Izvor: Radio 021, 22.Nov.2019, 01:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Gugl ograničava oglašavanje političkih stranaka i kandidata

Svetski internet gigant Gugl ograničiće mogućnost targetiranja glasača tokom političkih kampanja, odnosno neće više dozvoljavati političarima i strankama da reklame upućuju tačno određenim ciljnim grupama na osnovu pretpostavki o političkim stavovima građana.

Političke stranke i kandidati više neće moći da upoređuju sopstvene baze podataka mogućih glasača sa Guglovim bazama koje se prave na osnovu toga šta korisnici pretražuju.

Ova ograničenja stupiće >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << na snagu u Velikoj Britaniji za oko nedelju dana, a zatim će biti uvedena i u drugim delovima sveta. Ipak, šefovi reklamnih kampanja i dalje će moći da ciljaju određene korisnike na osnovu godina, pola i lokacije.

Gugl, za razliku od Fejsbuka, planira i da uvede mere protiv očiglednih obmana u reklamama, prenosi BBC.

Vlasnik Fejsbuka Mark Zakerberg je izjavio da ta društvena mreže neće proveravati da li su objave političkih kandidata ili stranaka zasnovane na istini ili ne, a čelnici Tvitera su odlučili da u potpunosti zabrane političko oglašavanje.

Nova praksa Gugla je negde na sredini, neće se mešati preterano, već će reagovati na očigledne pokušaje dezinformisanja.

"Uviđamo da je zdrav politički dijalog važan deo demokratije i da niko ne može razumno procenjivati svaku političku tvrdnju, kontraargument i insinuaciju", napisao je Skat Spenser, generalni direktor u Guglovog firmi Gugl eds u blogu koji je objavljen u sredu.

Zato, kao je dodao, Gugl očekuje da se broj političkih oglasa na kojima će morati da interveniše biti vrlo ograničen ali će u toj kompaniji nastaviti da rade u slučajevima jasnog kršenja zakona. Na osnovu navika korisnika i onoga šta gledaju na internetu - kao što su vesti na veb sajtovima - Gugl pretpostavlja da li su korisnici politički levo ili desno orijentisani.

U Sjedinjenim Američkim Državama, ali ne i u drugim zemljama poput Velike Britanije, političari imaju mogućnost da targetiraju ljude na osnovu njihovih političkih preferencija.

Međutim, u drugim zemljama je bilo moguće da se iz političkih partija Guglu pošalju liste kontakata - na primer, članova stranke - a u ovoj kompaniji bi ih potom uporedili sa Gugl korisnicima kako bi se oglasi direktno pojavljivali kod osoba kojima stranke žele da se obrate.

To više neće biti dozvoljeno.

"Biće potrebno malo vremena da se ove promene sprovedu. Nova praksa će u Velikoj Britaniji početi da se primenjuje u roku od nedelju dana (pred opšte izbore), u Evropskoj uniji do kraja godine, a u ostatku sveta 6. januara 2020", objasnio je Spenser.

Političke stranke, kao i bilo koji drugi oglašivači, i dalje će moći da kao oglase postavljaju određene vrste sadržaja - poput video zapisa o fudbalu ili članaka o ekonomiji, navode iz Gugla.

Autor: Tanjug

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.