Izvor: Radio 021, 11.Sep.2019, 22:06 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Koliko je efikasno vansudsko rešavanje potrošačkih prigovora
Novi zakon o zaštiti potrošača biće usvojen do kraja godine i predviđaće vansudsko rešavanje potrošačkih prigovora, piše Politika.
List navodi da bi u praksi to značilo da kupac ima šansu da spor sa trgovcem reši van suda i izbegne dugotrajne procese i zastarevanje predmeta, što je do sada bio najčešći razlog zbog kog su potrošači odustajali od borbe.
Pomoćnica ministra trgovine za zaštitu potrošača Višnja Rakić, kaže da će novi zakon >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << podići zaštitu potrošača na viši nivo.
"Vansudsko rešavanje potrišačkih prigovora je postojalo i u važećem zakonu, ali nije nikada dovoljno zaživelo. Sudovi su zatrpani predmetima, vrlo često dolazi do zastarevanja i nismo time zadovoljni", rekla je Rakić.
Ako potrošač ne bude zadovoljan odgovorom trgovca na reklamaciju, moći će da se obrati organizaciji za zaštitu potrošača, a ako ni to ne uspe zakon im će im pružati mogućnost da se dogovore sa trgovcem. Ukoliko ni to ne uspe, kupac može da tuži prodavca i uđe u sudski spor.
Biće osnovana i tela za vansudsko rešavanje potrošačkih prigovora, a iz budžeta će biti izdvojena sredstva za te namene, dodala je ona. Potrošačima će na raspolaganju biti licencirani pravnici, a odziv trgovaca u ovim slučajevima biće obavezan, što je još jedna novina, piše Politika.
Brisaće se i gornja granica za vrednost spora koji se može rešavati vansudski, a koja je do sada bila 500.000 dinara.
Autor: Politika
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.