Izvor: Luftika.rs, 23.Mar.2018, 21:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kompanija iz Novog Sada pionir u pravljenju naših digitalnih dvojnika

IT kompanija iz Novog Sada “3lateral” prva na svetu razvila je tehnologiju za kompletnu digitalizaciju ljudskog lika. Ova firma je na Game Developers konferenciji koja se juče završila u San Francisku predstavila najnoviju tehnologiju za digitalizaciju ljudskog lika na osnovu dinamičkih 3D podataka lica u pokretu. Ta tehnologija nosi naziv  META Human Framework.
Uspeh koji su postigli posebno je velik, jer su godinama unazad brojne svetske kompanije pokušavale da reše ovaj izazov, >> Pročitaj celu vest na sajtu Luftika.rs << ali je to 3Lateralu, u saradnji sa Epic Games, prvom pošlo za rukom. Iz ove kompanije kažu da tehnologija koju su razvili doprinosi dodatnom približavanju filmske i gaming industrije. Njihovo rešenje donosi precizan dijapazon facijalnih deformacija, koje reprodukuju snimljenu gestikulaciju, ili, jednostavnije objašnjeno – ukoliko se skeniranjem napravi jedinstveni digitalni model lica Meril Strip, ona će i za sto godina moći da glumi, a možda i dobija Oskare.
– Tehnologija se bazira na akviziciji velike količine podataka uz pomoć našeg facijalnog skenera (snimanje sekvence 3D skenova u vremenu) koji se zatim procesuiraju i kompresuju skoro milion puta da bi dobili jedinstveni digitalni model lica skeniranog subjekta. Na taj način digitalizujemo trenutni vizuelni identitet lica koji može u potpunosti da rekreira facijalnu gestikulaciju skeniranog subjekta. Dakle to je rešenje pomoću kojeg bogatstvo informacija i sadržaja iz realnog sveta digitalizujemo tako da može potpuno da oponaša realan svet u nekom digitalnom medijumu – objašnjava Uroš Simikić iz 3Laterala za StartIT.
Čemu to još može da služi?
Primena ove tehnologije je široka, počevši od toga što omogućava da se trenutan fizički izgled ljudi čuva u digitalnoj formi, pa tako možemo da rekreiramo isti vizuelni identitet čoveka nakon 20 ili 50 godina i da snimimo novi film nakon tih 20 ili 50 godina gde digitalizovan glumac nije ostario.
Sa druge strane, pored digitalizacije samog glumca, tehnologija omogućava vrlo precizno digitalizovanje mišićnih kontrakcija angažovanih tokom performansa, te da se prenesu na neki drugi, čak i fiktivni karakter. Dakle, ako želimo da naš zombi ima facijalne ekspresije kao Entoni Hopkins – i to je moguće!
Zahvaljujući tome moguće je digitalno oponašanje neverbalne komunikacije, koja čini preko 50% informacija koje čovek zapravo tumači u komunikaciji sa ljudima. Tako digitalni karakteri predstavljaju idealan interfejs između ljudi i mašina, gde je pored verbalne razmene informacija podržana i neverbalna.
Još jedna primena je da tehnologija dozvoljava da uvežemo naše digitalne karaktere sa veštačkom inteligencijom, pa tako dobijemo koherentan sistem koji objedinjuje i digitalni mozak i odgovarajuću digitalnu vizuelnu formu za njega.
Glavna inovacija ove tehnologije leži u hardveru za akviziciju podataka kao i u složenim algoritmima za njihovu obradu i kompresovanje.
Na ovaj način tim 3Lateral dokazao je da Novi Sad, kao grad sa najviše IT-jevaca po glavi stanovnika, nije samo “grad autsorsinga”, već da se tu i te kako razvijaju inovativne tehnologije.
Kako to tačno izgleda?
U okviru predavanja na ovogodišnjem GDC-u u San Francisku, Vladimir Mastilović, CEO 3Laterala, predstavio je ovu tehnologiju kroz demonstraciju na glumcu Endiju Serkisu, čija je digitalna replika glumila odlomak iz Šekspirovog Makbeta. I to izgleda ovako!

Posao budućnosti: Rade četiri sata dnevno, a zarade 1280 evra

Nastavak na Luftika.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Luftika.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Luftika.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.