Izvor: Radio 021, 28.Maj.2020, 11:08

Od ukidanja vanrednog stanja na putevima u Srbiji poginule 23 osobe

Od ukidanja vanrednog stanja, za samo tri nedelje na putevima Srbije dogodilo se, prema podacima MUP-a, 1.450 saobraćajnih nezgoda.

Poginule su 23 osobe - 11 vozača, četvoro pešaka i osmoro biciklista i motociklista.

I vikend za nama obeležile su teške saobraćajne nesreće u kojima su stradale čitave porodice. Sudeći po statistici, gotovo svakodnevni apeli da se poštuju ograničenja brzine i uslovi na putevima nemaju baš veliki uticaj na učesnike u saobraćaju.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << />
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za RTS kaže da su se svi učesnici u saobraćaju tokom vanrednog stanja navikli na manji broj vozila i manji broj pešaka.

"Sada se polako vraćamo u normalu. Moramo da shvatimo da od nervoze, žurbe, ljutnje u saobraćaju ne možemo da imamo nikakvu korist već samo štetu", rekao je Okanović za RTS.

Među stradalima je čak osmoro vozača dvotočkaša.

"Početak sezone je uveliko u jeku i sa dolaskom lepog vremena sve je više dvotočkaša, zato molim vozače automobila, autobusa i kamiona da obrate pažnju na njih, da shvate da su oni takođe tu u saobraćaju i da su potpuno ravnopravni učesnici i molim sve vozače pre svega motociklista radi da kada god skreću, kada god se polukružno okreću ili prestrojavaju da uključe žmigavac", poručio je Okanović.

Primetan je i veći broj čeonih sudara, a Okanović navodi da su prelasci na levu stranu kolovoza jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća.

"Vozila prelaze na levu stranu iz više razloga - gledanje u mobilni telefon, pokušaj preticanja, zdravstveni problem vozača", ističe Okanović i dodaje da se jako teško izbegavaju takvi sudari, ali da ukoliko se koriste sigurnosni pojasevi i na prednjim i na zadnjem sedištu velike su šanse da se preživi čeoni sudar.

Da li je rešenje smanjenje maksimalne dozvoljene brzine?

Neke zemlje u Evropi smanjile su brzinu na autoputevima na 100 kilometara na čas i ograničile brzinu na 30 kilometara na sat u gradovima, a Okanović kaže da države koje imaju najbolje rezultate u oblasti bezbednosti saobraćaja u Evropi su upravo one koje imaju niža ograničenja - Švedska, Norveška, Velika Britanija.

"Tamo su ograničenja na autoputevima 110, odnosno 112 kilometara na čas. U mnogim gradovima postoji inicijativa da se dozvoljena brzina smanji na 30, odnosno 40 kilometara na čas. Međutim, tu je prosto pitanje gde naći balans između rizika i potrebe za efikasnim odvijanjem saobraćaja", naglašava Okanović i dodaje da ukoliko se takva inicijativa bude razmatrala struka će dati svoj odgovor.

Autor: RTS

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.