Izvor: Radio 021, 26.Sep.2018, 09:41 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Istraživanje pokazalo: Klasična ručna kočnica odlazi u istoriju
Potezanje ručice kako bi se automobil osigurao od pokretanja uskoro će biti samo sećanje, jer je nedavno sprovedeno istraživanje koje je obuhvatilo 32 proizvođača automobila pokazalo kako klasična ručna kočnica odlazi u istoriju.
Danas svega 37 odsto novih modela automobila ima klasičnu ručnu kočnicu, a samo dva proizvođača ugrađuje ih u svaki model u ponudi – Dacia i Suzuki. Svi ostali klasičnu ručnu kočnicu najčešće ugrađuju samo u bazne modele, koji su >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << najjeftiniji, dok skuplji i opremljeniji imaju električnu parking kočnicu.
S druge strane, Audi, Jaguar, Land rover, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche u svojoj ponudi uopšte više nemaju modele s klasičnom ručnom kočnicom. Takva odluka je prilično logična, jer električna parking kočnica nudi prostranost i ergonomiju, s obzirom da se prilično glomazna ručica zamenjuje malim prekidačem.
Ugradnja električnih parking kočnica počela je pre tačno 15 godina u Lanciji Thesis i Renaultu Vel Satis, a uskoro se proširila, jer osim lakšeg kretanja na uzbrdici smanjuje rizik od krađe, s obzirom da je automobil zakočen kad je zaključan. Jedini realan nedostatak električne parking kočnice je nemogućnost pomeranja automobila kad ostane bez napajanja (akumulatora).
Koncepcijski električna parking kočnica može biti izvedena pomoću elektromehaničkih aktuatora koji deluju na kočiona klješta ili elektromotorom koji nateže čeličnu užad na jednak način na koji to radi klasična ručna kočnica kada se "povuče" ručna kočnica.
Autor: Autopres.hr
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.