Izložba Danila Vuksanovića Vojvođanski Antej/Mit i trauma

Izvor: Luftika.rs, 27.Nov.2018, 10:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Izložba Danila Vuksanovića Vojvođanski Antej/Mit i trauma

Najnovija izložba Danila Vuksanovića pod nazivom Vojvođanski Antej/Mit i trauma biće otvorena u sredu, 28. novembra u 19 sati u Galeriji Bel Art, i predstavlja interpretaciju određenog aspekta umetničkog dela našeg čuvenog slikara Milana Konjovića (1898 – 1993), u godini kada se obeležava 120 godina od njegovog rođenja.
Sava Stepanov koji će otvoriti izložbu u Novom Sadu u predgovoru kataloga je između ostalog napisao: „Mit o Konjoviću je centralna tema izložbe Danila Vuksanovića.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Luftika.rs << /> Ovaj novosadski slikar koji je rođenjem Somborac, upravo nastoji da sagleda taj „unutrašnji svet njegovih slika, i njihovu ljudsku i umetničku suštinu“.
Polazeći od naslova Vojvođanski Antej/Mit i trauma, Vuksanović je ciklus slika koncipirao poput svojevrsnog dijaloga sa umetnošću i umetničkom biografijom velikog prethodnika.
Bitno je napomenuti da je Vuksanović imao prilike da se sretne sa Konjovićem te zbog toga uz njegovu akciju stoji i kratka priča o njegovom (imaginarnom) dečačkom susretu sa čovekom za kojeg će kasnije saznati da je – Milan Konjović.

Tom pričom, tim autobiografskim sećanjem, Vuksanović pokreće vlastiti umetnički racio nastojeći da izvede svojevrsnu akciju prepoznavanja, razlaganja i prezentacije mita o Konjoviću kao „vojvođanskom Anteju“. Antejem ja prvi Konjovića imenovao likovni kritičar Pavle Vasić jer se, po grčkom mitu, Antejeva snaga obnavljala u svakom dodiru sa zemljom, pri svakom padu u borbi sa zemlje je ustajao snažniji.
Takođe, u svoje slike Vuksanović kolažira fotografije Konjovića iz različitih vremenskih perioda, reprodukcije njegovih slika, fotografije Sombora i drugih mesta bitnih u „maestrovoj“ fotografiji, ali i Konjovićevu tubu crne boje izlivenu u bronzi – nastojeći da prepozna duh njegove i – svoje umetnosti.
U tom smislu, Vuksanović upućuje da je genius loci genius bitno odredio karakter čitavog Konjovićevog ali i sopstvenog umetničkog opusa što obrazlaže objektom-instalacijom preciznog naslova „Memorabilija privatne mitologije“ u kojem svi dokumenti podaci jednako pripadaju Konjovićevom, ali i Vuksanovićevom životnom, umetničkom i društvenom habitusu.
Lik Lazara Trifunovića na Vuksanovićevim kolažima daje polovinu svog lica upravo Konjoviću, stvarajući tako simbolički amalgam koji je proistekao iz njihovog prirodnog odnosa na relaciji slikar-tumač, zasnovanog na čuvenoj polemici kao izuzetnom nasleđu naše umetničke tradicije.
Ta polemika u Vuksanovićevim „komentarima“, pretvorena u privatnu mitologiju, poprima dominirajuću ulogu i postavlja aktuelna pitanja o autorskom u savremenoj umetnosti. Izložba je otvorena do 17. decembra.
Danilo Vuksanović je rođen 1973. godine u Somboru. Diplomirao je 1998. na Akademiji likovnih umetnosti u Novom Sadu, smer grafika. Magistrirao je na istoj Akademiji, smer crtanje 2005. godine. Član je međunarodnog muzejskog komiteta ICOM, SULUV-a i ULUS-a. Samostalno izlagao 46 puta u zemlji i inostranstvu (SAD, Italija, Mađarska). Objavio je knjige Duali, (2007), Epizoda, (2008), i Presek (2014). Piše likovnu kritiku. Zaposlen je u Galeriji Matice srpske kao viši konzervator-restaurator, gde je urednik edicije izložbi Tradicija i savremeno stvaralaštvo.
Marta Makarić: kad vrhunski IT stručnjak portretiše poznate Novosađane

Nastavak na Luftika.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Luftika.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Luftika.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.