasovima odbornika vladajuće koalicije (SNS, LSV, SPS, JS i POKS) odobrila da se potpiše ugovor o koncesiji sa austrijskom >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << "Best in parking" i novosadskom "Inobačkom" na 43 godine, od kojih su prve tri godine predviđene za gradnju podzemnih garaža ispod Ulice Modene, Trga republike, zelene površine kod zgrade Banovine i nadzemne garaže u Šafarikovoj ulici. Detaljnije o tom ugovoru možete čitati OVDE.

Gradonačelnik Miloš Vučević je naveo da prvo sledi gradnja podzemnih garaža u ulici Modene i ispod Banovine i da je to dinamika koju je Grad predložio kako ne bi bilo nepotrebnih dodatnih gužvi u centru. On je odgovarajući na kritike da se ukida minimum 565 javnih parking mesta i građani teraju da koriste privatnu garažu, naveo da je to tržišna privreda i da se ne može očekivati da se privatniku daju lokacije, da on uloži novac, a da mu se  onemogući da uloženo povrati  i zaradi.

- Mislim da bi građani pre izabrali da plate parkiranje i da mogu da se parkiraju. Ne želim da učestvujem u obmanjivanju javnosti šireći jeftinu demagogiju. Mnogo je veći problem to što ljudi nemaju gde da se parkiraju nego kome će da plaćaju - naveo je Vučević.

On je ocenio i da je za Novi Sad ova koncesija korisna jer ne mora da se izdvaja novac iz budžeta, nego će se taj novac upotrebiti za gradnju kanalizacije, vodovoda, vrtića i druge potrebe.

Opozicija iz redova SRS-a, koji su prisustvovali sednici, i DS-a koji su nastavili bojkot, imala je slične zamerke. Svode se na to da naprednjaci sa koalicionim partnerima osam godina ni jednu garažu nisu napravili, a da sada tehnička vlast daje koncesiju na 43 godine.

Šef odborničke grupe radikala Đurađ Jakšić da naveo da je Novi Sad mogao sam sa novcem iz suficita da sagradi nekoliko javnih garaža.

- Investiranje u javne garaže je profitabilan posao i ne sme biti predat u ruke privatniku. Mišljenja samo da je Novi Sad to trebao samostalno da uradi, jer bi em rešio problem parkiranja, em obezbedio sebi stalan prihod. Ovo je suluda ideja, koja ide na štetu Grada, jer svaka koncesija koja je duža od 20 godina je na štetu onog ko daje koncesiju za izgradnju. Nigde ne vidim interes grada za posao koji je vredan 22 do 25 miliona evra jer samo u bankama Grad drži 35 miliona evra na kojima skuplja kamate - naveo je Jakšić.

Šef novosadskih demokrata Veljko Krstonošić naveo da je davanje koncesije za gradnju četiri garaže samo nastavak niza propusta i afera ove vlasti. Kao primere nabrojao je Promenadu, Pupinovu palatu, gradnju za potrebe fabrike Lir, Dino park, ideju o gradnji na Šodrošu i prostoru Brodogradilišta...

On je dodao da očekuje da se ugovor o koncesiji raskine nakon smene sadašnje vlasti i da se nada da neće biti štete za budžet Grada kao što je bilo sa ugovorom oko stanice "ATP Vojvodina" koji je sklapala, kako kaže, "skoro ista ekipa koja je sada na vlasti".

- Nisam pravnik, ali će pravnici sve proučiti i nadam se da je moguće raskinuti ugovor o koncesiji bez štete po Novi Sad, jer je ovo štetan ugovor za grad i građane. Ova vlast osam godina ništa nije uradila da reši problem parkiranja i sada su pred same izbore napravili loš ugovor na 40 godina. Sada će, primera radi, gradski Parking servis imati problem jer neće moći da naplaćuje parkinge u velikom delu centra - naveo je Krstonošić.

Sem rasprave o koncesiji, odbornici su razmatrali i niz odluka koje je Gradsko veće donelo tokom vanrednog stanja, a bilo je samo potrebno da ih Skupština odobri. Na devnom redu je bio i niz manjih izmena planova poslovanja javnih preduzeća, kao i urbanistički plan koji se odnosi na saobraćajnice oko planiranog četvrtog mosta na Dunavu preko Ribarca (Kameničke ade) i Šodroša.

Više o drugim tačkama dnevnog reda možete da se informišite OVDE.

Autor: Žarko Bogosavljević

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.